1.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 75 Svar

så er min tæve henne på parings besøg så er min tæve henne på parings besøg

hejza,,, vi har været henne ved min tæve i dag hos sonja og vicktor som i øvrigt er en rigtig vinder hund hihi... det er min hanhunds lillebror... men desvære kunne han ikke rigtig finde ud af det... og så må man jo finder nogen der kan... håber bare ikke vi er kommet for send... men hun skulle være midt i hendes højløbsperiode... er bare rigtig glad hvisdet lykkedes...!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  så er min tæve henne på parings besøg
  • #1   23. nov 2006 Behøver vist ikke af fortælle min mening om dette du har gang i...

Undre mig blot når du skrev du ikke gad af høre på alle de negative bemærkninger hvorfor opretter du så hele tiden emmer om din tæve's parring...

Du vil jo ikke høre på det mest fornuftige

• #2   23. nov 2006 er hun kun fra år 2005 ?! :o/

• #3   23. nov 2006 Holder også bare mund

• #4   23. nov 2006 Holder også kæft. Det er vist bedst.

• #5   23. nov 2006 Reese: Den er måske for ung ;o)

• #6   23. nov 2006 :o\

Hvor gammel er din hund ?.............2005 siger jo ikke så meget.....

Hvorfor kunne hanhunden ikke finde ud af det ?...........var det måske fordi hun ikke var klar ?

• #7   23. nov 2006 Host, host................

• #8   23. nov 2006 hvorfor deltager du ikke i din egen tråd ? :o/
    arj hvor jeg hader sådan noget.. :o/

• #9   23. nov 2006 Jamen tæven er ikke hjertescannet heller, og ikke tjekket for en dyt så vidt vi fik afvide, det synes jeg næsten er endnu værre, da cavalieren jo har ret mange problemer på det område

• #10   23. nov 2006 *skiilotte*

Skulle lige til at skrive det samme.........

• #12   23. nov 2006 er det en rigtig vinder hund.. ??????
    så parrer man da ikke sin han hund med en tæve som ikke er tjekket for det ene og det andet og kun er fra år 2005 ??? skulle vi parrer dig dengang du var 1 - 2 år gammel ??? ( ved godt det ikke er det samme ) *G*

• #13   23. nov 2006 også er du kun 19 år ? og du har sikkert ikke forstand på noget overhovedet.. og alligevel står du garanteret for det.. stakkels tæve..

• #14   23. nov 2006 Jeg håber bestemt ikke det lykkes...

• #15   23. nov 2006 Ja anita heller ikke mig :o)

• #16   23. nov 2006 Mia når man vælger af parre sin tæve, burde man også have fornuften med, ikke kun tænke på hvalpe, hvordan tror du selv hvalpene bliver sundhedsmæssigt.

hvad hvis de har hjertefejl fra moren, synes du så stadig det er okay.

hvad med de famillier der har børn og finder ud af hunden måske ikke lever mere end 2 år synes det stadig det er okay

Stakkels kommende hvalpe købere

• #17   23. nov 2006 Hovsa mindre stave fejl, men jeg synes ikke det er spor Okay

• #18   23. nov 2006 He he ikke ret arveligt, jeg tror der er noget du har misforstået...

Det er de alså ved racen Cavalier king charles spaniel

• #19   23. nov 2006 er de ikke arvelige ??
    Joo det er de i hvertfald..

• #20   23. nov 2006 *GGG* 3 mennesker enige..

• #21   23. nov 2006 Men ja what ever pigen gør det jo alligevel, så det er ikke spor til nytte det her allligevel

• #22   23. nov 2006 Hun vidste jo godt hvilke kommentare der ville komme. Hun har fået "turen" ihvertfald en gang før så vidt jeg ved ;o)

• #23   23. nov 2006 Mia: Hjertefejl hos Cavalieren er arveligt og det er et meget STORT problem hos racen - derfor bør man ikke avle på Cavaliere der ikke er hjertescannet

• #24   23. nov 2006 så tror jeg du skal det igennem engang til el lån en bog

• #25   23. nov 2006 Mia: Du kender vist ikke ret meget til Cavalieren

• #26   23. nov 2006 så må du hen og læse igen.. for som Tinna skriver.. det er et stort problem i den race..

• #27   23. nov 2006 Tinna: Døde din Cavalier ikke også af noget med hjertet?

• #28   23. nov 2006 Anita: Ikke hvad jeg ved af. Hun døde af alderdom. Havde ikke haft problemer med hjertet og var derfor også en avlshund. Men nogle af hendes hvalpe fik hjertefejl og måtte derfor ikke avle.

Mia: Sikke klog du er!

