{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sbt avl
  • #1   8. jun 2015 Sørg for han er avlsgodkendt, og brug kun tæver der også er det, så hvalpene kan få stamtavle..

Det er især vigtigt, da i ellers kan ricikere at købere må aflive deres hund fordi politiet tror den er ulovlig..

• #2   8. jun 2015 hvad mener du med avlsgodkendt? skal lige siges han er med stamtavle og det skal tæven os være så de er "rene"

• #3   8. jun 2015 Hvis han ikke er avlsgodkendt kan der ikke laves stamtavle på hvalpene..

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=3093

"
    Pkt. 5
    Forældredyr skal før parring være godkendt til avl i overensstemmelse med nærværende stambogsføringsregler og eventuelt racespecifikke avlsrestriktioner. Det skal på behørig vis dokumenteres, at faderen til et hvalpekuld har normale testikler på normal plads.

Importerede hunde, som ønskes stambogsført i DKK, vil få nedlagt avlsforbud, såfremt et af eller begge forældredyrene har en sundhedsstatus, der ville medføre avlsforbud i DKK."

• #4   8. jun 2015 Sørg for at det ikke er lortelinjer du avler på, det er godt at teste hanhund og tæve, men lige så vigtigt er det også at se sundheden flere generationer bagud, både for din egen hanhund men også for tæven.
    Nu ved jeg ikke synderligt meget om SBT'en, så ved ikke hvad specialklubben anbefaler, men normalt tester man for HD, AD, øjenlysning eller andet - er dog ikke sikker på, hvad terrierklubben anbefaler, men prøv at tjekke det (kan ikke lige komme ind på deres hjemmeside) smiley

• #5   8. jun 2015 Her er reglerne for godkendelse af SBT¨

Præmieringskrav: Afkom kan kun stambogsføres dersom hunden før parring er præmieret med mindst Good på en FCI/DKK anerkendt udstilling (tidligere 2. præmie – præmieringer opnået indtil 31.12.2007)
    eller godkendt på et tysk avlsgodkendelsesarrangement (Zuchtzulassungsordnung) i Klub für Terrier, Tyskland.
    Gælder for hunde født efter den 1. januar 1991.

Farver: Alle farver er tilladt.
    Black and tan eller leverfarve er dog særdeles uønsket for racen og betragtes som en fejl.
    HD/AD (Hofte- og albueledsdysplasi)
    Kendt status før parring på begge forældredyr.

HC (Juvenile Hereditary Cataract)
    Kun parring mellem CLEAR-CLEAR og CLEAR-CARRIER

L2-hga (genetisk sygdom i hjernen)
    Kun parring mellem CLEAR-CLEAR og CLEAR-CARRIER

• #6   8. jun 2015 Husk at tjekke linjerne bag. Selvom din hund måske har hd a og ad 3, så kan linjerne stadig byde på dårlige hofter og albuer, hvilket derfor ikke skal avles videre på.

• #7   8. jun 2015 AD 3 vil jeg ikke håbe, at nogen vil avle på smiley

• #8   8. jun 2015 selvføgelig skal alt være i orden inden også derfor jeg spørger inden.. tak for svarene!

*Beltane* - importerede hunde?? vil det sige jeg ikke kan fordi min staff er fløjet hjem fra Holland? og han har stamtavle, eu pas og det hele smiley

• #12   8. jun 2015 Han først skal registreres i DKK. Derefter skal han HD og AD fotograferes.
    Det er eneste avlsrestriktioner. Special klubbens anbefalinger er ikke obligatoriske men netop anbefalinger
    http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openPage/tjenester/avlsrestriksjoner/raseData.html?RAID=0760

Kommentér på:
sbt avl

Annonce