28. maj 2008 Følger: 50 Følgere: 50 Hunde: 9 Emner: 101 Svar: 884
Købs Kontrakt ?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Dette er hvis mest til opdrætter ,
Jeg kunne så godt tænke mig høre folk omkring om de egentligt bare bruger DKKs købskontrak eller om mange laver deres egen, vi står og forventer kuld nu her om ikke så længe, og jeg vil gerne ha lavet en ordenligt kontrakt denne gang.... Derfor vil jeg gerne høre om der nogle der laver deres egne købskontrakter eller ?
Og hvad de har af krav omkring,
Avl på videre afkom,
Evt noget med en bod,
Tilbage køb af hvalpen(hvis ejeren pludselig ikke kan have den mere jo )
Evt andre krav til hvalpe køber eller andre ting
Mon der sidder nogle derude der vil hjælpe os lidt "nyere" opdrætter
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1457 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 8.517
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Skulle jeg opdrætte, ville jeg ikke være interesseret i hunden blev brugt til opdræt i andre klubber, dette ville jeg tilføje samt en bod hvis det ikke blev fulgt.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Jeg har krav til købere omkring avl uden tavle eller i foreninger udenfor fci-regi og det bliver skrevet ind sammen med en "bod" for overtrædelse - boden er på 50K.
Man kan ikke forhindre folk i at gøre hvad de vil men man vil vinde sagen i civilretten, dersom folk bryder kontrakten. Hunden får man, desværre, ikke igen men boden gør forhåbentligt, at køber vil tænke sig en ekstra gang om.
Man skal være obs på at det skal være "rimelige" krav - eks. kan man ikke bestemme hvad folk skal fodre med...
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.901
En købsaftale er et bindende, juridisk dokument, og man må aftale hvad man vil. Det gælder og det holder i retten.
DKK anbefaler at man kun skriver rimelige ting, dvs ting, der ikke griber ind i hundens hverdag, dvs fx fodring og antal lufteture. Disse ting kan man ikke kræve at have indflydelse på.
Alt omkring avl, tilbagekøbsret osv er tilladt og juridisk bindende.
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1457 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 8.517
Desværre er det praksis i retten. Sorry to say.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.901
jul 2010
maj 2008
Følger: 50 Følgere: 50 Hunde: 9 Emner: 101 Svar: 884
- Lise mange tak
Malene - åh mange tak, det kunne hvis ikke forklares meget bedre:) hihi men nej der self ting der ikke skal stå på den
jul 2010
Synes jeg herinde har haft læst om opdrættere der f,eks, notere hvis hunden bliver undersøgt for f.eks. HD på et bestemt tidspunkt betaler opdrætter et vist beløb, dette finder jeg smart både for at opdrætter får mere viden om kuldet, men også for ejere af hunden.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Stump: Mht. sundhedsundersøgelser vil jeg mene det kommer an på... Hvis man kan lave et kuld med stamtavle, uden at sundhedstests kræves, kan jeg frygte at det vil blive svært at vinde i retten... er det et krav, for stamtavle, ser jeg ingen problemer i det! Jeg har som sagt lavet krav om ingen udstilling eller avl overhovedet udenfor fci regi.. og heller ikke tavleløs avl..
Købs Kontrakt ??