• #29   23. nov 2006 Okay. Huskede forkert :o)

• #30   23. nov 2006 Carina det er ikke det der har min foragelse

• #31   23. nov 2006 Mia: Ja fordi forfædrene led af hjertefejl, igen arveligt

• #32   23. nov 2006 "De seneste års forskning har vist, at sygdommen har en høj grad af arvelighed. Derfor er der startet et avlsprogram i samarbejde med Den Kgl. Veterinær- og Landbohøjskole (KVL), specialuddannede praktiserende dyrlæger, Dansk Kennel Klub (DKK) og Cavalier King Charles Klubben i Danmark, hvor hunde med tydelige tidlige tegn på sygdommen sorteres fra, inden de bliver brugt til avl. Hermed udelukkes de hunde fra avl med allerstørst risiko for at udvikle denne sygdom i en (alt) for tidlig alder."

Nuppet herfra: (link fjernet)

• #33   23. nov 2006 Hvis ikke det var arveligt hvor for bruger man så tid og resurser på at lave avls restraktioner ..
    (link fjernet)

• #34   23. nov 2006 Mia: Tror du er helt galt på den

• #35   23. nov 2006 http://www.cavalierhealth.org/

http://scholar.google.com/scholar?q=cavalier%20king%20charles%20spaniel%20heart%20disease&hl=da&lr=&oi=scholart

Tag og læs bare et par stykker af de artikler i det sidste link - i en alder af 6-7år har op i mod halvdelen - Halvdelen - af cavalierne i den første rapport problemer med hjertet... Skræmmende...

Men jeg håber for jer og hvalpene at i er blandt de heldige der ikke får problemer med det smiley

• #36   23. nov 2006 Mia: ellers har I ikke kendt til hjerteproblemet. Det er jo ikke hver dag man får scannet sin hund. Og det kan ikke altid høres af dyrlægen.

En hund med hjerteproblemer kan leve længe. En af min hunds hvalpe er 7-8 år i dag og har hjerteproblemer

• #37   23. nov 2006 Mia: Nej det er intet problem, bare de ikke avler flere hvalpe med hjertefejl - da det ofte forkorter deres liv.

• #38   23. nov 2006 Først til Mia - prøv du at kontakte f.eks. landbohøjskolen der har lavet studier vedr. Cavalieren og hjertefejl, så bliver du nok noget klogere!!! Desuden er det almen viden, at der er RIGTIG mange problemer med hjertefejl hos Cavalieren, så....

Til dig Line - jeg synes det er sørgeligt, at du besluttede dig for at parre din tæve. For det første fordi hun ikke er gammel nok, for det andet, du valgte ikke at hjertescanne hende "for det havde du ikke lige tid til"...for det tredje, du sagde i en tidligere tråd, at du ville have hvalpe fordi din far er syg, og så kunne de være han kunne få lidt indhold i sin hverdag med en hvalp...."tager mig virkelig til hovedet*

Jeg er ked af at sige det, men jeg håber ikke der kommer hvalpe denne gang. Sørg for at sæt dig ordentlig ind i tingene først, få hjertescannet dine hunde og så se om du stadig kan og vil lave hvalpe!!!

Jeg sidder med en hund der har en fortykkelse på venstre hjerteklap...er du klar over hvilken modbydelig meddelse det er at få. Ja, han kan måske leve i mange, mange år endnu, men det kan dælme også gå den anden vej. Tænk dog på hundene og tænk på de fremtidige hvalpekøbere - det er dybt egoistisk ikke at ville hjertescanne dine hunde fordi du ikke har tid.

Holder bare nu, for kan mærke jeg bliver mere og mere vred. :o(

• #39   23. nov 2006 Okay nu tager jeg lige en dyb vejrtrækning...

Line: Jeg er dybt foraget over at du vælger at parre din tæve i hendes 2 løbetid hun er 18 måneder gammel og du har tidligere fået afvide at en cavaliertæve ikke er færdigudviklet før den er min 2 år gammel. Du skrev selv i en tidligere tråd at du ikke havde tid til at få din tæve scannet fordi din far var syg, hvordan vil du så have tid til hvalpene og hvad nu hvis fødslen går galt har du så heller ikke tid til at tage til dyrlægen der?? Hvad nu hvis det faktisk viser sig at din tæve har hjertefejl og dør under fødselen?? Fordi hun ikke kan klare den.. Så sidder du med en flok hvalpe du skal flase op hvor der er stor chance for de også har hjertefejl... Det er en meget arvelig sygdom inden for cavaliere og hvis du havde læst bare en lille smule om racen og avl så var det noget du ville vide, men os andre der virkelig har sat os ind i det vil du ikke høre på... Ja i mine øjne er du godt nok dum og uforsvarlig og jeg har godt nok ondt af din stakkels tæve som muligvis skal være mor i en alt for tidlig alder. Jeg håber virkelig ikke det lykkes at få hende parret.

