950 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Han søges til parring! Han søges til parring!
Hej Alle sammen!
Vi har besluttet os at vores dejlige hunhund Nikki skal have hvalpe - vi synes det kunne være et stor oplevelse og rigtig dejligt at få nogen hvalpe fra hende,da hun er sådan en dejlig hund
Er der nogen Jack Russell Terrier hanner herinde?
Eller har I en idé til hvor jeg ellers kan finde én?
Vi er fra storkøbenhavn!
På forhånd tak og vi glæder os til at høre fra Jer!
0 synes godt om
nov 2006
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
For os betyder det ikke så meget om hannen har de fineste papirer - det skal være en god familie hund.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
Har du fået hende undersøgt for patella?
er hun blevet øjenlyst?
Mange jack russell i danmark bliver aflivet p.g.a. arvelig øjensygdom.
Er hun hd forograferet?
Alt dette er min, og han er udstillingspræmieret, han er også gravprøve præmieret, og han har klasse 1 og 2 i lydighed
okt 2006
tusind tak
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Forinden har man sikret sig at hunden er godkendt til avl - i hvert fald hvis hunden er med tavle. Jeg tror ikke, som Maj-Britt at der er mange ejere af JRT hanner med tavle der har nogen grund til at sige ja til en parring, hvis tæven ikke er avlsgodkendt og undsøgt for disse sygdomme.
Beklager - jeg ville i hvert fald gribe det an på en helt anden måde og ville aldrig annoncere efter en hanhund her via HG. Har allerede fundet egnede hanhunde til Bianca, og hun skal først have hvalpe i 2008.
Er ikke ude på at gøre nogen ked af det, men jeg synes at det ikke er OK at avle på en ikke avlsgodkendt tæve endda med stamtavle.
Gitte
nov 2006
Tak for dit svar!
Ja hun har DKK stambog, men er som tidligere nævnt ikk kåret eller andet. Hun er ikke undersøgt for de ting som du nævner. Kender du nogle sider hvor jeg evt kan læse nærmere om de ting du nævner??
nov 2006
Det er da godt at du allerede har fundet din han til 2008, men der er nok nogen som ikke er lige så erfarende.
Jeg synes at det er lidt underligt at I næsten angriber mig sådan. Jeg er ikke ude på at gøre nogen hunde noget ondt. Blot vil vi gerne have nogle dejlge hvalpe.
Men tak for Jeres svar!
okt 2006
Hvis du kan læse på engelsk, kan jeg anbefale den amerikanske jack russell klub, her kan du læse om alt det en jrt kan have af defekter
http://www.terrier.com/
nov 2006
okt 2006
okt 2006
Du kan også gå ind på dansk terrier klubs hjemmeside og finde racerepræsentanten for jack russell, han har et tlf. nr til den der sidder med hanhundelisten
http://www.dansk-terrier-klub.dk/
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Gitte
PS: Har aldrig prøvet at lave et kuld hvalpe før - jeg har bare sørget for at være i god tid - hvis man kan kalde det sådan.
nov 2006
Tak for det du har skrevet!
Jeg har også fået læst en masse mere på det!
Tine
Han søges til parring!