662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Handelundersøgelse af hund ? Handelundersøgelse af hund ?

Hej smiley

Jeg har en kæreste der gerne vil have en schæferhund, men jeg vil gerne have en der ikke har noget med hofterne. Og vi kender en der skal have hvalpe til foråret, kan vi så lave en handelundersøgelse på den? eller er det kun på heste man gør det.

Hilsen Camilla smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handelundersøgelse af hund ?
  • #1   2. nov 2014 Det er heste...

Du skal sørge for at få HD og AD status på forældre. Og også gerne på bedsteforældre smiley

• #2   2. nov 2014 Det er vidst ikke ret udbredt at handelsundersøge hunde (ikke i den forstand man gør det på heste).

I øvrigt kan HD ikke konstateret på en 8-ugers hvalp, så en undersøgelse ville ikke sikre dig...

dertil kommer at HD langt fra er schæferens eneste problem, og nok heller ikke det der er sværest at styre udenom hvis man gør sit forarbejde inden køb (køb med tavle, tjek aner/tidligere kuld/søskende osv). Der er ingen 100% garantier, men man kan selv gøre meget for at undgå at købe en hund med HD...

• #3   2. nov 2014 prøv at kigge på schæferhundeklubbens hjemmeside, der kan du læse lidt om de sygdomme der forekommer hos schæferen.

Og prøv evt at hive fat i CH herinde, hun har rigtig godt styr på hvad det er man skal være obs på ved schæferen.

• #4   2. nov 2014 Okay, så man kan i princippet stå med en kæmpe dyrlæge regning til sidst. Men det vil jeg prøve at læse om hunden smiley

• #6   3. nov 2014 Kan man ikke penn-hipp en schæfer? Det er ret almindeligt at gøre hos bl.a. bullmastiff, det er ikke et gældende resultat hos dkk (endnu) men kan foretages allerede ved 16 ugers alderen og giver et udemærket prej om hvordan det står til.

• #7   3. nov 2014 det er ikke kun vigtigt at tjekke forældrenes AD/HD status, men hele deres stamtræ hvis det er muligt

og så sæt dig godt ind i fodring af hvalpen, så den ikke får for meget krudt at vokse sig hurtigt på, det er på ingen måder godt for skelettet at vokse hurtigt

• #8   3. nov 2014 og tjek AD/HD status på forældrenes tidligere hvalpe(hvis de har lavet kuld før)

• #9   3. nov 2014 HD-index kan være en rettesnor. Desværre ikke fyldestgørende, men det er der jo intet, der er..

Jeg synes at du skulle kigge efter unghunde, der har fået lavet deres HD/AD-billeder - så er du ihvertfald sikret hvad det angår.
    Du kender også hundens temperament, allergi har vist sig på det tidspunkt og du kan se dens bevægemønster og bevægelsesfrihed.

Det er i mine øjne den måde, du løser det behov, du beskriver.

Køber man hvalp, så kan man aldrig sikre sig - man kan forbedre sine odds for at få en sund og rask hund mentalt og fysisk ved at lure bagud og tjekke sundheden i linjerne, men garanti, det får du ikke.
    Det gælder jo for alle levende væsner.

Kommentér på:
Handelundersøgelse af hund ?

Annonce