{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.868 visninger | Oprettet:

Jeg kan ikke have min hund mere.. :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke have ham mere, da jeg ikke kan finde nogen bolig når man har sådan en hund. Jeg har fundet en bolig nu hvor jeg må have ham, men dette er kun midlertidig, da husleje en 12.000kr om måneden og jeg er alene om den. Samtidig er det en bolig som venter på at blive solgt. Alt andet leje, er fremleje og der vil man ikke have hund i den størrelse.

Jeg har måtte tage ekstra arbejde nu, så jeg er endnu mindre sammen med ham for at få det til at hænge sammen.

Derfor er min beslutning at jeg må af med ham. Men hvad gør man i sådan en situation..??

Skal siges der også er andre ting som gør sig gældene her, min søster og kusine kan ikke tåle ham, samt min økonomi kan ikke mere, pga. alle de penge jeg har brugt til allergi behandlinger, special foder osv osv.

Jeg har ikke brug for kommentarer omkring at jeg skulle ha tænkt over det dengang jeg fik ham..

Jeg passede ham i 3 dage fordi der var en idiot som ikke kunne passe ham da han var 11uger. Og så stod jeg der med en lille hvalp som ingen steder havde at være, så måtte jeg jo beholde ham gi ham kur, chip vaccinationer osv.. At han så blev en hund med allergi kan ingen jo spå om.. Men han er en dejlig dreng, som kan sammen med alle hunde og mennesker god som dagen er lang, til tider doven men det kan vi andre jo også være smiley

Jeg håber på at få nogle seriøse svar så jeg kan finde et godt sted til ham, da tanker om at aflive ham er noget jeg slet slet ikke kan rumme i mit hoved.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg kan ikke have min hund mere.. :-(
  • #1   21. maj 2007 prøv domea.dk

• #2   21. maj 2007 Ej hvor trist smiley held og lykke med at finde ham et nyt hjem...

• #3   21. maj 2007 Jo tak alt hjælp søges lige nu. Bar han kommer et godt sted hen med trygge rammer, det har være lidt hektisk i mit liv de sidste 2 år. Så han har brug for at få lov at slappe af, det hans 5 hjem nu i han unge liv, det går virkelig ikke mere.

Til dem som tænker det ikke er godt med det allergi, er han igang med en behandling hos Flemming www.vethudklinik.dk har lige betalt 12.000kr for det, han er stadig igang derude og ville kunne fortsætte sine indsprøjtninger osv. uden ekstra betaling. bortset fra foder, som han også snart skal til at skifte igen, til noget alm. og meget billigere. Det går fremad..

• #4   21. maj 2007 SUPER dejligt du har sat dig ind i det at have en hund med allergi og er ville nok til at betale det det koster for han kan få det bedre.
    Håber du finder en god og permenent løsning for ham for han er da en flot hund og fortjener det bedste

• #5   21. maj 2007 ville = villig

• #6   21. maj 2007 Lindgren

Hvor er det en svær situation at stå i.......hatten af for dig, som er åben og ærlig omkring din hund og hans "skavanker"........jeg syntes han er umådelig dejlig og ærger mig gul og grøn over, at jeg ikke kan tage ham til mig.........ham og Emma kune blive et fantastisk makkerpar........arrrrrhhh........hvis man bare lige kunne.......:o(

Håber det aller bedste for ham og er sikker på, at du nok skal finde en super god familie til ham.......han er en charmetrold uden lige ;o)

• #7   21. maj 2007 Kan du ikke finde det en bolig, hvor man må have hund. Ligesom Sandra. Hun har fået bolig hvor man endda må have 2 hunde. Så det kan lade sig gøre.

• #8   21. maj 2007 hej det er da ikke sjovt...
    øv...

• #9   21. maj 2007 Tak for de de søde ord allesammen...

Jeg kunne måske nok finde bolig et stykke fra byen, men så kan jeg ikke passe mit job, eller alle de andre ting jeg foretager mig. Det hele er blevet noget besværligt, og det ikke nogen nem beslutning for mig at tage.

Han har fulgt mig alle de steder jeg har boet, men er på det sidste blevet en klods om benet for at jeg skal kunne leve et nogenlunde normalt liv som ikke kun hedder hund.

Lyder måske koldt at sige det sådan, men kan jo mærke på mig selv at det ikke fungere mere sådan her, jeg bliver også udmattet af det, og hans adfærd har også ændret sig en del, af alle de nye indtryk og ting der sker omkring ham.

