{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Mit livs dilemma (HD) {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt ude af mig selv og mangler råd! Jeg har ligget søvnløs mange nætter og grædt små vandpytter smiley Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig eller blot forstå mit problem! Jeg skal bare have lettet hjertet.

for 3 måneder siden begyndte Bastian at halte en smule når han var ude og lege vildt! Vi kunne gå lange ture uden der var det mindste men når han så var sammen med andre hunde eller bare ræsede rundt begyndte han hurtigt at halte eller bare lægge sig ned.

Dette er sket oftere og oftere på det sidste og en dag for 14 dage siden kunne han knap nok slæbe sig op af trapperne efter vi havde leget aport i haven!
I sidste uge havde vi så min venindes hund på besøg og med det samme kunne jeg mærke på ham at noget var galt! han virkede tvær og aggressiv! han ville ikke lade Jodie røre ved sin pind, hvilket aldrig har været et problem før - de leger meget ofte sammen! Efter få minutters leg gik han hen og lagde sig i et hjørne og når hun kom over begyndte han at knurre!

Kan dette være et tegn på HD? det er nemlig min teori, men nu kommer vi til mit dilemma- her hvor jeg føler mig som verdens dårligste og mest egoistiske hundeejer smiley

Skal jeg få ham scannet? Hvad vil det hjælpe mig at få svar på problemet? jeg er næsten sikker på at det er HD. Og hvad hvis det er? Jeg kan jo intet gøre andet end stoppe ham i at lege vildt! Jeg vil ikke have ham aflivet han har det jo fint til hverdag når vi bare går ture og hygger derhjemme! han skal ikke bruges til avl (er også lidt svært når man mangler kuglerne smiley han er jo bare hyggehunden! Har ikke lyst til at vide hvor slemt det står til og synes heller ikke der er nogen egentlig grund til det så længe han har det godt nok ellers..

puha det letter bare at skrive om det! min hoved har gjort ondt længe pga denne diskussion! Skal jeg lade ham scanne eller lade være? Og hvad hjælper det i bund og grund at få ham scannet, hvis jeg ikke vil tage konsekvensen? (aflivning) men alligevel lade ham leve indtil jeg kan mærke han ikke vil mere?!! Han viser INGEN tegn på smerte ellers smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit livs dilemma (HD)
  • #1   20. maj 2007 Jeg ville få ham scannet omgående. Og hvis han halter, så må det jo være pga. smerter. Jeg synes du skulle ta ham til dyrlægen og snakke med ham

  • #2   20. maj 2007 Åhh nej, det er jeg ked af at høre... :O(

    Men jeg ville ikke tøve, afsted til scanning....


  • #3   20. maj 2007 Det kan godt være HD, AD eller spondylose...

    Kaoz har HD og ham har jeg frataget de vilde legekammerarter for at skåne ham for smerterne bagefter..
    - Han kan ikke selv sige stop, adrelinet han får fjerne smerterne midlertidigt, men han mærker det så dagene efter...



  • #4   20. maj 2007 Janne - den hedder HD-hunde =)

  • #5   20. maj 2007 Tag en snak med din dr. dyr og så få lavet noget røngten af ham der næst ville jeg tage en snak med dem fra gruppen her inde på HG...
    Ved ikke lige pt hvad den hedder med de har hunde med HD og er mega søde når du spørger dem om råd.


  • #6   20. maj 2007 Jeg vil også sige scanning........så kan du enten få det be- eller afkraftet.......hvis nu det ikke er HD men noget helt andet ?......evt. ryggen.......og når du har fået vished, så kan du jo handle derefter og begynde på noget træning, som vil gavne ham på lang sigt........og måske skal han have noget smertestillende........for hunde kan være rigtig gode til at skjule smerter.

    Pøj pøj med det........håber at det trods alt ikke er så galt, som du frygter


  • #7   20. maj 2007 jeg tror dine tanker omkring hans HD vil være værre, end at få vished. Du vil hele tiden tænke når han er lidt småmobset, eller tvær:"har han ondt?" " er det nu også HD?"

    Så hvorfor ikke bare få vished?

