769 visninger
|
Oprettet:
Projektopgave - muskelhunde {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har projektuge i skolen i den her uge og har et spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde svar på nogle steder......
Min lærer siger jeg SKAL have det spørgsmål med så kan ikke bare springe det over, men håber i vil hjælpe med at svare på det.
spørgsmål: Hvorfor er der nogen mennesker der anskaffer/avler muskelhunde selvom det ulovligt ?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Ikke alle har det samme kendskab til racer og/eller lovgivning.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
En mere korrekt problemformulering for dig må være;
"Hvorfor er der nogen mennesker der anskaffer/avler hunde fra justistministeriets liste over de13 forbudte racer selvom det ulovligt ?"
Årsagener til at man gør det har Isabelle og Karene vist stort set listet op
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Hundeloven - fra en anden vinkel.
Prøv. Evt. Og spørg der inde.
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Så, ja, ovenstående med klar henvisning til paragraf er bedre.
Eller, behold "muskelhunde" i problemformuleringen og lav et afsnit hvor du forklarer om hvad begrebet muskelbundt kan dække.
Hvis du definerer muskelhunde som "middelstor til stor hund, kort pels og oprindeligt avlet til bevogtning, kamp eller storvildt jagt" så er grand danois jo med i gruppen? Og folk avler vel GD for at få forvoksede skødehunde?
Go arbejdslyst.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Men snakker vi om de 13 racer, som er på forbudslisten her i Dk. Så kan der vel være mange forskellige årsager til at folk ønsker at anskaffe dem/opdrætte dem, efter forbudet trådte i kraft.
Det kan jo skyldes alt lige fra uvidenhed/ligegyldighed, en form for provokation og til kærlighed til lige den bestemte race.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
Held og lykke med opgaven
Projektopgave - muskelhunde