{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk vs Sort spids
  • #1   5. aug 2019 Spørg HL, hun kan fortælle meget om dansk spids.
    Men det er vist samme race, da dansk spids kan fåes i sort, den er bare ikke godkendt i sort, så dem med sorte, har lavet egen forening.


  • #2   5. aug 2019 begge er skønne hunde og de minder en del om hinanden hvis du vælger dansk spids med DKK bog.

    https://www.sortspids.dk/

    http://danskspids.dk/

    begge klubber har gode formænd der kan fortælle en masse. ellers må du gerne spørge.

    jeg kender dansk bedst. det er en utrolig dejlig og nem ukompliceret all round hund af sportstypen.

    den sorte har lidt mere jagt og måske også drift i sig men bestemt ikke mit indtryk at det giver problemer. Der er en der bruger dem som besøgshunde bla.

    der kan optræde hvide i de sortes kuld. i gamle hundefører fandtes racen i tre farver. sort, hvid og ulvegrå. jeg er en af dem der mener at det oprindeligt var samme hund.

    begge skal bruges for at trives men det er let at overskue i en almindelig aktiv familie. jo mere de er med dig rundt jo gladere er de. det er en hund der gerne vil være en del af


  • #3   6. aug 2019 Tak! smiley

    Hvordan ville de have det med at være med på arbejde i en dyrehandel hvor der jævnligt kommer hunde? Ville de kunne lære at blive bag kassen også når jeg går rundt i butikken? smiley Alternativet ville være at skulle være alene hjemme dagligt i 5-6 timer. Eller at skulle være i snor i butikken men da skal den ikke stresse over at jeg ikke lige altid kan ses smiley Jeg ønsker selvfølgelig helst en hund jeg kan have med mig på jobbet smiley

    Fritiden vil blive brugt aktivt med hjerne og motion. Den skal også kunne klare at gå langt men det er ikke mit indtryk er noget problem smiley


  • #4   6. aug 2019 de elsker at gå smiley og arbejde. en dag end mindre aktivitet tåler de også. bare i er sammen

    alene hjemme er ikke et problem. dem jeg kender sover bare.

    begge racer er gode med andre dyr og hvis hunden lærer det fra hvalp tror jeg sagtens du kan tage den med på job og lære den at ligge og vente. de er lærenemme.

    mange har deres spids med alle steder og normalt går det uden problemer.

    selv ville jeg lære hunden at være alene fordi de har godt af de ro og hvile. men der er ikke noget ved racerne der taler imod at have dem med mellem andre dyr.

    det eneste du skal være obs på er at enkelte hunde ikke gider en masse andre hundemøder når de vokser til men foretrækker kendte venner at lege med. de slås ikke men de råber og råber hvis de føler sig truet. og det kan virke voldsomt på en kunde med en hund. samtidig klistrer dansk spids meget. dvs hunden vil nok gerne følge dig i stedet for at ligge og vente men det er jo et spørgsmål om læring.

    og det første et spørgsmål om tilvænning samt at forklare folk at når hunden fx ligger på sin pude eller lignende så skal den have fred med mindre du siger ok.

    min havde været overfaldet men jeg kunne let have ham med blandt andre. bare de holdt lidt afstand. det viser en del om at det er en stor hippie og ikke en slagsbror smiley de opsøger ikke konflikter men hvis de presses så slår de alarm og jeg siger dig de kan råbe.... og de bliver ved og ved og ved...

    så det er det eneste jeg ville overveje.

    men lærer en hund det fra lille tænker jeg den ville elske at være med smiley
    og ellers må du jo lade den være hjemme. det kan de let lære


  • #5   6. aug 2019 Jeg ville i hvert fald under alle omstændigheder lære den at være alene hjemme smiley For der kan jo opstå situationer hvor det bliver nødvendigt.

    Det kan også være at jeg ville lade den være hjemme en eller to gange om ugen, så den også er vant til dét og slapper af hjemme smiley Men ellers ville planen være at have den med i butikken smiley

    Det mest optimale ville være hvis den bare lærte at ignorere andre hunde smiley De fleste, stort set alle voksne hunde der kommer i butikken er i snor. De hunde der nogle gange kommer og løber rundt uden snor, er hvalpe på de 8-12 uger. Så hvis den også kunne ignorere sådan nogle små, ville det jo være rart smiley Den må da gerne hilse hvis den og ejers hund vil dét, men det mest optimale ville være at den bare kunne ignorere smiley

    Hvis det så ikke går i længden, og at den begynder og gø af alle hunde, så må den jo være hjemme smiley

    Jeg er bare så skudt i racen og har kigget på de sorte længe. Min kæreste er dog mest til den hvide danske men det må vi jo lige finde ud af smiley Du tror ikke at der er forskel på de to i forhold til at skulle være med på job?

    Men ja, hunden skulle helt klart have et hjørne hvor den SKAL få fred smiley


  • #6   6. aug 2019 det er jo et spørgsmål om træning smiley om at lære hunden at ligge et sted og så øge tiden der plus at tilvænne den at være i en butik.

    ingen race er født med at kunne det. de lærer det af ejeren.

    så længe du også kan lade hunden være hjemme hvis det ikke går så ville jeg da bare prøve at lære den det. og så se hvordan det går.

    jeg synes også bedre om en sort end en hvid smiley men jeg lærte at elske den hvide fordi vores aslan var så sjov og sød og så er farven mindre vigtig.

    et forsigtigt bud er at der fødes flere hvide. men vælg endelig en med DKK stamtavle. prisen er den samme og de andre er der blandet samojede i hvilket ikke giver den samme hund i sind som jeg beskriver her. den sorte bør i købe via foreningen jeg linker til herover. og den hvide via selskabet for dansk spids som jeg linker herover. så ved i hvad i får smiley
    og det er vigtigt. for min aslan kunne fx lære at ligge i en butik som du nævner mens min venindes samojede næppe ville lære det lige så let

    tag ud og besøg dem smiley bliv skrevet op begge steder til hvalp og se så hvad der kommer. husk at give opdrætter besked hvis i et skrevet op flere steder smiley

    i kan spørge formændene i de to klubber hvor I kan møde racerne


  • #7   6. aug 2019 Tusind tak for den gode info! Jeg tror vi vil tage ud og møde dem smiley Selvom det slet ikke er endnu vi skal have hund men det er jo kun godt at være ude i god tid smiley

    Ja, det bliver helt klart fra en DKK opdrætter, hvis det bliver den hvide. Samojeden er en dejlig hund men det er ikke lige sådan en jeg kunne tænke mig, hehe smiley


Kommentér på:
Dansk vs Sort spids

Annonce