{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Dogo Argentino {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Tiden er efterhånden forpasset til at blive ved med at diskutere listehunde for og imod. Jeg troede dog at jeg havde helt styr på racerne der er på denne liste, men det viser sig ikke at være tilfældet eller osse er der noget jeg har glemt efterhånden. Jeg har dog lige set listen igen og må indrømme at der er noget som jeg studser over. Hvis jeg ikke husker helt galt så er flere af racerne racer som enten er eller på et eller andet tidspunkt gennem de sidste 500 år er blevet til de racer som vi kender i dag via en større eller mindre del af Pittbulls på et eller andet tidspunkt. Derfor kan jeg ikke lade være med at studse når man feks ser på Dogo Argentino som race. Så vidt jeg ved, så har den på intet tidspunkt haft Pitbull blod i årerne. Er der nogle som kan gøre mig klog på sammenhængene?. Må indrømme at jeg hverken kender eller på noget tidspunkt har mødt denne racer i mine over 30 år i hundeverdenen ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dogo Argentino
  • #1   12. apr 2019 Kig lige på listen igen. Der er ikke pitbull i ret mange af de racer

  • #2   12. apr 2019 Der er vist kun pitbull i Apbt'en og amstaff'en blandt de forbudte racer.

  • #3   12. apr 2019 Listen består af racer, der blev vurderet som potentielt farlige.

    En del af dem er også vogtende hyrdehunde og har intet med pit bulls at gøre.


  • #4   21. apr 2019 I har haft ret. Der er mange af dem på listen, som i øvrigt efter min mening er h forfejlet ( men sådan må det være) som ikke har pitts indblandet på nogen måde. So tidligere ejer af en Boerboel var jeg jo egentlig godt klar over det hvis jeg lige havde tænkt mig om i skrivende stund ??. Tror det hele udsprang af at jeg tilfældig kom til at se at Dogo Argentino også var omfattet af listen - det havde jeg sved ud.

  • #5   7. jan 2020 Jeg tror, at det er fordi den kan ligne en stor pitbull, men ja, når det er uvidne mennesker der laver en hundelov om hvilke hunde der skal forbydes, så må det jo gå galt. Det skal dog siges, at i avlen med Dogo Argentino indgik Cordoba Fighting Dog, så der er noget kamphund i den, dog tvivler jeg på, at vores kære politikere viste det smiley

Kommentér på:
Dogo Argentino

Annonce