{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.339 visninger | Oprettet:

Bløder efter parring {{forumTopicSubject}}

Kære jer.

Min dejlige hund er parret for 2 gang. Hun har før fået et kuld velskabte hvalpe uden problemer.
Hun blev parret på dag 11-12, samme dag som sidst og hun var meget modtagelig og sad sammen i løbet af minutter med en meget erfaren han.
Nu - 12 dage efter parring bløder hun stadig lidt. 3 dage efter parring bemærkede jeg hun blødte (det gjorde hun ikke på parringstidspunkt). Hin blødte "en del" måske 3-4 dråber (det ser jo voldsomt ud på wc papir. Helt frisk blod. Jeg talte med dyrlægen som gerne ville se tiden an - og det er aftaget meget. Nu er det 1 dråbe blod - engang i mellem, og helt mørkt. Hun har det godt, vi mærker ingen forskel på hende. Hun spiser, leger og sover som hun plejer. Vi har selv en kastereret hanhund, der har "hoppet" på hende et par gange. De plejer slet ikke at kunne finde ud af det men er nu begyndt at tænke om: har han måske revet hende indvendigt? Er hun igang med at abortere? (Det burde vel bare ikke være så synligt i så kort en periode efter parring) kan man bløde igen igen efter løbetid? Livmorbetændelse? (Viser bare ikke tegn) vi tager en tur til dyrlægen i morgen, men vil rigtig gerne høre om i har oplevet eller hørt noget lign. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløder efter parring
  • #1   11. jun 2017 Hvorfor lader du din hanhund hoppe på hende?
    Det er da at bede om problemer!


  • #2   11. jun 2017 enig med zenta smiley
    og så kan det også være parrings blødning, når æggene sætter sig fast på livmoderen smiley


  • #3   11. jun 2017 Jeg lader ham heller ikke hoppe på hende. Normalt plejer de ikke. Jeg opdagede det ved et tilfælde. Prøvede også at beskrive at det plejer de ikke - beklager hvis det ikke stod tydeligt nok smiley

  • #4   11. jun 2017 Nanamusen - æggene sætter sig først fast omkring 2,5-3 uger efter jeg har læst. Her er det fra dag 3. Men ellers rigtig godt bud ??

  • #5   11. jun 2017 Altså - hun er parret på dag 12 - og er jo altså i løbetid 21 dage. Så stadig i løb efter parring. Det er ikke unormalt tæver kan bløde i hele perioden.

    Når du siger "hoppet på" - har han så parret hende ? Og ja, det kan en kastreret han godt.

    Der er MEGA risiko for at få dumme bakterier ind ved sådan noget, så bløder hun udover de 21 dage, bør hun tjekkes ved en dyrlæge.

    Hvis man gerne vil have hvalpe, er det sådan noget man skal undgå.


  • #6   11. jun 2017 Okay - var ikke klar over at de kan bløde alle 21 dage, også efter parring. Ved sidste parring blødte hun ikke efterfølgende. Hun er på dag 22 nu - og det er MEGET begrænset dråber blod der kommer, der kommer lidt hvis hun har sovet.

    Vores han har tidligere parret hende i hovedet, maven osv. Han viste ikke op og ned. Jeg så en dag at han stod i den rigtige stilling og råbte med det samme og han hoppede ned. Men om de har gjort mere er jo uvist.

    Hun skal til dyrlægen i morgen, der er bestilt tid. Men hun er så nervøs ved dyrlægen og vi skal jo helst ikke stresse dem de første 3 uger efter parring - hvilket jeg vil gøre. Jeg er så meget i tvivl.


  • #7   11. jun 2017 Lugter det betændt?

  • #9   11. jun 2017 Nej smiley

  • #11   11. jun 2017 Det er da helt vildt så mange små "hug" man får herinde fordi jeg stiller et spørgsmål omkring min hund. Tak til jer der gad spørge ind til indlægget - jeg tror jeg tager til dyrlægen i morgen og udelukkede tager råd derfra.
    Er sikker på at i alle er meget kompetente hundeejere og vil det bedste for vores dyr- men hvorfor skal små unødvendige kommentarer hele tiden komme. Jeg kan ikke ændre på hvad som er sket - kun hjælpe og søge vejledning for hende nu. Jeg vil nemlig også mine hunde det bedste.Er klar over de ikke skal gå sammen længere.
    Slutter herfra med de bedste hensigter for mit indlæg, - og forsat god søndag til alle. ??


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #12   11. jun 2017 Man kan jo vælge at tage det med sig fremadrettet, den information man får? smiley
    - Så hvis du ikke tidligere har været opmærksom på at skille dem ad i løbetiden, så fremadrettet gøre det, uanset om hun skal have hvalpe eller ej, i det deres parring giver en stor risiko for infektion i underlivet på hende.

    Det synes jeg nu ikke er dårlig "bonus-information" at få med til ens spørgsmål.

    Umiddelbart synes jeg ikke nogle enkelte dråber blod i forløbet med løbetid på den måde, ville forurolige mig, ikke når det aftager og er forholdsvis minimalt.

    Men jeg ville selvfølgelig være obs på fortsat udflåd, og lugt.

    Er turen til dyrlæge pga. pletbløderiet eller for scanning? Ift. som du snakker om mht. stress af tæven? smiley


  • #13   11. jun 2017 hvis de har gået sammen efter parring og du så ikke har set
    dem parre alene, så kan det sket hun bløder meget. men kan
    hører de ikke er sammen mere så det ikke er muligt. men en
    tjek hos dyrlægen skader nok ikke. hvis da er noget gal med
    livmoren hos hundhunnen smiley


  • #14   11. jun 2017 Det er normalt at bløde mørkt nogle dage efter parring.
    Jeg har også oplevet enkelte dråber blod nogle uger efter parring. Det kan være tegn på alt fra at æggene sætter sig fast til at tæven frastøder noget. Det er umuligt at vide.
    Hos mig betød det drægtighed.


Kommentér på:
Bløder efter parring

Annonce