Hvor "stammer" de fra?? {{forumTopicSubject}}
Har 2 smukke drenge på 9 og knap 11 år.
Har tavle på begge, men er lidt nysgerrig efter hvem deres "forfædre" var, om det er en god stamtavle og hvad der ellers er af viden omkring dem. Evt. nogen der ejer et familiemedlem? De er begge registreret i DJR...
1. Montie (2006)
Engelsk Springer Spaniel
F: Grænges Mickey
FF: Scherzando Chamomile
FM: Sheer Delight Lass
FFF: FTCH Robinsmoor Sam of Flintwood
FFM: Santa of Scherzando
FMF: FTCH Trawsgoed Lad of Caldyview
FMM: Sandelford Sally
M: Bilsbækgårds Mary
MF: Super Benze of Brookmoor
MM: Brookmoor Rapper Fan
MFF: FTCH Rytex Rod
MFM: FTCH Moonreed Amy
MMF: Rytex Rapper af Brookmoor
MMM: DK FTCH Birdrowe Shauna af Brookmoor
2. Andy (2008)
Labrador Retriver
F: DK FTCH DK TM Clonbara Smiler af Rosefield
FF: FTCH Baildonian Baron of Craighorn
FM: IR FTCH Derrinstown Tillie
FFF: Gillmhor Arrow of Pocklea
FFM: Baldonian Tina
FMF: INT. FTCH Heatherbank Alex of Tasco
FMM: IR FTCH Ruby
M: Poacher Ziggi
MF: Grænges Robin
MM: Ravnholts Bibi
MFF: Axdal's Black Boomer af Keis
MFM: Ravnholts Buffy
MMF: Wallstreet Tinker
MMM: Game Finder Abelone
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
-der er ingen stamtavler der bare sådan per definition er gode. Hunden kan have gode aner til jagt, til udstilling eller what ever. Men du er jo nødt til at definere, hvad du mener med god. En hundeejer som går vildt og inderligt op i udstilling, vil formentligt ikke være lige så begejstret for en ren jagtafstamning som en jæger ville være (og omvendt for den sags skyld)
Så beskriv hvad det er du søger, så er der måske en der kan hjælpe. Hvis nogen af hundene i anerne er fra DKK, kan de slås op på hundeweb. Jeg ved ikke om DJR har noget lignende (jeg synes jeg læste engang, at de også havde en database af en art, men måske husker jeg forkert).
Og ellers er et godt sted at starte ofte opdrætteren, i hvert fald, hvis din opdrætter er en god en af slagsen. Så kender han/hun sine hundes linjer og kan fortælle dig om dem
Hvor "stammer" de fra??