1.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Jeg er ny herinde og har spørgsmål ? (avl på DHS-hund) Jeg er ny herinde og har spørgsmål ? (avl på DHS-hund)

Hej

Min mand og jeg har den dejligste franske bulldog.
Han hedder Carlo og er fyldt 6 år.

Vi har stambog på ham fra DHS ( dansk hundesport forening ) vores største ønske er at han bliver far til et kuld hvalpe.

Desværre har han aldrig rigtig været vant til andre hunde, så han er lidt egenrådig. Vi vil mege gerne have en hund mere, men selvfølgelig fra hans gener.

Hvad betyder det at Carlo´s papirer står i DHS ?
Hvorfor må vi ikke arrangere en parring med en tæve fra DKK ?

Jeg håber i kan hjælpe deude

Hilsen Heidi

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er ny herinde og har spørgsmål ? (avl på DHS-hund)
  • #1   20. jan 2007 hey rigtig skøn buller i har jer der. Men det ku være i skulle flytte indlæg over til general diskussion.

• #2   20. jan 2007 Men nu I har valgt stambogen fra DHS, hvorfor så ikke lave hvalpene med en anden DHS-hund?

• #3   20. jan 2007 det er fordi at de har vidt forskellige krav til at hunde kan blive arvls godkendt... menge gange er den som er i dhs nogle som ikke kan lide de krav de har i ddk... det er sådan jeghar forstået det når jeg snakker med forskellige...

• #4   20. jan 2007 DKK er den eneste Danske stambogsføring som er FCI godkendt!!! derfor =o)

• #5   20. jan 2007 jeg tror aldrig jeg har hørt om dhs

• #6   21. jan 2007 Hvis i skal gøre jer håb om, at den skal parre en DKK tæve, kan i lade ham registere hos DKK, men han vil så få en stamtavle med blanke aner, og skal først avlsgodkendes på lige fod med de andre franske. Men om der så er nogen, der vil bruge ham, når der er blanke aner, det ved jeg ikke, men så er det i hvert fald lovligt, for opdrætteren at bruge ham.

• #7   21. jan 2007 uh er ikke sikker men det skal vist godkendes af klubben først om han må bruges i alv. prøv at ring til dem

• #8   21. jan 2007 Lykke: DKK vil ikke overføre en hund fra DHS til DKK. Har kun hørt om overførsel fra DRU til DKK og som du skriver, så bliver det med blanke aner - mener også at hunden har avlsforbud til den har været på udstilling og opnået et bestemt minimumskrav

• #9   21. jan 2007 Susanne L, hvis man kan overføre hunde fra en hvilken somhelst klub fra Tyskland, hvor hunden så får blanke aner, så vil jeg mene at de også tager hunde fra alle klubber i DK. Jeg har selv undersøgt det hos DKK.

• #10   21. jan 2007 Hej og tak for alle jeres svar.
    DHS er en lille kreds, vi kan ikke avle med en tæve fra klubben, da de alle på en eller anden måde er familierelateret smiley

Jeg kontaktede DKK for et par år siden og vi kunne godt ændre hans stambog til DKK, men så mister han alle hans titler ( champion m.m ) + det ville blive dyrt..

Carlo er som sagt 6 ½ år.. Så hvis han skal nå at blive far, så skal det vel også snart være ?

Hilsen Heidi

Kommentér på:
Jeg er ny herinde og har spørgsmål ? (avl på DHS-hund)

Annonce