3.571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Udskydelse af løbetid så man får hvalpe til planlagt tid. Udskydelse af løbetid så man får hvalpe til planlagt tid.

Hej!
På grund af nogle fine resultater på min tæve, har jeg tænkt over at få hvalpe på hende.
(Stambogsførte) - det har altid været drøm.
Men hendes løvetidscyklus ligger meget uheldigt.
Jeg har snakket med min dyrlæge som sagde de kunne få en sprøjte hvorved man kunne udskyde løbetiden.
Jeg er en smule kritisk overfor sådan hormonsprøjter, men er der nogle der har erfaring inden for dette?
Hilsen Sara

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskydelse af løbetid så man får hvalpe til planlagt tid.
  • #3   29. nov 2014 Eksperter i reproduktion anbefaler at fremskynde næste løbetid, i stedet for at udsætte den første. Det gøres fxvia midlet galastop eller via hormonstav. Prøv at google emnet.

• #4   29. nov 2014 Største 'bivirkning' ved at fremskynde løbetid, er at tæven ikke frigiver lige så mange æg som ved en normal løbetid/ægløsning.
    Så kan man vente på alm løbetid, så er det naturligvis at foretrække.

• #6   29. nov 2014 øhhhh er jeg den eneste, som synes at det er uetisk at fremskynde/udsætte løbetider bare fordi man synes at løbetiderne falder "lidt uheldig" ud ?

Hvis min huns løbetid ikke passer ind i mit liv, ja så må jeg lade være med at få hvalpe.

Hunden skal have hvalpe fordi den har opnået "fine resultater" er det sundhedsmæsig ? For sundheden må da være det vigtigste

• #8   29. nov 2014 Du har fuldkommen ret, det kan ikke komme andre ved.
    Det kan hellere ikke komme andre ved om man laver blandinger eller hvalpe uden tavle, der er tusindvis af ting som ikke kommer andre ved.

Jeg har bare den indstilling, at der er en grund til at hunden har den cyklus den har.
    Hvorfor ændre den kun fordi vi mennesker er egoistiske........

• #10   29. nov 2014 Enig med krumme. Sommerkuld har langt bedre betingelser for livet.
    I skulle vide hvor mange der fremskynder løbetid af samme grund. De færreste snakker bare om det.

• #11   29. nov 2014 Jeg er fuldkommen enig i at sommerkuld har de bedste betingelser, men af den grund ville jeg nu ikke begynde at pille ved min hunds naturlige cyklus.

For hvis skyld er det at hundens naturlige cyklus skal ændres ? Det er jo ikke for hundens skyld.

• #12   29. nov 2014 Anni: Det må vel i så fald være for hvalpenes skyld smiley

Hvis det er det, der er påkrævet for at man kan være der og give hvalpene en ordenlig opvækst osv., så kan jeg godt forstå at man tager den beslutning.

• #14   29. nov 2014 Det er godt nok også utroligt lang tid krumme. Er det set tit ved racen?

• #16   29. nov 2014 Vores tæve har også altid haft 12-13 mdr. mellem hver løbetid - det er faktisk først dette efterår hun har brudt sin cyklus og haft en løbetid igen med ½ års mellemrum fra den sidste.

• #17   29. nov 2014 Ja for søren smiley Det er altid et ventejob at se hvad avlen bringer med sig.

Min race løber som regel hvert halve år. Tæverne er så følsomme overfor ændringer i flokken, at de gerne koordinerer løbetiderne efter hinanden, og retter cyklus ved større ændringer.
    Der er både fordele og ulemper ved de mange løbetider samt evnen til at flytte rundt på den efter vejret, flokstruktur mv. smiley

• #19   29. nov 2014 TS - i forhold til hvad er hendes cyklus uheldig?

Jeg sender mine første hvalpe hjemmefra i morgen, og synes ikke årstiden har været så slem. Så hvis det kun er det, skal du ikke lade dig afskrække.

Kommentér på:
Udskydelse af løbetid så man får hvalpe til planlagt tid.

Annonce