{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Min engel er drægtig.... ;o( {{forumTopicSubject}}

Ja jeg var så til dyrlægen, og efter en lang og hård kamp for blodprøven blev hun så godt som erklæret drægtig. Det er ikke godt og jeg tro det er en af de sværeste situationer at stå i som mor nu..... Hun er for ung somm or, men hun er halvvejs i graviditeten, får hun abort vil fostrene være nogels cm. store og får hun hvalpene er der risici og stor chance for kejser snit.... Puuu ha det hele kører rundt..... Vil bare ha at hun har det godt...
snøft fra en meget ked mor...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min engel er drægtig.... ;o(
  • #1   12. dec 2006 hvor gammel er din hund?

• #2   12. dec 2006 Ej, det er godt nok sørgeligt..

Men må man spørge hvilken hund hun er drægtig med?

• #3   12. dec 2006 det er sikkert meget svært, jeg ville nok vælge abort....

• #4   12. dec 2006 Ja efter det indlæg jeg skrev igår og de kommentarer så ville jeg os mene at en abort ville være det mest rigtige, men det er virkelig sært når man står i det. Faren er en anden mops, hvilket jo nok er det mest positive af det hele.

• #5   12. dec 2006 Hun er kun lige blevet 1 år :o(

• #6   12. dec 2006 Maja, ok heldigt nok at det ikk er en anden race, det troede jeg først lige da du skrev store hvalpe.
    Nu har jeg ikk læst den anden tråd. Men ja, jeg kan se i hendes profil at hun er fra 2005, så det er lidt tideligt....

(det er altid nem at være bagklog *S*)

• #7   12. dec 2006 ja så er hun ikke ret gammel....

• #8   12. dec 2006 Hold op en Øv-situation at stå i smiley
    Men godt du tog til dyrelægen og fik hende tjekket!

• #9   12. dec 2006 jeg render ud af tråden igen, håber du finder ud af den bedste løsning. (dyrlægen må også have givet dig en vejledning).
    KH Rasmus & Pia

• #10   12. dec 2006 Ja min dyrlæge ville så ikek rigtig sige hva hun syntes jeg skulle gøre, så nu har jeg prøvet at ringe til min anden dyrlæge som vil ringe tilbage snart håber jeg....

• #11   12. dec 2006 Jeg ville helt sikkert få givet hende en abortsprøjte.

Allerbedst ville jeg synes det var at få hende steriliseret omgående. Det er ganske vist ikke det helt optimale tidspunkt at sterilisere en tæve, men fordelen er jo at man slipper for abbortsprøjten og for en eventuel gentagelse af en uønsket parring.

Men det betyder jo selvfølgelig at hun ikke fremover kan bruges til avl, men jeg ved jo heller ikke om det var meningen.

• #12   12. dec 2006 jeg synes helle rikk det er optimalt, jeg var mere forvirret da jeg gik ud end ngt andet. Og det viste sig at blodprøven de havde taget efter MEGET besvær ikke var 100 %- de sagde at det havde taget for lang tid for testen at vise sig positiv. så de ville tage en anden MED RABAT.... øhhh jeg betalte 1000 kr for ingenting så... synes os det er grådigt... måske bare mig. Det er er min lille prinsesse de lægger pris på... gjorde mig virkelig ked..

• #13   12. dec 2006 ja de sagde godt nok at de kunne gøre det hele på en gang, men at det var en risiko at tage pga den store blod gennemgang osv.... hvis hun får en abort bliver det med en sprøjte og så må hun steriliseres når hun har det helt optimalt igen. jeg går ikke på kompromis med hende.

• #14   12. dec 2006 Nej hvor er det synd for dig Maja..........Sikken en situation at stå i.

Håber det bedste for både dig og hund!

• #15   12. dec 2006 jeg ville helt sikkert tænke på hunden først og fremmest og det ville i min verden at give den en abort og sterilisere hende...

• #16   12. dec 2006 Uha.. ikke fedt... Men jeg er så også på sprøjte-vognen..

Jeg håber at du finder en løsning, og ønsker dig held og lykke med det (uanset hvad du vælger)

• #17   12. dec 2006 Har nu snakket med en anden dyrlæge som mener at uanset valget så vil det være en belastning for hunden. Den ene side ville være at lade naturen gå sin gang og den anden at give hende et hormon som ville aflive hvalpene og sætte fødslen igang.... Hun mente at eftersom Mulan var en sund hund, så ville hun godt kunne tage en fødsel, selvfølgelig ingen garanti for der ikke ville blive kejsersnit, men hun var mest til at lade naturen gå sin gang. Jeg har det selv meget svært ved tanken om at sprøjte hende og så aflive de små.... men Ja jeg er i vildrede....

