{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Er hun løbet væk eller stjålet ?? {{forumTopicSubject}}

smiley smiley smiley Chilli er væk og nu er der snart gået 2 døgn

Vi er i sommerhus og hun var pludselig væk fra vores indhegnede hundegård - hun var sammen med resten af flokken men den eneste der forsvandt smiley vi troede først hun på en eller anden måde kom ud og løb væk - men nu er vi i tvivl om hun i stedet er stjålet smiley Hun er ingen steder og vi kalder og kalder og tjekker alle steder - har spurgt alle og ingen har set hende …

Hvad ville I gøre ??

Er meldt savnet hos politiet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hun løbet væk eller stjålet ??
  • #1   28. jul 2019 Da er ikke noget andet og gøre. det er meldt og i kan går ud og kigge rundt i byen hvor i bor . smiley

  • #2   28. jul 2019 har hun halsbånd på smiley da det skete

  • #3   28. jul 2019 nej helt uden nogen form for identifikation - altså selvfølgelig chippet - men hun var jo i hundegården og gik bare ind i huset og ud som hun har lyst - sammen med de andre smiley

  • #4   28. jul 2019 det er her i sommerhusområdet - og jeg leder og leder og leder men intet svar - vi går tur med hendes mor og søster og bror som vi også har - intet resultat selv om hun aldrig har været uden dem og burde komme når hun hører dem og når vi kalder - er bange for om hun er faldet i en grøft - men der er så mange folk her at så burde hun da være set …


  • #6   28. jul 2019 Tusind tak !! er så bange for hvad der er sket !!!

    Efterlyst hende hos gruppen Efterlyste/fremlyste hunde (landsdækkene) på FB og ja selvfølgelige hos politiet

    Nej jeg sad indenfor og alle hunde gik ud og ind af hundegården og huset - men de gøede utroligt meget og jeg troede bare det var en familie der larmede meget de gøede af ……



  • #7   28. jul 2019 hvilke grupper kan vi sætte hende op i ? hvor kan vi søge hælp? hvad kan vi gøre ??? kan ikke acceptere hun bare er væk !!

  • #8   28. jul 2019 Var hun ikke set i Storvorde, eller var det ikke hende alligevel? Opsøger hun mennesker? Jeg skal nok holde øje her hos os, men der har været byfest i går/i nat så hvis ikke hun bryder sig om fremmede mennesker tænker jeg ikke at jeg finder hende her.

  • #9   28. jul 2019 Jeg synes ikke det lyder til at hun skulle være stjålet, hun har jo været set et par steder.

  • #10   28. jul 2019 jo det er her fra Storvorde ! grunden til jeg er i tvivl er at den sidste gang nogen så hende så forsøgte en at fange hende - og så selvfølgelig fordi der ikke burde være nogle steder hun kan være stukket af fra hundegården - har indtil nu kun søgt efter hende som bortløben men ved ikke hvem det var der forsøgte at fange hende …… Håber en har taget hende ind - givet hende mad og vand og giver lyd til dyreværnet i morgen - men politiet siger jeg også skal være opmærksom på om hun kan være stjålet ….

    TAK !! fordi du holder øje


  • #11   28. jul 2019 Det er slet ikke for og være ond imod dig. men det kan blive en dyr sag. hvis hunden bliver fundet og den ikke har halsbånd på det er lovplanlig at de skal have det på ...

    . her for nogle år siden skete det sammen med mine mor og far.s hunde de løb hjemmefra uden halsbånd på... i din sag er det nok mulig den er taget heller løbe væk. men ja jeg kender selv til det jeg græd og græd kunne slet ikke finde mig selv . heldig vis kom puk selv hjem og sif. bliv fundet ved slagelsevejen. du kunne tro jeg var fuld kommen ude af flippen. men de kom hjem i god behold. ????


  • #12   28. jul 2019 Jo, men der er alligevel et stykke vej ind til Storvorde by. Det er et stort postnummer. Har I søgt ude ved Skellet fx?

  • #13   28. jul 2019 Frydenstrand camping evt.

  • #14   28. jul 2019 OPDATERING !! skal sige at efter CHilli forsvandt er hun set tre stede - de to steder løb hun alene rundt - 3. gang så nogen en ældre dame forsøge at fange hende og siden er hun ikke set - heldigvis er hun set to gange i live og fri - men at hun er helt væk efter den 3. så hende blive jagtet gør vi er i tvivl om hvorvidt hun er taget … og så det at ingen andre kan komme ud af hundegården - den er helt lukket … så hvordan hun skulle være kommet ud forstår vi slet ikke …. håber dog hun er stukket af og fundet af en der har taget sig af hende og at vi så får hende igen


  • #15   28. jul 2019 Garaff - VI ved godt at det bliver dyrt i bøder m.v. at få Chilli hjem - har politiet fortalt os - men det vil være det værd !! uanset !! godt dine kom hjem ! kan høre du kender til hvordan jeg har det smiley tak !

