865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Hjælp jeg har tæve på besøg. Hjælp jeg har tæve på besøg.

Min hanhund har besøg af en dame! De blev sat samen for en halv time siden, og Simba er oppe og kører, han piver løber rundt med hende, snuser og slikker hende og forsøger at hoppe på.
Tæven er holdt med at bløde for 2 dage siden hun er svulmet godt op, og ligger halen til siden.

Men der sker ikke noget - han kan ikke rigtigt få lov at springe på, hvad gør jeg lige??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp jeg har tæve på besøg.
  • #1   24. mar 2007 Tja, at hun er holdt op med at bløde for 2 dage siden siger ikke så meget, hvornår BEGYNDTE hun at bløde?
    Normen siger de er parringsklar på 11-13 dagen, men der er store udsving.
    Hvis hun STÅR helt stille og ligge halen til side, ikke flytter sig eller skælder ud, så kommer det nok, ellers kan det være for tidligt, eller for sent!

• #2   24. mar 2007 hun står stille - men hun kan godt finde på at skælde lidt ud

• #3   24. mar 2007 Håber du har bedre held end jeg selv havde det.
    Forrige uge sprang hanhunden på igen og igen i ca. 4 dage.
    Men uden at de på noget tidspunkt hang sammen. Det har jeg aldrig oplevet før. Så kan man undre sig over alle de balndings hovsa kuld som bare lige kommer.

• #4   24. mar 2007 Er det hendes første gang?

• #5   24. mar 2007 Luk dem lidt fra hinanden , og prøv så igen.
    Det kan være hun først er helt klar i morgen. Er det en Sheltie? Jeg ved de kan være lidt sippede når de skal parres. *SSS*

• #6   24. mar 2007 Hvis hun skælder meget ud er hun nok ikke klar.

Hvis i er sikre på det er tiden, og begge hunde måske er 1. gangs parringer, kan det være en hjælp at støtte dem.

En holder lidt i tævens hoved og den anden hjælper hannen til. nogle hanner vil ikke hjælpes og andre tæver går helt i selvsving over det, men forsøg jer evt. med lidt "opbakning"

Self er det bedst hvis det fungere af sig selv!

Alderen på hundene kan også ha indflydelse, har selv en tæve der ikk vil vide af yngre hanner....
    Og en anden der IKKE vil parres UDE.. det går fint når hannen kommer herhjem smiley

• #7   24. mar 2007 Jeg er glad ved at i vil svarre! Jeg er hader det, når det ikke bare går som det skal.
    Ja de er begge Sheltier - og det er hendes første gang.

Simba har parret en gang før hvor de hang sammen, men de første 2 gange blev det ikke til noget for ham - jeg må jo nok sende hende hjem igen også må de kommer med hende imorgen

• #8   24. mar 2007 Jeg er blevet fortalt, at man nogen gange skal hjælpe hanhunden - jeg syntes det er en smugle ulækker - men jeg er kommet frem til at hvis det er det der skal til ja så må jeg jo gøre det! er det nogen der har noget erfaring med dette

• #9   24. mar 2007 Få dem evt, til at gå til dyrlægen og få tjekket at det er nu det nu.

Det gjorde vi med Rosa da vi skulle til Hornslet efter hanhund.

Havde vi ikke gjort det, ville vi også have været i tvivl om hun var klar. Hvergang han sprang på satte hun sig ned, og så er det jo ikke let at komme til. Vi valgte så at nusse hende lidt og hjælpe hende med at blive stående, mens han kom på plads smiley

• #10   24. mar 2007 Under alle omstændigheder ville jeg blive hos dem, så den ene ikke stikker af med den anden mens de hænger sammen.

• #11   24. mar 2007 Undskyld jeg ikke lige har fået svaret!

Jeg har ringet til tæve ejeren og de har lige hentet hende, så kommer de igen imorgen. Jeg håber bare på det fungerer imorgen!!!

Hvad kan man ellers gøre??

