758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

kalkspørjte etc efter fødsel.. kalkspørjte etc efter fødsel..

En venindes hund er ved at føde...

Vi snakker om det at sku til dyrlægen imorgen - ( hun er lige flyttet tæt herpå, - og skal derfor ned til ham vi også bruger - ) derfor vi taler åbningstider -

Jeg tager jo altid mor og børn til lægen dagen efter, - eller samme dag - alt efterfødselstidpunkt etc - for kalksprøjte, - sammentrækningssprøjte etc... Da jeg altid har fået afvide at dette er vigtigt - derudover kan jeg godt lide at han lige tjekker hvalpene efter -

Men hun har fået afvide af en anden dyrlæge at det sagtens kan vente til fx tirsdag -

Hvad siger i herinde - ??

( Dette indlæg er lavet efter aftale med veninde - hun kan ik komme til pc lige nu - af naturlige årsager - ss - )

Julie ;O)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kalkspørjte etc efter fødsel..
  • #1   4. mar 2007 vi var hos dyrelægen dagen efter da vi fik et stort kuld og gerne ville have rose tjekket (hun havde det fint men bare for en sikkerheds skyld) men vores dyrelæge siger også man godt kan vente et par dage hvis det fx er i weekenden den føder, vi fik så selv en sprøjte med hjem så vi kunne give hende det sammentrækkende efter fødslen, men vi skulle jo selvfølge lige ringe til ham og snakke om hvordan det var gået osv inden vi gav hende den. ang kalk sprøjte sage vores dyrelæge at det ikke er alle hunde der behøver få det. det er vist noget med om det er en ung eller ældre hund. og noget med hvor stor en hund det er

• #2   4. mar 2007 Julie........uden at spille klog, så ville jeg gøre det senest dagen efter.........da Emma fødte var det jo kl 7.30 om morgenen, men dyrlægen kom her kl 11 og gav hende sammentræknings og kalk sprøjten, samt tjekkede de små pus.
    Jeg valgte at han skulle komme her, da jeg syntes det var bedre for mor og hvalpe......jeg syntes det var rigtig rart at jeg slap for at skulle slæbe hele kylret til dyrlægen og Emma blev ikke så stresset...........samme fremgangsmåde brugte vi da hvalpene skulle vacc. og chippes ;o)

• #3   4. mar 2007 man tjekker altid inden for første døgn - som du skriver, al efter hvornår på døgnet hunden føder

• #4   4. mar 2007 Christina - Tusinde tak for respons -
    Jeg forstår det sådan at hvis det enten er en forholdsvis ung eller rimelig ældre tæve - så skal de have kalk eller ??

Smilende S...
    Ja - jeg har det jo også sådan at jeg hellere vil tage afsted en dag for tidligt end en dag for sent... ;O)
    Jeg syns faktisk det er ret hyggeligt med den tur til dyrlægen - ( ja ikke denne gang - da det jo var lidt dramatisk - men ellers - Ss )
    Og vi skal alligevel en del ud med hundene den næste tid - da de jo skal ud og opleve -
    En af vores hvalpe flytter muligvis først ved 13 - 14 uger ( grundet ferie ) Så vi skal jo sørge for at han oplever alle de ting i de uger - som han ellers ville have oplevet hos sin nye familie...

Anna er faktisk rigtig god til det med at lade folk komme til hendes hvalpe - helt fra start... hvis bare hun kan kigge med i kurven - så kan man gøre alt med hvalpene - hun kan godt skubbe til ens hånd - når hun syns den skal ned igen - men intet andet... Og stresset med hvalpene har jeg faktisk aldrig oplevet hende - ss -

Men god idé med hjemmebesøg -

Til sådan en som Futtes mor havde det været GENIALT -

• #5   4. mar 2007 Julie........Det er nu heller ikke fordi Emma var/er specielt stresset..........men hun havde haft en lang fødsel, som startede kl 11 og forløb frem til kl 7.30 næste morgen........hun havde max sovet ½ time i det tidsrum, så hun var helt udkørt...........det var vi nu også..........så vi valgte hjemmebesøg og det var bare så hyggeligt og hun tog glad imod vores dyrlæge ,o)

Pøj pøj med din venindes hund........det er altid spændende med sådan en fødsel ;o)

• #6   4. mar 2007 Reese : God ide at tale med opdrættere - men hunden føder NU, - derfor vi blev enige om lige at oprette herinde, - da her jo trods alt findes mange folk... også opdrættere - så tænkte at nogen måske kunne komme på banen... smiler...

ren NysGhed... hvorfor ville du ikke tage 1 døgn gamle hvalpe til dyrlægen ?! ?!

• #7   4. mar 2007 Smilende S : det var godt nok også en LANG fødsel... stakkels pige...
    Ja så var jeg bestemt heller ikke taget nogen steder - ss -

Jo tak... og jeg er selvf på job hele dagen... men har talt i tlf med hende løbende -

• #8   4. mar 2007 Reese: min dyrlæge ønsker altid at se dem hos ham, for det er der han kan klare hvad der måtte komme . det samme, han vaccinere aldrig i folks hjem - hvis hunden går i chock, har han simpelthen ikke udstyret med til at kunne rede den. Equitta fik kejsersnit, så derbehøvede vi ikke at komme ind til ham - men har da ved en ande hund kørt til dylle indenfor et døgn og det var ganske uproblematisk

• #9   4. mar 2007 Susanne - Du skriver at din hund fik kejsersnit - og derfor behøvede i ikke komme ind til ham- hvor foregik det kejsersnit da ???

• #10   4. mar 2007 Kejsersnittet var jo hos dylle og derfor behøvede jeg ikke komme igen med hund og hvalpe, da han jo havde tjekket dem - kan godt se at det jeg skrev kunne misforståes - sorry ;O))

• #11   4. mar 2007 Susanne - Nååå... eller også er jeg bare søndags sløv i betrækket og fatter ik en meter - griner -

Ja - sådan var det jo også med Anna nu her - at vi så automatisk kom igen 2 dage efter fordi de fik hjertestop på stribe ( nogen af hvalpene - det er en anden sag - ss -

Og da de var lidt ældre endnu kom vi igen for at få tjekket op på hele kuldet og få aflivet en

• #12   4. mar 2007 Vi får dyrlægen herhjem, så mor og hvalpe kan få ro.

• #13   4. mar 2007 Som Reese siger, er det ikke alle, der behøver en kalksprøjte. Men man kan tydeligt se, hvis tæven mangler kalk, og går i kalk chok. Nogle tæver får kalk under fødslen, hvis den er gået i stå.

Men hvis den spøjte, dyrlægen giver tæven for at livmoderen skal trække sig sammen, skal det senest gøres dagen efter fødslen, og egentlig helst samme dag, da livmoderhalsen jo lukker til kort efter fødslen, og derved bliver det sværere at rense ud. Så den største effekt får man samme dag. Så jeg vil absolut ikke vente til tirsdag med at få tjekket tæven.

Held og lykke med fødslen.

• #14   4. mar 2007 Vi var også på besøg hos dylle et par gange - da Equitta skulle have trådene ud - så tog vi da hele flokken med - så blev de også lige tjekke og beundret en ekstra gang

Kommentér på:
kalkspørjte etc efter fødsel..

Annonce