  • #16   28. jul 2019 Mille r - ja meget langt og Chilli vil normalt aldrig forlade sin flok - det sted hun sidst blev set fri var lige bag vores hus men med en grøft imellem - heldigvis er der ikke meget vand i grøften for tiden - men har gået grøfterne i området igennem - både dag og nat - nat med lommelygte for at se om hun sad fast der - men sidde hun fast så vil hun jo give lyd og så burde nogen høre / finde hende …. alle mulige og umulige tanker har jeg for tiden og ingen søvn gør det ikke bedre ….. håber inderligt hun er ok !! at hun har fået vand og mad og at nogen give hende kærlighed og tryghed hvis hun er taget ind …. og hvis hun ikke er taget ind - hvorfor hører vi hende så ikke - hvorfor svarer hun ikke os eller de andre hunde når vi har dem med ude og lede ??? alle mulige spørgsmål og jeg aner ingen svar

  • #17   28. jul 2019 Du skal altså ikke regne med at hun giver lyd. Vores lab som ellers gerne siger noget, sagde ikke en lyd da hun sad fast ude i vores egen have. Men hvor langt omkring adressen har I været? Har I været ved købmanden med sedler?

  • #18   28. jul 2019 puk og sif. er min mor og far.s hunde jeg passet .i mens de var på ferie på samsø . det var svært at de ikke bare kunne komme over til mig. men ja det var hårdt. og jeg sagde til mig selv det var min skyld. selvom det ikke var. men jeg tog ansvaret jeg hårdt når det handler om at passe på andres dyr og mine ejeren os i den sammen hed smiley så håber at din hund kommer hjem i god behold

  • #19   28. jul 2019 Mille r - tak for dine spørgsmål - Ja vi har været hos købmanden med sedler - sat op på campingpladsen ved Egense motel og spurgt alle vi har mødt - ledt fra sommerhuset og til hals færge og rundt i området - også grøfterne og ved vandet ..

    Giver faktisk håb at din hund som sad fast intet sagde - for det er det vi slet ikke forstår - at der ingen lyd er fra hende ….


  • #20   28. jul 2019 Garaff - præcis - jeg føler også jeg skulle have gjort noget - vidst noget - finde hende - det er min skyld jeg ikke kan - jeg gør det ikke godt nok - leder ikke det rigtige sted o.s.v. …. smiley

  • #21   28. jul 2019 Kender hun området? Jeg ville nok køre ud med sedler til Skellet og Frydenstrand camping. Med billeder af hunden og tekst på både dansk og tysk. Der er rigtig mange i området der enten er turister eller folk som ikke kommer ret meget på sociale medier. Siden der ikke er noget halsbånd på ved de færreste nok hvem de skal ringe til.

  • #22   28. jul 2019 Mille r - nej hun kender ikke området og dem der har set hende sagde også hun så forvirret ud som om hun ikke kunne finde hjem - og du har fuldstændig ret - jeg vil få lavet plakater med tysk og engelsk tekst og sat op - tak

  • #23   28. jul 2019 Reiki stak af for nogen år siden. Han var normalt glad for sin egen stemme, men sagde heller ikke et pip i de dage vi gik og ledte. Han dukkede op tre dage senere, hvor han opsøgte et hus i området, og de tog ham så ind og kontaktede mig.

    Har du kontaktet lokale radiostationer? Der kan man ofte få lavet en efterlysning.

    Har du flyers oppe i hele området? Det skal gerne være sådan, at enhver der ser din vovse, ved at den er savnet.



  • #26   28. jul 2019 Er hun efterlyst på facebook i efterlysningsgrupperne?
    Det er ret store grupper. De lokale facebookgrupper for sommerhusområdet og de nærmeste byer er også et godt sted at efterlyse Chili.
    Klip et af hundetæpperne i strimler og bind dem op i området. Lugten kan få hunden til at blive i området. Stil evt lidt mad og vand frem også, meget gerne et sted der kan lukkes af, hvis hunden begynder at komme der for at spise.
    Hunde går ofte i overlevelsesmode når de har været på frie poter nogle dage. Og så kan de ikke umiddelbart kaldes hjem. Men skal fanges på et lukket område eller fælde.


  • #28   28. jul 2019 Nogen opdatering?

  • #29   28. jul 2019 opdatering : Chilli er stadig ikke fundet og har været afsted for at hente printer og farepatroner så vi kan lave mange plakater (er jo i sommerhus så havde det ikke) - i mellemtiden har sønnike været her og også været ude og spørge folk og ledt - har selv ledt flere gange - kaldt - men nu kun fra der hvor hun stak af - spurgt folk igen igen om de har set hende - nej sige de alle - og vejret er regn regn og torden - hun må være meget bange hvis hun stadig er ude og i live smiley nu vil vi sætte plakater op på de campingsteder der er i nærheden - flere ved købmanden - for da jeg spurgte dem om nogen havde været der om vores hund svarede den der stod ved kassen "hvilken hund ?" selv om vi har bedt dem være centrum hvis nogen ringer …. så sætter også flere op omkring købmanden - nu også alle stede på både dansk engelsk og tysk - håber det hjælper ….. smiley

  • #32   28. jul 2019 Ida og FIgo - du har 100% ret i at købmanden selvfølgelig ikke skal eller kan have styr på det - vi er utrolig glade for købmanden - så nu har vi sat ekstra sedler op mange steder - vil bestemt prøve efterlysningsgruppen for dyr på FB -Tusind tak for din omsorg

  • #33   28. jul 2019 Marianne,jeg vil gerne dele din efterlysning på min væg på Facebook,du kan sende den på messenger,du får mit navn og efternavn i en pb..
    Håber din hund snart bliver fundet smiley


  • #34   28. jul 2019 Tusind tak !!!

Kommentér på:
Er hun løbet væk eller stjålet ??

Annonce