• #18   12. dec 2006 Jeg har altså også hørt at sprøjten kan være noget så skadelig.... Hvis du senere hen godt kunne tænke dig hvalpe så kan sprøjten være med til at gøre at hun kan få svært ved at blive drægtig igen

• #20   12. dec 2006 Det er en rigtig kedelig situation at stå i...
    men som jeg skrev i din anden tråd i går:

Men idét du selv skriver på din profil:
    citat:
    "Men jeg lærte min lektie ang. dyr uden stamtavle."

så ville det i sig selv da være en rigtig dårlig idé evt.
    at skulle ha' hvalpe

• #21   12. dec 2006 Jeg skrev dette citat i den mening at hun nok var syg hjemmefra og ejer ikke passede ordentlig på sine hvalpe. Men kan godt forstå hva du mener, dog er Mulanjo en meget sund hund idag og det samme er faderen. :o)

• #22   12. dec 2006 Jeg ville nok også vælge at lade hende få hvalpene. Når der alligevel er risiko for at det ender i kejsesnit hvis hun får fødslen sat i gang, givetvis fordi hunden ikke gør sig ordentlig klar til fødsel, når det nu er midt i drægtigheden. Der er vist ikke som så risiko ved selve abort sprøjten, hvis man vælger den nye type, men et kejsersnit er jo helle ikke så rart.

Men selvfølgelig skal man være sikker på at være der, for at hjælpe, og være klar til at søge dyrlægehjælp hvis det er nødvendigt.

Ved faktisk at i østlandene parrer de hunde BEVIDST allerede, når de er 12 mdr. Alt for tidligt. Og disse hunde klarer den alligevel, selvom de praktisk taget stadig er hvalpe. selvom det ikke retfærdiggører det opdrætteren gør mod hunden ved bevidst at lade den parre så tidligt.

Ja, det er et svært valg, held og lykke med hvad end du vælger.

• #23   30. dec 2006 Hej Maja..
    Jeg er ked af at læse om dine bekymringer..
    Jeg har ikke særligt meget forstand på Mops da jeg selv har chihuahua..
    Men jeg kan ikke lade være med at syntes det er lige drastisk nok med abort osv.
    Det er jo os mennesker der har lavet alders restriktioner om hvornår det er okay at en tæve får hvalpe første gang, men man skal lige tænke på at hvis hunden havde være vild og ude i naturen så havde den nok ikke holdt sig tilbage og tænkt 'hov nej jeg er ikke gammel nok til det her'..
    Vi kender et par som har en lidt større hund og hun blev gravid i hendes aller første løbetid, ved et kæmpe uheld selvfølgelig.. men hun klarede at opfostre 8 hvalpe med hjælp fra mennesker selvfølgelig. og da hvalpene så var solgt fik hun nærmest sin "barndom" igen.. (uden at have taget skade)

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert på området, men måtte lige skrive fordi jeg føler at man skal lade naturen gå sin gang i et sådan tilfælde..
    Det kan sagten gå godt og ende lykkeligt det hele!!
    Håber det bedste for jer og et rigtig godt nytår
    Knus

• #24   25. jan 2008 hej maje vi har os en lille pincher som li er blevet 1år,.
    hun blev bedækket, og var et KÆMPE uheld,.
    så vi ringede også til forskellige dyrelæger,
    og de sagde præcis det som din også gjorde med a de sys det skulle lade naturen gå sin gang, og valgte jo så, fordi de også sagde a der kunne ske nogle forskellige ting med moren/tæven hvis hun fik sprjøten,
    vi valgte så a få dem, og hun fødte her for 3 uger siden, og hun gjorde det hele a sig selv, vi skulle bar li fjerne hinden også klarede hun det ellers hele selv RIGTIG flot, vi havde så en opdretter ved vores side som hunn hjælpe os igennem, det er 50-50 om hun skal have kejser snit, det skulle vores Tæve ikke,.
    du er heldig a folk forstår dig, vilket nogle ikk er i det inlæg vi har lavet for vi bliver nedgjort, så det er også derfor jeg sys a du ska have noget støtte bag din ryg, du er self velkommen til a kigge forbi vores hvalpe og vores inlæg hvis du tør hehe,.

mange varme tanker herfra

• #25   25. jan 2008 hov glemte li a se at det var for 2 år siden du fik hvalpe.
    men pointen er den samme smiley

Kommentér på:
Min engel er drægtig.... ;o(

Annonce