{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Drægtighedsscanning {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er nysgerrig omkring hvordan I har fundet ud af om jeres tæve er drægtig, og hvor meget I har givet for evt. scanninger/røgtenbilleder?
Fortæl også meget gerne hvilken race hund.

Jeg er klar over at et mere præcist svar vil fås hos en dyrlæge, men er nysgerrig efter hvad I forskellige har af erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtighedsscanning
  • #1   15. mar 2018 Jeg får scannet mellem dag 21-28 og giver 400 kr hos en tysk dyrlæge.
    Jeg spørger ikke til antal, da det er enormt usikkert, men bruger det kun for at få bekræftet gevinst.

    Jeg tager røntgen uge før fødsel for nøjagtigt antal.


  • #2   15. mar 2018 Jeg gør som Malene - jeg tror jeg giver ca 800 kr for scanning og 800 kr for røntgen hos min egen dyrlæge her i DK.

  • #3   15. mar 2018 Jeg fik scanning på dag 36 og røntgen en uge før forventet fødsel for at være sikker på antallet.
    Jeg gav 2000 kr for begge dele (800 for scanning og 1200 for røntgen).


  • #4   15. mar 2018 Prøv med en guldring i snor eller et søm, lige over hundens kryds, hvis den køre rundt ingen hvalpe, hvis den køre på langs hvalpe.
    Vi har også prøve med vores køer, vi kunne stole på sømet.
    vi har en der skal have hvalpe den 14-4.
    Jeg tror på det.


  • #5   15. mar 2018 Utroligt at dyrlæger og hospitaler investerer i vanvittigt dyre scannere når de kunne nøjes med et søm og en snor........

  • #6   15. mar 2018 Nej Birgit... bare nej. smiley


  • #7   15. mar 2018 Jeg har kun prøvet det en enkelt gang. Vi scannede ikke, men der kom tydelige drægtighedstegn.
    De første var at patterne hævede oo og blev bløde. Og så groede hun smiley


  • #8   16. mar 2018 smiley smiley smiley smiley #4 - det er nok det sjoveste indlæg jeg nogensinde har læst..

  • #11   16. mar 2018 #4 er nu ikke så langt ude som i lader til at tro smiley En guldring er ganske effektiv hvis man vil "spå" om kønnet på barnet man venter sig. Og også med hensyn til mange andre ting såmænd smiley

  • #12   16. mar 2018 Som jordemoder må jeg så sige, at jeg er dybt uenig i at “tricket” med en guldring har noget på sig. Det er et resultat af små ubevidste bevægelser med hånden, der holder (på samme måde som et Ouiji bræt - nej et bræt og en klods giver dig ikke svar på om Hans Peter kan lide dig, men din hånd laver ubevidste ryk hen mod det svar du helst vil se) smiley
    Man kan selvfølgelig godt afprøve en guldring og måske rammer man det rigtige svar. Men ville nu stadig gå den sikre vej med en scanning.


  • #13   16. mar 2018 #12 men når man så prøver på andre end sig selv og ingen af parterne kender kønnet på barnet før det bliver født?
    Selvfølgelig er en scanning sikker. Der sker jo ALDRIG fejl ;);)
    Nå pyt.


  • #14   16. mar 2018 Selvfølgelig kan man være heldig at ramme det rigtige svar smiley
    Når der kommer evidensbaseret bevis på at en guldring samspiller med fostervandet og dermed viser et sandfærdigt resultat, så skal jeg nok bøje mig for det som en sikker metode til at kønsbestemme hos fostre eller fastslå drægtighed hos hunde. Men ikke før smiley Jeg har stadig flere oplevelser med folk, der har ramt forkert end folk der har ramt rigtigt, når de har leget gammel overtro med en guldring smiley Og har en eneste oplevelse med en forkert kønsbestemmelse via scanning gennem de 453 fødsler jeg har “haft”.


  • #15   16. mar 2018 Og jeg har endnu ikke oplevet at guldringen har taget fejl smiley Der er jo ikke tale om et enkelt forsøg ;)Det er i flertal. Men pyt. Jeg skal ikke forsøge at overbevise nogen om noget. Kommer bare med min oplevelse/erfaring.

  • #16   16. mar 2018 Prøv på jer selv.
    Jeg tror på det , i kan grine af det.
    god lørdag og søndag til alle jer på hundegalleri.


  • #17   16. mar 2018 Nu er jeg jo ikke gravid og bliver det heller ikke igen i dette liv, så svært at afprøve smiley

  • #18   17. mar 2018 Fik scannet min malinois på dag 21 fra første parringsdag. Parrede tre dage så dag 19 fra sidste parringsdag. Spurgte ikke til antal og scannede hende liggende på siden, så kun "den halve hund". Det blev fundet hvalpe smiley
    Betalte kr 800,- hos min vante danske kiropraktor for konsultation, tillæg for kiropraktik (alm. tjek og smårettelset) og scanning for drægtighed.
    Jeg har prøvet at kigge på patter og om hun voksede. Der var positive tegn sidst men ingen hvalpe. Så denne gang scannede vi


Kommentér på:
Drægtighedsscanning

Annonce