{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Uhensigtsmæssig blanding {{forumTopicSubject}}

Jeg så dette opslag på FB i en gruppe, og jeg måtte lige kigge en ekstra gang.
Dette viser tydeligt, hvorfor man ikke blander to SÅ forskellige racer, og ihvertfald ikke, hvor tæven er den lille.

From Jessica Miller: "Mixed breed terrier/chi type ~10-15 lbs presented for being in active labor for an unknown length of time. On exam, you could see a puppies tongue coming out from vulva. Took images and went in for C-section/Spay.
Puppy was delivered DOA and Momma made a full recovery."



https://www.facebook.com/iloveveterinary/?__tn__=kCH-R&eid=ARCTfhUGL8zs-daEP43bwds8sQIo5T1CdONTgKSBhKLJDfFTj4KiVJ-VzkoKVffKOrLCWOAc5VVn4M3t&hc_ref=ARQrtzb5eGH0aX-8pLon6cfcw5x1O6ZOlGm2P4_PQpzYdNYiuXygZ0leZQLXN8A-FwQ&fref=nf&__xts__[0]=68.ARAKteDkMCwNn_b2kXXHak4avBER3y1luY4_JIzJpUHxN2j9SNcyyV8vHD7JqmaRMbiAQlZWvIM7FCZW6XcLvAZIDJhWSJx-ELROPbU-MqfqpYrZTNY1z9mZ5DETvXW72LtoQ7sp48Lp5Q89q_yVoEiZQ8OQWStGG26ta9DchRDOxd6UxCMj3f5ae6nfpsMOWCRjIPqfw02XdtsjRxzc5vy_J6309fYTqvvxfnOM-b36VRBO83JycsWtkaStSDL8kkx-Uzz2YkdVjjh9SDqGceywEtRhSHVO1MUSvYb7gxSOSkHTB-33VxaNfvkV9fb0LaWXRfgwyUMGCJ01at75RmEybk5D5OGyrc7Wl2G8dqEn1BQP


Kommentarer på:  Uhensigtsmæssig blanding
  • #1   18. mar 2019 What! smiley Det ser jo helt vanvittigt ud smiley smiley

  • #2   18. mar 2019 Ja smiley Stakkels tæve og de smerter hun har gennemgået. Iflg. fortsættelsen på opslaget, så døde tæven senere. Men det er jo også vanvittigt, at en chi tæve parres med en terrier eller hvad størrelse den hanhund har været af. Hvalpen vil af naturlige årsager blive for stor for hende at føde.

  • #3   18. mar 2019 Ej, jeg får det helt dårligt. Det ligner en klam alien, som prøver på at grave sig ud smiley

    Mon ikke størrelsen også har noget at gøre med, at der kun er en enkelt hvalp? Noget families golden fik også en enkelt hvalp, som også måtte tages ved kejsersnit. Jeg husker den som næsten dobbeltstørrelse af en almindelig hvalp.


  • #4   18. mar 2019 Jeg troede faktisk at hvalpene ville tilpasse sig tævens størrelse.. smiley

  • #5   18. mar 2019 #3 - Det er rigtigt nok, at singletons ofte er en del større. Men men, når hanhunden er meget større end tæve pga anden race, så bliver hvalpen derefter.

    #4 - desværre former hvalpen sig ikke efter tæven. Det er efter DNA, så hvis hvalpens ene ophav er en meget større race end tæven, så sker sådan noget som dette.


  • #6   18. mar 2019 #5 Ok mærkeligt synes bestemt jeg har hørt det en masse gange, men det betyder jo langt fra det er korrekt. ????

  • #7   18. mar 2019 Nu er det fra en dyrlægegruppe, så tænker de nok har ret, når de skrive de desværre har set dette flere gange. Især når tæven er 1/3 del størrelse af hannen.

  • #8   18. mar 2019 Jeg synes også det er det mest logiske, egentlig, men havde bare hørt at tæven tilpasser sig.?? Det er da skræmmende..

  • #9   18. mar 2019 Vi har hørt om et forsøg på mit studie, godt nok med heste, hvor man befrugtede et æg fra en hoppe af stor race med sæd fra en hingst af stor race og satte det op i en lille pony. Føllet lignede de biologiske forældre, men havde tilpasset sig i pony-størrelse.

    Men dermed ikke sagt, at det ikke er problematisk at sætte en stor hanhund på en lille tæve.


  • #10   19. mar 2019 skrækkeligt:(

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 927
    #11   19. mar 2019 Det med heste synes jeg nu er meget normalt, i gamle dage lagde man tit større hingste på - og hopperne fik føl de fint kunne føde, men de voksede til gengæld hurtigt til, når de kom ud.
    - Kan huske fx Fritterens shetlænder, blev bedækket med rideskolens kat 1 hingst osv.

    Men det der, er dælme voldsomt - og skræmmende, stakkels hund!!!

    Altså jo, selvfølgelig vokser det vel efter størrelsen men, plejer kroppen somregel ikke også at kunne ligesom sige, det her er der ikke plads til?


  • #12   19. mar 2019 Jeg tror at et af problemerne i det tilfælde er at der kun er 1 hvalp, som desuden ser lidt brachyocephal ud ??? For jo normalt 'tilpasser' hvalpene sig lidt den plads der rent faktisk er - inden for rimelighedens grænser.
    Men altså det her "Mixed breed terrier/chi type ~10-15 lbs presented for being in active labor..." betyder vel at det er tæven er en chi/terrierblanding. Ikke at det er en Chi man har sat en 'terrier' på.


Kommentér på:
Uhensigtsmæssig blanding

Annonce