• #12   24. mar 2007 Det vi helt klart være en fordel, hvis tæven bliver tjekket ved dyrlægen. For hvis en hanhund, der er rimelig ny i "faget" bliver afvist tilpas mange gange, så kan det ende med, at den overhovedet ikke vil have noget med "damen" at gøre.

• #13   25. mar 2007 Så er tæven kommet tilbage - og i dag er der ingen tvivl om at hun er klar!! Men Simba den spade... han kan ikke tage sig sammen, han er glad for hende følger hende overalt, snuser, slikker og springer også på, men han hopper hurtigt af

• #14   26. mar 2007 Det kan være at hun ikke er 100% klar endnu, men er ved at være der, for er hun ikke ikke 100 % klar, kan det godt være noget lal fra hanhundens side. Altså at han springer på, men ikke prikker den ind. Så det tror jeg helt sikkert nok at det skal komme en af de næste dage.

• #15   26. mar 2007 Tæven er her igen i dag - og det ser ikke meget bedre ud – i dag virker han næste ligeglad.

Jeg tror jeg opgiver ham - altså til avl - han er en skøn hund men jeg tror ikke han kan finde ud af det! Det er godt han ikke er købt til avl ;o)

Tæven bliver hentet i eftermiddag, og for selvfølgelig lov at kommer igen de næste dage.
    Kan det være rigtigt at en hanhunden ikke kan finde ud af det??

og for resten Reese; jeg vil meget gerne hjælpe ham, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg har ingen erfaring, og kan ikke lige finde nogen der kan råde mig. Det er derfor jeg prøver herinde.

• #16   26. mar 2007 Min far havde en cairn terrier på at tidspunkt, Han havde flere damer på besøg, men det resulterede ikke i parring. Tæverne kom alt for tidligt i deres løbetid, og afviste ham selvfølgelig. Og da de så endelig var klar, gad han ikke at have noget med dem at gøre. Så vi troede ikke, at han kunne finde ud af det.

Men så skulle vi passe ham for min far, og vores beagle var i løbetid, men der kunne jo ikke ske noget, for han kunne jo ikke finde ud af det. Men han var fuldstændig vild, ville springe på osv(det blev dog ikke til parring, da vi forhindrede det): Men det var første gang vi så, at han faktisk godt kunne finde ud af det. Siden kunne jeg bruge ham til at finde ud af, hvornår jeg skulle køre til hanhund med mine tæver, jeg savner ham den dag i dag.

• #17   26. mar 2007 Men ja, der er nogle hanhunde, der ikke ´kan finde ud af det, men hvis han springer rigtigt på osv, så skulle det da være mærkeligt, hvis det ikke lykkes på et tidspunkt.

• #18   26. mar 2007 Jeg opgiver ham heller ikke! Det er bare mig der er frustreret... og han er jo heller ikke så gammel (2 år og 3 mdr.) så det skal nok komme - jeg tror også problemet er at tæven er kommet fontideligt, og de derfor har mistede interessen.

Jeg er glad ved at I gider at skrive - det er lidt beroligende

• #19   26. mar 2007 Jeg synes at det er typisk for tæve ejere, at komme for tidligt. Bevares, jeg kan da også selv være nervøs for at komme for sent, men det har man jo så dyrlægen til. Og det er jo ris til egen røv, at hvis man kommer mange dage for tidligt, så hanhunden, når tiden endelig er rigtig, ikke gider at parre.

• #20   26. mar 2007 Jeg har sendt tæven hjem idag, vi er blevet enig om at hun kommer igen på onsdag - også må vi se hvordan det går.... Jeg håber virkelig det kommer til at virke - det er sådan et godt par!

• #21   28. mar 2007 Så er hun her igen, og idag er hun klar, det mener Simba i hvert tilfælde! han prøver som en gal - så nu er der bare at krydse fingere.... eller hvad mener I jeg kan gøre for at hjælpe dem??