    Der er ingen der siger at dyrelægen tvinger dig til at aflive ham, og så længe han stadigt kan gå, og ikke ligger med alle ben i vejret pga. smerter. Så er der heller ingen der siger du skal smiley

    Så få bestilt den skanning, så du er fri for alle bekymringerne og spildte tåre, for hvem siger det er så slemt, som du går og frygter det er...


  • #8   20. maj 2007 tak for jeres indlæg og tak nina for invitationen til HD-HUNDE smiley

    jeg vil tale det igennem med kæresten og tage ud til dyrelægen og snakke lidt med ham om hvad det kan være!

    Hey Maria- ja svømning er nemlig en super god ide og det skal vi faktisk og snart starte til sammen med min venindes hund Jodie!


  • #9   20. maj 2007 jeg ville få taget røngten,få vished og tage hånd om problemet,hvis det er der.. At hunden har HD er ikke ensbetydende med at den skal aflives.. der er mange muligheder for de hunde idag,via foder,tilskud,samt muskelopbygning og operationer.. Det vil altid være dig,der bestemmer hvor langt du vil gå og hvad der er korrekt for jer smiley

    Men du blir nød til at få undersøgt,hvorfor han halter.. det kan jo være alt fra ryg til en brækket tå smiley


  • #10   20. maj 2007 Jeg sidder og er en smule mundlam, men måske misforstår jeg dit indlæg.

    Som jeg læser dit indlæg har din hund haft problemer et stykke tid? Det er blevet værre og værre over 3 mdr?

    Det synes jeg godt nok er lang tid at se tiden an...........

    Jeg kan sagtens forstå, angsten for en grim besked sidder der, men kun ved vished kan du beskytte og skåne din hund.

    For mig ville det ikke kunne gåhurtigt nok med at få den besked uanset hvad for min hunds skyld !


  • #11   20. maj 2007 Altså HVIS det nu er HD, kan man få fodder og tilskud til maden som kan hjælpe dem.. Og man kan svømme med dem så de bygger muskler op om deres hofter..
    Så jeg synes der er rigtig mange grunde til, at få din hund undersøgt..

    Det kan jo også være mange andre ting..

    Jeg har selv lige været afsted med min og fået det konstateret. HUn viser ikke nogen kliniske tegn, men jeg synes bare der kom en lyd fra hofterne.
    Hun havde en C og en D hofte.
    Det ensete jeg kommer til at ændre, er at hun skal svømme mere og have noget kosttilskud. Ellers skal hun leve som altid.. Ellers ville jeg fæle det var mine behov og ikke hundens jeg skulle dække...

    Held og lykke med det.


  • #12   20. maj 2007 der er kun en ting at gøre - nemli få ham undersøgt for HD og få vished. Du gør dig selv og din hund en bjørnetjeneste, hvis du ikke få ham undersøgt. Viser det sig at det er HD kan man bedre tage sine forholdsregler.

    Afsted til dyrlægen med jer, og held og lykke!

    / Trine


  • #14   20. maj 2007 Vilogså sige at vished er langt bedre - og får du beskeden tidligt - kan du i bedste fald have din hund mange år endnu -
    Vi har netop haft Futte gennem det samme - og ved nu hvad vi skal gøre for alligevel at kunne gøre hans liv langt og lykkeligt - uden smerter -

    Specialfoder og langt TRAVE ture -

    Og andre hensyn -

    + Svømning i det omfang hverdagen tillader det -

    Vi tror nu på at Futte nok skal blive gammel og grå her hos os -

    havde vi ventet for længe - havde vi efter dyrlægens udsagn - nok ikke haft ham så mange år som ønsket - ss -

    Så afsted afsted - ss -


  • #15   20. maj 2007 lige en hurtig -

    HD - eller andre hofte / albue problemer - behøver jo langtfra være en dødsdom, -


  • #16   20. maj 2007 Jeg har haft 2 hunde med HD. Den ene blev 12 år, og den Border collie jeg har nu har D2 hofter og han er 10 år, så lad være med at miste modet på forhånd.

Kommentér på:
Mit livs dilemma (HD)

Annonce