{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Anna R
Anna R
Tilmeldt:
4. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Sheltie kennel? {{forumTopicSubject}}

Hvis man skal have fat i en smuk sheltiehvalp, hvilken kennel skal man så have fat i?
Jeg har ledt nettet godt igennem, men vil alligevel gerne høre andres erfaringer. Jeg søger en hanhvalp uden alt for meget udstillings"pels". Så vidt jeg har forstået har udstillingsmodellerne mere pels? Jeg ønsker en der er lidt mere korthåret, hvis man kan kalde dem det. smiley
Sundhed er 1. prioritet. Dernæst ønsker jeg en hvalp fra imødekommende hunde uden nervøst sind. Hunden skal nemlig med i stalden og til stævner, så den vil møde mange nye situationer. Desuden ønsker jeg en hvalp uden for meget drive.
Jeg bor på sjælland, men jeg kører gerne rundt i hele landet for den rigtige kennel. Desuden er planlagte/nuværende kuld ikke så vigtigt. Venter gerne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sheltie kennel?
  • #1   15. jul 2019 At finde en sheltie med ik så meget pels og heller ikke drive, bliver nok rigtig svært da det ofte er udstillingsmodellerne, som har mindst drive og mest pels. Dem der går på "kompromis" med pels er ofte dem, som vægter et højt drive.

  • #3   15. jul 2019 Du skal holde dig fra de amerikanske linier hvis du ikke ønsker den store pels. Min sheltie er ud af udstillingslinier med er fra de engelske linier.

  • #4   15. jul 2019 Hvad med at vælge en race uden en reel arbejdsegenskab, hvis du alligevel ikke ønsker at udnytte den?

  • Anna R
    Anna R Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   16. jul 2019 Hvem siger jeg ikke gider at udnytte at hunden vil arbejde? Nu er der jo bare ret meget forskel på om hunden har et kæmpe drive eller om den ikke har. Hunden skal da helst være arbejdsglad men behøver altså ikke en hund der er utrættelig. Hunden vil gå til agility og almindelig træning - det må da være at udnytte det smiley Desuden kan jeg læse mig frem til at sheltieen er gode familiehunde. Og det er da bestemt ikke en regel at man skal udnytte arbejdsegenskaben til fuldende fordi man ønsker en arbejdsglad hund.

    Jeg synes nu nok mange af brugerne herinde er lige hurtige nok på tasterne og altid vil stikke lidt til folk.


  • #6   16. jul 2019 Man kan ikke tage udgangspunkt i andet end dit startindlæg smiley

  • #8   16. jul 2019 Du kunne også overveje en tæve, de har mindre pels end hannerne.

    Jeg synes at de fleste sheltiekenneler har fokus på at lave sunde familiehunde, der er enkelte som fokuserer på at lave hunde til udstilling eller sport. Du nævner at du vil lave agility, det synes de fleste sheltier er mega morsomt, der behøver du ikke en hund med ekstra drive når nu du vil lave det på hyggeplan.

    Jeg har en pelsbombe sheltiepige som kører meget højt, det tog 3-4 år at finde en slukknap på hende smiley men hun er meget sjov og dejlig smiley hun er primært af engelskelinjer.

    Jeg ved ikke hvordan heste har det med gøen, du må måske tænke på, at sheltien elsker at gø.

    Dejlig race btw smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Sheltie kennel?

Annonce