{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder hvalpe? Hvornår?
  • #1   19. feb 2015 Jeg begynder ved 3-ugersalderen. Opløst tørkost blandet med lidt A38

  • #3   19. feb 2015 Da vi havde første kuld hvalpe anbefalede dyrlægen opblødt tørkost med A38 så det har vi gjort. Allerede på 2. dagen vidste det godt, hvad det gik ud på.

  • #4   19. feb 2015 Okay , ja nu barf vi ikke lige , så her i huset er det opblødt med a38 som Linda og skriver smiley

    Læste bare nogle startede når hvalpene var 10 dage sys det var lidt vildt


  • #5   19. feb 2015 Ved et stort kuld begynder jeg ved ca. 2½ uge, ved et mindre kuld ved 3 uger. Jeg starter altid med hakket oksekød rørt med varmt vand. Det har de altid været glade for.

  • #6   19. feb 2015 Okay Lene, det lyder også spændene smiley

  • #8   19. feb 2015 Ulla M, Pia giver så vidt jeg ved ikke barf, hun fodrer bare kombineret - og det har hvalpe også godt af at få.
    Lidt kødfars, lidt at tygge i - f.eks. kyllingevinger/kalvebrusk, opblødt tørfoder - der er mange ting der kan bruges. Og godt med lidt fornuftig variation allerede fra starten, det giver "gode maver" og hvalpe, der ikke er kræsne.


  • #10   19. feb 2015 Tror du ikke, at du overfortolker?
    Hun siger såmænd bare, at man har variationsmuligheder, hvalpe kan få andet end opblødt foder....
    Det er der så absolut nogle, der ikke ved.


  • #12   19. feb 2015 Ærligt synes jeg også den med opblødt kyllingevinger var lidt latterlig. Især da jeg skrev opblødt tørkost (okey fik så skreve opløst, men tror flertallet forstod den smiley ), så ved ikke lige hvor hun fik fra, at alt skulle være opblødt
    Der kan man da ihvertfald tale om en misforstolkning smiley


  • #13   19. feb 2015 Hvorfor opbløde? Det gør man ikke ved katte, der kan killingetænderne sagtens gumle tørfoder der ikke er blødt op. Er hundes hvalpetænder svagere?

  • #14   19. feb 2015 Mine hvalpe har ikke meget tand at tygge med i 3 ugers alderen når jeg begynder at fodre

  • #15   19. feb 2015 Måske man så begynder lidt senere med killingerne ?

    Men da jeg havde killinger, startede jeg også med vådfoder, og det kender jeg andre opdrættere, der også gør.


  • #16   19. feb 2015 Killingetænderne skal blive ved moderen til de et 12 uger, man plejer at starte med tørfoder når de er 4-5 uger gamle og også viser interesse for bakken

  • #18   19. feb 2015 jeg startet ved 2,5-3 uger med lidt rå fars eller v&H hvalpeblanding rørt op med lidt varmt vand og varierer jeg eller meget i de kommende uger, så hvalpene får forskellige slags tørkost , gerne spredt ud på græsset eller gemt til at søge efter og forskellige slags ben og fisk og kødrester. jeg har aldrig haft problemer med dårlige maver eller kræsne hunde. de hunde som jeg selv beholder bliver hovedsaglig på råt men får også tørfoder som afveksling, og det er nemmere at have med ud at rejse over længere afstande.


  • #20   19. feb 2015 Hmmm var måske en go ide med forskellige foder det kan jeg godt se pointen i men tænker også får de ikke dårligt mave af skifte??? smiley
    Og har deres maver godt af det ? smiley
    Det med råt fars lyder til der manger der bruger har dog aldrig prøvet det :S

    Iseballe - mælke erstatning fra ? smiley


  • #21   19. feb 2015 Det er jo ofte hunde, der ikke er vant til forskelligt foder, der let får dårlig mave.

    Man holder jo øje med hvordan hvalpene trives på det, og kan hurtigt ændre kurs, hvis noget ikke fungerer.


  • #22   19. feb 2015 Hundene får netop en mave, der kan tåle meget mere, hvis man kombinationsfodrer.

    Jeg har gjort det i mange år, også med vores da de var hvalpe.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #23   19. feb 2015 Omkring de 3 uger begynder mine - som regel har de startet ud med dåsemad, blandet op med vand eller a38, for at gøre det lidt mere flydende og "håndterbart".
    - Ved 4-4½ ugers alderen er vi også ovre i opblødt tørkost og når jeg synes tænderne er ved at være mere klar, så begynder vi så småt at prøve med tørkosten uden den er opblødt. Mine bliver 5 uger i morgen og synes ikke tænderne er helt klar - mest hjørnetænderne som er ude, resten af sylene er først ved at være på vej igennem gummerne og bliver ihærdigt testet smiley

    Da vi barfede brugte vi vom&hundemat, det startede jeg ud med at give dem med lidt lunt vand i, for at gøre det mere "flydende" smiley

    Nu hvor de får tørkost, så får de også råt når de har styr på det med maden - og grønt, alt godt til de kløende syle i piranhaernes munde smiley (Ja pt bliver de kaldt piranhaerne, man kommer gående stille og fredeligt og dandandandaaaaaaaaannnnn bliver man overfaldet og gnasket på smiley )

    Synes også de har godt af at prøve både råt og tørt, så maverne ikke bliver sarte og som minimum så folk kan fortsætte med kødben i ny og næ for tænderne.


  • #24   23. feb 2015 Vi starter så sent som muligt. Gerne over 4 uger, men det afhænger af kuldstørrelse og mængden af mælk. Vi bruger RC Starter mini og det bliver blødt op. Der bliver intet blandet i og vi giver hverken fars, torskerogn, A38 eller andet. Når de er gamle nok, får de lammeribben og andet godt. Jeg starter sent da det er en tung race og jeg gjorde fejlen i første kuld at fodre ved 3 ugers-alderen. De blev hurtigt for til at de kunne få deres tykke numser op og kommer op på bagbenene. Nu har vi ingen problemer. Til trods for at vi ikke giver varieret kost, har vi aldrig haft dårlig mave på vores hvalpe, og ej heller på voksne hunde. De har alt andet end sarte maver smiley

    profilbillede
  • #25   23. feb 2015 Jeg har aldrig opblødt foderet smiley hvalpene får fra ca 3 uger alm hvalpetørfoder, a38, torskerogn og kyllingekød, jeg giver det i stykker ikke blendet, hakket eller på anden måde findelt;) 3 ugers hvalpe kan sagtens ruske og rive kød og de kan også sagtens spise tørfoder;)

  • #27   10. apr 2015 Det syntes jeg så ikke med det indhold det foder har

  • #30   10. apr 2015 Du kan desværre ikke via appen, men hvis du åbner HG via en browser på telefonen kan du (har jeg lige gjort)

  • #32   10. apr 2015 Og så er den danske indholdsfortegnelse godt nok noget bedre end firmaets egne

    Alle kødkilder skal lige have tilføjet et "mel" bag sig...


Kommentér på:
Foder hvalpe? Hvornår?

Annonce