• #22   28. mar 2007 står tæven stille ?? elelrs må du lige have fat i halsbåndet på hende - nogle hanhunde skal også lige hjælpes ind - eller have noget at stå på, hvis de ikke helt kan nå og så står de bare og hopper ud i luften og bliver frustreret

• #23   28. mar 2007 susanne - hun står helt stille, men det kunne godt være jeg skulle finde noget at stille ham på - hun er lidt højre end ham

• #24   28. mar 2007 Nu ved jeg ikke, hvor i er henne, men det er en god ting, at lade dem parre i ujævnt terræn, f.eks ude i haven. For der vil han på et eller andet tidspunkt finde et sted, hvor han er højere oppe end tæven, hvis han er lidt mindre. evt tage tæven i snor, og tag hende med hen til et sted, hvor han har bedst mulighed for at nå.

Held og lykke.

• #25   28. mar 2007 reese jeg er alene - tæveejeren har været her lidt.

Han har forsøgt sig alle steder... men han kan ikke finde ud af det!!! Det er vildt frustrende.... Det er sidste gang han for lov til at forsøge

Jeg er pt. så træt af det, man skuffer bare tæveejeren, men en gang skal jo være han første eller??

• #26   28. mar 2007 Det bedste parringstidspunkt er midt i løbetiden og man skal lade dem få fred så kommer det...

• #27   28. mar 2007 C & J - jeg har haft hende på besøg hverdag siden i fredags - det var for tidligt. men jeg vil mene hun var klar i dag - den første ½ time forsøgte han som en gal, så gik luften af ham, og de løb lidt rundt uden at gøre antræk til noget. Jeg skilte dem ad en time, for at se om interessen ville komme igen, det gjorde den, men det er ikke blevet til noget - nu er tæven taget hjem, men vi prøver igen i aften og i morgen, ja ind til hun ikke vil ha´ ham mere...

Det er godt at tæven bor i nærheden!

Tror du det kommer eller???

• #28   28. mar 2007 Kan du ikke have hende et par dage hos dig istedet...?

• #29   28. mar 2007 jo det kan jeg godt - vil du mene jeg bare skal lade dem gå sammen? Der er mange der mener det modsatte, men jeg syntes jeg har prøvet alt andet

• #30   28. mar 2007 Jeg ville bede dem tage til dyrlæge med tæven, og få konstateret om det er det rigtige tidspunkt. Det er jo næsten synd for den stakkels dreng at han skal starte med en dårlig oplevelse.

Bed så tæveejeren om at blive og hjælpe til med at holde sin egen hund mens du hjælper din.

• #31   28. mar 2007 Bella og kenzo boede sammen dengang bella fik hvalpe. Der klarede de det selv. Hvis det var bella der skulle parres ville jeg lade hannen bo herhjemme i perioden for her føler bella sig tryg også bare lade dem få fred til selv at klare det.

• #32   28. mar 2007 Moster Stella - jamen tror du ikke snart hendes løbetid er ovre - hun knurrede lidt af ham fredag - men ellers har hun ikke sagt noget til at han forsøgte sig.

Jeg kan uden problemer få tæveejeren til at blive! men det er svært at komme til at hjælpe hver gang jeg kommer i nærheden springer han af, jeg kan til nød få lov at holde tæven

• #33   28. mar 2007 Synes ikke det må være rart for tæven hvis den skal holdes i mens.. Da det godt kan gøre ondt på tæven..
    Hannen og tæven ved godt selv hvornår det rigtige tidspunkt er og det er vigtig de har fred til at gøre det så skal det nok komme helt af sig selv...

• #34   28. mar 2007 Det bedste tidspunkt er midt i tævens løbetid der hvor hun er mest hævet bagtil....

• #35   28. mar 2007 Heidi>> Uanset om løbetiden er ved at være ovre, så er det et must at tæven er klar før det kan blive til hvalpe.

Hvis det tidspunkt er overskredet, så får hundene kun frustrationer over at skulle prøve uden held.

