1.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

shetland sheepdog shetland sheepdog

Hej.
Da jeg om et par år, eller mindre gerne vil have hund nummer to, er jeg allerede nu begyndt at lede efter en god avler inden for shetland sheepdog.

Jeg har nu en stor hund. Han er en dejlig blanding af BC og lab. Han er en rigtig skøn hund, men jeg vil gerne have en lidt mindre hund næste gang. Og en hund jeg kan løbe agility med, som jeg gør med ham jeg har nu smiley Og ja, jeg er 99.9 procent sikker på det skal være en shetland sheepdog som skal være vores hund nummer to.

Men jeg vil bare lige høre om du/I kender nogle gode avlere inden for denne skønne race, og hvilke erfaringer du/I har med denne race smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  shetland sheepdog
  • #3   21. dec 2014 Hvis du ikke allerede har søgt her i forum (eller andre hundefora), så prøv at gør det - der kan man i hvert fald få nogle oplysninger til start. Jeg ved, at Elverlamshuset er meget populært, men jeg har ikke nogen erfaringer med opdrættere, så kan desværre ikke rigtig komme med noget ordentligt brugbart til din tråd.. har du tænkt på, om du vil have af engelske eller amerikanske linjer? Jeg ved, at kennel Zarvo (er det ikke det, de hedder?) vist delvis opdrætter amerikanske linjer smiley

• #4   21. dec 2014 Her er en opdrætter som har haft og avlet racen i mange år.
    http://www.shellove.dk/

• #5   21. dec 2014 Vi har lige købt en hvalp fra kennel elverlamshuset. De var super søde og virkede meget dygtige. Jeg ved, at vi altid kan ringe til dem ved det mindste problem, og så vil de hjælpe så godt de kan. De går rigtig meget op i at deres hunde ikke er nervøse og sky, men derimod med gåpåmod og nysgerrighed smiley

• #7   21. dec 2014 Nu er elverlamshuset og Ahl allerede nævnt smiley

Bluewyle er der også smiley

Skal de have fart og drive ville jeg kigge efter linjer med Monty eller Carson (Rikadon toven by all means) så går man ikke galt i byen!

• #8   27. dec 2014 Mange tak for de gode råd og henvisninger til forskellige opdrættere. Jeg vil kigge nærmere på dem, og så vil jeg ud og se et kuld hvalpe når det er. Så skal der besluttes hvor hvalpen skal komme fra. Det bliver en spændende tid smiley

Kommentér på:
shetland sheepdog

Annonce