Fifi flytter sten ?? Fifi flytter sten ??
Hmmm vil lige høre om der er andre herinde, der har oplevet noget lignene.
Vores lille Engelske toy terrier.. og hun er jo ret lille. Har fået en idee med at gå og flytte rundt på temmelig store sten ( ihvertfald i forhold til hendes størrelse )
Hun henter dem fra stenbunken i vores have, eller snupper dem på gåture osv. På gå ture, beder vi hende lægge dem igen, hvilket hun også gør, men dem fra haven bliver lagt i hendes kurv, vores seng, sofa.. ja rundt omkring hvor hun kan finde noget at gemme dem i.. og så flytter hun ellers rundt på dem i løbet af dagen.
Det der flytten rundt, virker lidt som om at hun gemmer dem lidt for os... hun har nok opdaget at de forsvinder når vi finder dem.
Nu er fifi kun 9 midr.. så det kan vel ikke rigtig være noget falsk drægtighed eller ?
Vi har haft hende siden 4 April og har endnu ikke bemærket at hun skulle været kommet i løbetid, de tidligere ejere mente heller ikke hun havde været i løbetid inden vi fik hende
Mvh og på forhånd tak
Tanja
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.213
Vi havde for mange år siden en Airdale Terrier tæve der gjorde det konstant, og har også kendt en New Foundlænder der gjorde det.
Pas på for dens tænder kan godt tage skade af at slæbe rundt på de store sten, de bliver simpelthen slidt.
Kan I ikke undgå at hun kommer i kontakt med store sten, for så kan det være at hun opgiver "sin mission" - hun ser stenene som sine hvalpe der skal "med hjem".
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.041
mine drenge fiinder på mystisk vis også en milliard sten ude i hundegården..... og slæber så rundt på dem...... det er vel bare noget man skal vænne dem af med (af hensyn til tænderne) har i hvertfald lært mine tidligere hunde at "næææh... det der er vist ikke din.."
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 86
Det med tænderne har viogså tænkt, også derfor vi ikke tillader hendes sten indsamlig på vores daglige gå ture.
Stenbunken i Haven er snart sorteret så der kun er KÆMPE sten tilbage..hi hi det har Fifi efterhånden sørget for... men for hendes tænders skyld, vil jeg lige gå den efter og snuppe dem hun kan renden med....
Tusinde tak for dit hurtige svar..
Knuzzz
Tanja
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 86
Tak for dit svar
Knuzzz
Tanja
Fifi flytter sten ??