Mia: Du kan tro at hjertefejlen inden for cavaliere er arvelig meget mere end man tror, det er jo derfor at DKK og cavalier klubben kæmper for at få kravet om hjertescanning mere udbredt. Og i mine øjne er det dybt uansvarligt at avle på cavaliere der ikke er hjertescannet... Jeg har selv en cavalier som er scannet fri for hjertefejl og han skal ikke engang bruges til avl men gjorde det alligevel for min egen skyld.

• #40   23. nov 2006 Citat fra tidligerer tråd:

de er noget af det eneste lys i min hverdag for tiden, med min far og alt det.. derfor bliver det også meget svært at komme på flere udstillinger og få mine hunde scannet da det kræver at jeg ligsom følges med nogen...

Hvad så hvis noget går galt under fødslen kan du så heller ikke komme til dyrlægen med hende fordi du skal følges med nogen????

• #41   23. nov 2006 Mia: jeg håber godtnok ikke at du har betalt for den genetik-undervisning, for det har da ikke været ret meget værd...suk. Der er da mange racer der skal tjekkes for hjertefejl og man ikke må avle på den med defekt - feks dogue de bordeaux'en, som jeg selv har. De falder døde om i en ung alder hvis de har hjerteproblemmer og der ER arveligt.

• #42   25. nov 2006 Nej nej hvor er det useriøst....

Stakkels tæve...

Og hvor er det skræmmende at folk ikke sætter sig bare lidt ind i tingene....

• #43   25. nov 2006 Måske skulle vi mennesker også lade os undersøge for div arvelige defekter inden vi sætter børn i verden??????
    Sikke sunde nye individer vi så kunne få???????
    Men det gør vi jo ikke vel???
    Kan vi så for f.... ikke lade folk i fred når de vælger at parre en tæve på 18 mdr. uden den er undersøgt???
    Det er lige som når man er i Dette her forum fungere spontanitete slet ikke længere. Det er en stor løftet pegefinder.
    At I gider. Lad dog folk gøre som de har lyst til. Jeg tror at jeres pegefingre kan være tilskyndende for unge og ældre at det skal I fandem. ikke bestemme.
    Bare nogle tanker.

• #44   25. nov 2006 Nu synes jeg at lige meget hvilken arvelig defekt den har, så burde den ikke avles på. det er meningen at vi skal lave gode hunde ikke satse på at de bliver OK.. OG så er hun også for ung...

• #45   25. nov 2006 Kirsch>> har du nogensinde købt en hund, som du senere fandt ud af havde en arvelig defekt og måske var det bedst af aflive den?? Hvis ja, så forstår jeg ikke din kommentar, Hvis ikke, så ved du ikke hvad du snakker om.. Det er en meget stor forskel på mennesker og dyr. Vi mennesker har ansvar for vores dyr, og hvis vi er ordentlige mennesker, så laver man ikke bare hvalpe eller what ever på sine dyr, unden at se om tæven er parat eller bare få et alm. tjek hos dyrlægen...

MIN MENING!

• #46   25. nov 2006 Kirsch K: Helt enig. Mennesker burde undersøges for diverse defekter og ikke alle burde sætte børn i denne verden!

• #47   25. nov 2006 Årstal og ud fra hvad hun selv har fortalt

• #48   25. nov 2006 » T I N N A «
    Hvem skulle så bestemme hvem der måtte sætte børn i verdenen og hvem der ikke måtte?
    Spørger af ren nysgerrighed.....

• #49   25. nov 2006 Lise: Der er ikke nogen der skal bestemme. Man burde selv vide om man er rask nok til at sætte børn i verdenen.

• #50   25. nov 2006 Hvis dit foster viser en eller anden arvelig defekt......hvem aksl afgøre om dit barn skal leve eller dø...............?

• #51   25. nov 2006 Lise: Det skal jeg - igen sund fornuft burde styre det der.

• #52   25. nov 2006 aksl = skal

• #53   25. nov 2006 Hvad hvis andre på forhånd havde bestemt at netop den defekt ikke var egnet til liv.....................?

• #54   25. nov 2006 Lise: Så ville jeg tage deres råd.

• #55   25. nov 2006 ...........og frasige dig din sunde fornuft?

• #56   25. nov 2006 Lise: Min sunde fornuft siger at man ikke skal sætte syge børn i verdenen.

• #57   25. nov 2006 .........hvis nu du og de der bestemte ikke var enige......?

• #58   25. nov 2006 Så er det igen mig der skal bestemme.

• #59   25. nov 2006 » T I N N A «
    Hvor sætter du grænsen for at være syg?
    Døvhed
    Allergi (arveligt)
    Mongolisme
    Spastisk lammelse.....etc
    .....................?

