{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

hvorfor overskider den haven {{forumTopicSubject}}

tja jeg havde i fredags besøg af en veninde, hendes mand og børn og så deres pointer, som jeg synes virker stresset

det var i det hele taget en skrækkelig aften, men deres hund var altså virkelig træls, den lagde ud med at skide 3 steder i haven indenfor de første 10 min, i løbet af aften sked den ydeligere 2 steder og pissede på alt, vores grill,børnenes udendørs legetøj,deres sandkasse, vores cykler, ja alt husmur,blomster møbler, fair nok det en hanhund, men stadig,

samtidig kan den jo dårligt falde til ro, den spæner rundt konstant, laver ikke andet end løbe og løbe, aya fandt den jo vildt skæg, men den kan absolut næsten intet, den komme ikke når man kalder, hun skal have hunden helt tæt før han går i dæk og gå i snor er en ting man gør i flexiline da han farer åndsvagt rundt,

men nogen der kan give en grund til hvorfor den er sådan, den stikker også af fra tid til anden, 2 gange måtte vi ud og finde den,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor overskider den haven
  • #1   20. maj 2007 det skal lige siges hun har forsøgt med hundetræning da han var mindre, men det har ikke haft en effekt, da han hverken vil tage godbidder eller legetøj, opgav hun

• #2   20. maj 2007 han er 3 næsten 4 år nu

• #3   20. maj 2007 casio

nej ingen jagt, han er et impuls køb, hun fik ham for 2500 med tavle da han har en fejl(ved ikke hvilken) og han bruges kun som familiehunde,

hvilket nok også er grunden til han har slået 2 høns og en kanin ihjel,

han ødelægger ikke længere noget men står bare og hyler og gør når de væk

• #4   20. maj 2007 Svært at sige med de oplysninger...maveproblemer ?

• #5   20. maj 2007 sus

det er sådan hver gang han har været her(3 gange) han få det samme fodre(dyrelægens et eller andet fra brugsen)

• #6   20. maj 2007 Måske de sku overveje noget kvalitetsfoder ? ss

• #7   20. maj 2007 Tja...jeg tror flere ting er "galt"...de ka da søge herind og tale med andre om evt. problemer....ss

• #8   20. maj 2007 Han lyder....for mig.... som en stresset hund der mangler aktivering........altså den rigtige aktivering........og så skal hun lære ham at geare ned.......men det er selvfølgelig ikke nemt hvis han har så megen energi.....så den skal han have brugt først ;o)

Grunden til han skider så mange gange er også et symptom på stress eller overgearet...........men jeg vil sige, at hun skal starte i den ene ende.........træningen ;o)

• #9   20. maj 2007 sus

har jeg sagt de skulle prøve, men det er ikke dem der ofre mest på deres hund, han bliver f.eks ikke revaccineret hvert år/hvert andet og kommer kun til dyrelægen i specielle tilfælde som da han blev kørt ned, huller og revner i trædepuder osv tilses ikke(det kan ses)

den første gang han var her blev han ved med at ville parre aya indtil jeg tog fat i ham og flyttede ham væk med et hårdt nej(siden har han ikke gjort det) kæresten kommentar var at skulle nok få lov når hun var klar(ALDRIG OM DET SKER)
    vi har snakket om kastration og om at hun skulle starte til træning med ham igen, men det flyder bare ud igen

man kan SE han nyder at være her med aya nu, for de kan sagtens lege og hun fortæller selv at et par timer her gør ham rolig hele dagen efter

• #10   20. maj 2007 hun har desværre ikke net, men tror jeg viser hende tråden her aligevel(kopiere den/udskriver den) måske hun så vil revudere

• #11   20. maj 2007 vanessa

tja hun indrømmer selv at han ikke er den slags hund, som passer ind til dem, hun vil heller have en som aya som er så rolig og lydig(træning,træning,træning)

• #12   20. maj 2007 Karina........he he........sådanne kommentarer kender jeg godt "åhhh vi skulle da have købt sådan en hund som Emma......hun er så dejlig rolig og nem......slet ikke så vild og aktiv som vores border bla. "
    Næææ......det er muligt, men hunde er altså ikke født trænet.......og en hund er ikke bare en hund.....de har forskellige krav.......man må gerne vudere inden køb, hvad racen kræver........det glemmer folk desværre

• #13   20. maj 2007 susie
    men hvor ville det være nemt hvis man kunne få dem trænet og uden behov for at blive aktiveret,

jeg bare heldig at have en hund, der gerne sover og så er hun totalt min skygge, hvor jeg er, finder man også aya, det lettere meget på træningen

bliver nødt til at have en snak med dem, inden få få uger får de også baby i huset,

• #14   20. maj 2007 vanessa

NEJ det har da været en lang tur til hvor vi er nu og vi slet ikke færdige, hun er 6 mdr nu og først nu ved at være færdig på et hvalpehold, så det kun opstartsfasen jo

men hun trænes min. 15 min hver dag, spiser/finder selv 1 måltid mad i haven og kommer min. ud på 1 gåtur hver dag, men det jo kun minimum tit ser det meget anderledes ud,
    så sovende er vi ikke kommet til det og så vil jeg heller en gang for meget end for lidt til dyrelægen,

• #15   20. maj 2007 Joy har også meget jagthund i sig, men hun skal nu heller ikke bruges som jagt.. Hun skal bruges som selvskab til mig, og til at få mig udenfor noget mere *g*

Der er ikke noget bedere end en god tur i naturen med en hund smiley

Og så kan hun jo passe på mig når kæresten er på arbejde (arbejder nogel gange fra 15 til 24 og nogle gange fra 6 til 15 og så nogle gange på helt andre tidspunkter, da han er buschauffør)

Kommentér på:
hvorfor overskider den haven

Annonce