{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Projektopgave - muskelhunde {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har projektuge i skolen i den her uge og har et spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde svar på nogle steder......
Min lærer siger jeg SKAL have det spørgsmål med så kan ikke bare springe det over, men håber i vil hjælpe med at svare på det.

spørgsmål: Hvorfor er der nogen mennesker der anskaffer/avler muskelhunde selvom det ulovligt ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Projektopgave - muskelhunde
  • #1   28. jan 2016 Det er jo svært at svare på, når du ikke spørger dem selv - de er ligeglade med loven, de vil have den race, de gør det i protest, de tror ikke de bliver opdaget, de mener at de gør noget godt for hundene..... smiley

• #3   28. jan 2016 Jeg har mødt flere, som gør det af uvidenhed.
    Ikke alle har det samme kendskab til racer og/eller lovgivning.

• #5   28. jan 2016 Æææhhhhh 'muskelhunde' er altså ikke som sådan ulovlige. Det er ikke noget særlig veldefineret begreb. I den almindelige opfattelse af hvad begrebet dækker indregnes også flere helt lovlige racer (fx Bull Terrier, Staffordshire Bull Terrier, Bullmastif osv osv).
    En mere korrekt problemformulering for dig må være;
    "Hvorfor er der nogen mennesker der anskaffer/avler hunde fra justistministeriets liste over de13 forbudte racer selvom det ulovligt ?"
    Årsagener til at man gør det har Isabelle og Karene vist stort set listet op smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #6   28. jan 2016 Der er en facebook gruppe der hedder:
    Hundeloven - fra en anden vinkel.

Prøv. Evt. Og spørg der inde.

• #7   28. jan 2016 Hej. Jeg vil gerne pippe op om, at ordet muskelhunde næppe kan bruges i din problemformuleringen.
    Så, ja, ovenstående med klar henvisning til paragraf er bedre.

Eller, behold "muskelhunde" i problemformuleringen og lav et afsnit hvor du forklarer om hvad begrebet muskelbundt kan dække.
    Hvis du definerer muskelhunde som "middelstor til stor hund, kort pels og oprindeligt avlet til bevogtning, kamp eller storvildt jagt" så er grand danois jo med i gruppen? Og folk avler vel GD for at få forvoksede skødehunde?

Go arbejdslyst.

• #8   28. jan 2016 Muskelhunde er ikke ulovlige. Ordet muskelhund er et "opfundet" ord, som dækker over mange racer/typer, hvoraf størstedelen af hundene er lovlige.

Men snakker vi om de 13 racer, som er på forbudslisten her i Dk. Så kan der vel være mange forskellige årsager til at folk ønsker at anskaffe dem/opdrætte dem, efter forbudet trådte i kraft.

Det kan jo skyldes alt lige fra uvidenhed/ligegyldighed, en form for provokation og til kærlighed til lige den bestemte race.

• #9   28. jan 2016 Jeg tænker lidt om opgaven måske retter skulle omhandle ulovlige hunderacer også herunder et emne om "muskelhunde". Hvor spørgsmålet kan gå på hvad omfatter begrebet muskelhund, hvordan er begrebet opstået, hvorfor opfattes disse hunde som muskel hunde, hvad er de oprindeligt blevet brugt til, hvorfor vælger nogen at avle på ulovlige hunde. Også i din konklusion skrive om at der ikke findes kildemateriale om avl på ulovlige hunde, men at din egen formodning er sådan og sådan.
    Held og lykke med opgaven

Kommentér på:
Projektopgave - muskelhunde

Annonce