kalkspørjte etc efter fødsel.. kalkspørjte etc efter fødsel..
En venindes hund er ved at føde...
Vi snakker om det at sku til dyrlægen imorgen - ( hun er lige flyttet tæt herpå, - og skal derfor ned til ham vi også bruger - ) derfor vi taler åbningstider -
Jeg tager jo altid mor og børn til lægen dagen efter, - eller samme dag - alt efterfødselstidpunkt etc - for kalksprøjte, - sammentrækningssprøjte etc... Da jeg altid har fået afvide at dette er vigtigt - derudover kan jeg godt lide at han lige tjekker hvalpene efter -
Men hun har fået afvide af en anden dyrlæge at det sagtens kan vente til fx tirsdag -
Hvad siger i herinde - ??
( Dette indlæg er lavet efter aftale med veninde - hun kan ik komme til pc lige nu - af naturlige årsager - ss - )
Julie ;O)
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 43 Hunde: 8 Emner: 28 Svar: 375
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Jeg valgte at han skulle komme her, da jeg syntes det var bedre for mor og hvalpe......jeg syntes det var rigtig rart at jeg slap for at skulle slæbe hele kylret til dyrlægen og Emma blev ikke så stresset...........samme fremgangsmåde brugte vi da hvalpene skulle vacc. og chippes ;o)
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Jeg forstår det sådan at hvis det enten er en forholdsvis ung eller rimelig ældre tæve - så skal de have kalk eller ??
Smilende S...
Ja - jeg har det jo også sådan at jeg hellere vil tage afsted en dag for tidligt end en dag for sent... ;O)
Jeg syns faktisk det er ret hyggeligt med den tur til dyrlægen - ( ja ikke denne gang - da det jo var lidt dramatisk - men ellers - Ss )
Og vi skal alligevel en del ud med hundene den næste tid - da de jo skal ud og opleve -
En af vores hvalpe flytter muligvis først ved 13 - 14 uger ( grundet ferie ) Så vi skal jo sørge for at han oplever alle de ting i de uger - som han ellers ville have oplevet hos sin nye familie...
Anna er faktisk rigtig god til det med at lade folk komme til hendes hvalpe - helt fra start... hvis bare hun kan kigge med i kurven - så kan man gøre alt med hvalpene - hun kan godt skubbe til ens hånd - når hun syns den skal ned igen - men intet andet... Og stresset med hvalpene har jeg faktisk aldrig oplevet hende - ss -
Men god idé med hjemmebesøg -
Til sådan en som Futtes mor havde det været GENIALT -
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Pøj pøj med din venindes hund........det er altid spændende med sådan en fødsel ;o)
jul 2005
ren NysGhed... hvorfor ville du ikke tage 1 døgn gamle hvalpe til dyrlægen ?! ?!
jul 2005
Ja så var jeg bestemt heller ikke taget nogen steder - ss -
Jo tak... og jeg er selvf på job hele dagen... men har talt i tlf med hende løbende -
feb 2006
jul 2005
feb 2006
jul 2005
Ja - sådan var det jo også med Anna nu her - at vi så automatisk kom igen 2 dage efter fordi de fik hjertestop på stribe ( nogen af hvalpene - det er en anden sag - ss -
Og da de var lidt ældre endnu kom vi igen for at få tjekket op på hele kuldet og få aflivet en
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Men hvis den spøjte, dyrlægen giver tæven for at livmoderen skal trække sig sammen, skal det senest gøres dagen efter fødslen, og egentlig helst samme dag, da livmoderhalsen jo lukker til kort efter fødslen, og derved bliver det sværere at rense ud. Så den største effekt får man samme dag. Så jeg vil absolut ikke vente til tirsdag med at få tjekket tæven.
Held og lykke med fødslen.
feb 2006
kalkspørjte etc efter fødsel..