Så få tæven testet, og er den positiv, så sæt dem sammen. Tag det roligt, men forsøg at hjælpe dem når det er nødvendigt.

Er den ikke positiv, så må de vente. Hvornår startede tævens læbetid?

• #36   28. mar 2007 Tæven startede løbetid for 13 dage siden.
    Jeg er som sådan også rolig, jeg er bare træt af det på tæveejerens vejne

• #37   28. mar 2007 Hvis det med garanti er 13 dage siden tæven blødte første gang, så ville jeg lige tjekke med dr. dyr, for så er det jo ved at være ved tiden, men det kan svinge meget fra tæve til tæve. Rosa var klar på 9. dag.

• #38   28. mar 2007 Det er da ligesom voldtægt hvis man skal holde tæven også fører hannen i tæven.... Hvad nu hvis tæven ikke synes om den han til hendes hvalpe!!!!

• #39   28. mar 2007 Ja men samtidlig udvælger hunnen selv stadig hannen det er jo nok derfor hun afviser ham for at se om han er god nok til hende.... Det er ikke menneskeligt det gør alle dyr.....

• #40   28. mar 2007 C&J - tæven vil gerne parres, det er min hanhund der ikke kan tage sig sammen.

Reese - Jeg er lidt i tvivl om du er irriteret over mine spørgsmål (tonen virker irriteret), men du kommer med noget svar!

Jeg sendte tæven hjem kl. 15.30 og de kommer igen i morgen - jeg kender tæveejeren rigtig godt, og derfor også hunden, og hun står musestille, så hun er ikke det store problem, men vi har aftalt at hun kommer med i morgen også giver vi dem kun 1 time - og hvis det ikke lykkes, så holder vi.

• #41   28. mar 2007 Hvorfor får i ikke tjekket tæven først?

Eftersom han åbenbart har lidt svært ved det, er det vel ret væsenligt at vide om det er tæven der ikke er klar eller hanhunden der ikke kan finde ud af det?

Nej, det er ikke voldtægt at hjælpe dem, men det er synd at lade dem passe sig selv!

• #42   28. mar 2007 Reese - det er helt okay

Jeg må også sige at jeg har mistet modet en hel del!! Jeg havde heller ikke regnet med at jeg skulle være den store hundeavler - men ....
    Nu må vi se hvad der sker - tak for hjælpen

• #43   28. mar 2007 Jeg snakker lige med tævens ejer om vi ikke skal få taget en blodprøve inden hun kommer imorgen

• #44   28. mar 2007 Heidi>> Rosa fik bare taget en skrab fra skeden, og 5 min senere havde vi svaret og var på vej til Hornslet.

• #45   28. mar 2007 Jeg prøver at virke rolig, men jeg ved godt det smitter af på ham!

Nej der er ikke nogen grund til at blodprøven ikke er taget, vi har ikke rigtigt overvejet det.

Jeg har aldrig hørt om at de kan fået taget et skrab - kan alle dyrlæger det?

• #46   28. mar 2007 Heidi>> Det tror jeg bestemt de kan smiley

Hvor i midtlylland bor du?

• #47   28. mar 2007 i Ejstrupholm det ligger ved Brande og Ikast

• #48   28. mar 2007 Okay, det var lidt langt væk smiley

• #49   29. mar 2007 Jubiiii..... I dag lykkedes det så!! de fik lov at gå lidt mere alene - da jeg faktisk havde opgivet det - og pludselig hørte jeg et lidt højt piv, sprang op og så de hang sammen!

Det er helt til grin så stolt jeg blev!

Tak fordi har gidet at skrive - og har haft stor tålmodighed med mig!

• #50   29. mar 2007 Tillykke med det. Så er din hanhund ikke så "dum" som du regner med:-)

Held og lykke, så må vi håbe at der kommer hvalpe.

Kommentér på:
Hjælp jeg har tæve på besøg.

Annonce