• #60   25. nov 2006 Jeg sætter grænsen ved sygdomme som ikke giver et nogenlunde normalt liv. Der taler jeg om mongolisme og den type.
    Skal self ikke bestemme om andre synes det er sygdomme de mener deres børn skal leve med, men jeg vil ikke have børn der er sådan. Så hellere undvære børn.

• #61   25. nov 2006 Der findes så mange sygdomme og arvelige "defekter" at det er totalt umuligt at finde en grænse.....det eneste jeg kender til er når man på forhånd ved at et liv bliver meget kortvarigt og smertefuldt........så er der en grænse......og ja den er da fornuftig.......

• #62   25. nov 2006 » T I N N A «
    Din grænse er så difus at den ikke kan bruges til noget som helst når man ude i den virkelige verden får et barn med en eller anden defekt.............efter min mening..

• #63   25. nov 2006 Lise: Ok

• #64   25. nov 2006 Kender mange mongolide mennesker der har en fantastisk livskvalitet i deres egne øjne......men så ikke i dine?

• #65   25. nov 2006 Lise: Jeg vil ikke have en mongolbarn

• #66   25. nov 2006 » T I N N A «
    Det håber jeg så heller ikke du får.....!
    MEN......du skal ikke sige at de mennesker ikke har en god livskvalitet......for det har de fleste.....
    Selvfølgelig ved de godt at de ikke kan det samme som raske mennesker.....men de kan stadig godt have et godt og indholdsrigt liv......!

• #67   25. nov 2006 Lise: Ok det sir jeg så ikke her

• #68   25. nov 2006 » T I N N A «
    Jeg sætter grænsen ved sygdomme som ikke giver et nogenlunde normalt liv. Der taler jeg om mongolisme og den type.

Har jeg så helt misforstået dig?

• #69   25. nov 2006 Det ved jeg ikke om du har.

• #70   25. nov 2006 » T I N N A «
    Øhhhhh.....det er dig selv som har skrevet det......ved du så ikke om du mener det eller ej?

• #71   25. nov 2006 Diskutionen tog vist en drejning her..... *G*

Selvom jeg godt ved at mennesker med mongolisme kan leve et rigtig fint liv, vil det alligevel for mig være grund til abort, hvis jeg stod i situationen.....

Jeg personligt ville ikke sætte et barn i verden som jeg vidste på forhånd, har en sygdom af den ene eller anden art....

Og det samme med mine hunde. De ville heller ikke få lov at få hvalpe, hvis ikke de var 100% raske:-)

• #72   25. nov 2006 Lise: Har ikke lyst til at diskutere det mere her i Lines tråd.

Nej jeg vil ikke have et barn med mongolisme - og ville få det fjernet hvis jeg fandt ud af at jeg ventede sådan et. Så hvis det er det du tror du har misforstået så nej.

• #73   25. nov 2006
    BAD COMPANY ™
    » T I N N A «
    Ja debatten blev drejet ind på et andet emne.......og selvfølgelig er der da ingen der kunne tænke sig at føde et barn med en defekt......

Jeg ved blot at hvis man står i den situation, at have gået med et barn i maven......og elsket det.......så er det svært pludselig at få at vide at det skal dø......

Jeg ønsker ikke at noget menneske skal træffe et valg mellem liv og død for sit eget barn......men kan godt forstå at man knytter sig til barnet når det er født.....uanset defekt....og vælger LIVET.....

Det jeg blot gerne vil pointtere er at man (set igennem de briller naturen nu har udstyret en med) godt kan have et godt og indholdsrigt liv.......selvom det for andre ser dårligt ud.....det kommer an på hvilken målestok man bruger.....

• #74   26. nov 2006 <lise - ja det kan man da helt sikkert - men når du viden og teknologi har udstyret os med redskaber hvor ved vi nemt kan undgå aborter og syge dyr, hvorfor så i alverden ikke bruge det???

Hvis man hjerte scanner Cavaliere inden man sætter dem i avlen så er man kommet det stykke længere - hvis man HD fototgraferede alle dyr - ville man være kommet meget længere osv!

På det punkt er mennesker og dyr bare meget forskellige - mennesker får børn med en partner af eget valg fordi de vil - med dyr er det immer væk noget andet og så kan man da lige så godt bruge hovedet i stedet for at bære det under armen!!!

• #76   26. nov 2006 Hanne - jeg ville også elske barnet, men hvis jeg fik at vide inden at det var sygt, ville jeg vælge at få en abort....

• #77   26. nov 2006 Men bevist at avle på syge hunde eller hunde der bærer syge gener - det synes jeg er dybt uforsvarligt og jeg synes man skylder sig selv, hunden og ens fremtidige hvalpekøbere at undersøge det - især når det nu er så let!

Kommentér på:
så er min tæve henne på parings besøg

Annonce