Hele tiden noget nyt og andre vaner, nye steder hans kurv står, der han skal spise osv osv. Tror i han ikke også kan blive en smule stresset..??

Måske det bare er mig som tænker sådan, men føler han har brug for fred og et sted at være i laaang tid.

• #10   21. maj 2007 Hej.
    Det lyder som om han har haft det hårdt og da han lider af allergi synes jeg at du skulle få ham aflivet så får han idet mindste fred og du får ro fordi du ved hvor han er.. Jeg ved godt det kan lyde hårdt men det ville jeg gøre hvis jeg var i din sitaution.

• #11   21. maj 2007 Lindgren, jeg tager hatten af for dit svære valg. Jeg synes du skulle sætte ham i markedsannoncerne og søge det helt perfekte hjem til ham. Beskrive hans sygdom, undg¨personer under 25 og evt et sted på landet hos voksne mennesker som gider at tage sig ordentkigt af han og hans behov. Sådan en som Susie ville være perfekt smile smile....

• #12   21. maj 2007 ""men er på det sidste blevet en klods om benet for at jeg skal kunne leve et nogenlunde normalt liv som ikke kun hedder hund. ""
    Så er det måske det der er det egentlige problem.
    Håber for hundens skyld du får det løst. På den ene eller den anden måde.

• #13   21. maj 2007 Hmm kan det overraske nogen at en hund kræver virkelig meget tid.....
    Jeg leder selv efter bolig hvor jeg kan have min hund med, og det er bestemt ik let.
    Men betyder det at jeg skal bo udenfor byen, og at det derved bliver sværere at komme nogen steder. Tjaa så må det bare være sådan.
    Men på den anden side så tror jeg også det er bedst at finde et nyt hjem, for hundens skyld.

• #14   21. maj 2007 Nå jeg skriver den på den måde er der feler aspekter i mit liv som spiller ind.. Det har intet med om jeg vil leve anderledes hvis den "klods" kom væk, men om han ville få det bedre, det her er for hans skyld.. Han er trods alt min bedste ven. Men når jeg ser fremtiden og hvad han har været igennem. Ja så tænker jeg altså på ham. Så det med at den ligger et andet sted end jeg giver udtryk for passer ikke.

Jeg har gjort ALT hvad jeg har haft i min magt for ham, men ser ikke fremtiden som paradis for ham på nuværende tidspunkt desværre, derfor vælger jeg som jeg gør for hans skyld, fordi hvis ikke vil jeg ikke have mulighed for netop at tage mig af hans allergi osv. pga. økonomi, og det skal der styr på sådan er det.

Så alt i alt vil det være bedre for os begge, trods jeg vil savne ham som en i satan.. Bare det jeg skriver det nu, står jeg og tuder igen.. Det ikke skide fedt det her.

• #15   21. maj 2007 Lindgren.. Selvfølelig gør du dette i bedste mening smiley Livet er ikke altid rosenrødt og flasker sig som vi vil ha det !

Jeg håber du finder et godt hjem til ham,men tror desværre at det blir svært,da hans allergi jo måske fremover vil være en stor økonomisk post..

Held og lykke herfra

• #16   21. maj 2007 Lindgren.
    Jeg har stor respekt for dig. Synes virkelig du har gjort hvad du kunne.
    Men vil også sige, at hvis det perfekte nye hjem ikke kommer til ham, så skylder du både dig selv og ham, at det så er slut. Ikke flere nye ejere eller nye hjem.
    Ønsker ham og dig alt mulig held med jagten på den nye ejer. Håber du finder ham eller hende.

• #17   21. maj 2007 Jo tak..

Har allerede fået hendvendelser på PB af flere søde og rare mennesker. Tak for det smiley

• #18   29. maj 2007 Hey Kenneth

Ville sgu ønske jeg havde plads til en hund mere. Har altid syntes han virkede som en rigtig skøn hund. Held & lykke med at finde et sted til ham.

Thomas

• #19   29. maj 2007 Hvis det er kan du skrive til Kisser C her indefra, hun formidler hunde til nye hjem. Og det går vist hurtigt!

• #20   30. maj 2007 JA hver sin mening.. Men aflivet bliver han ikke.

Der er en som prøver at kontakte kisser C for mig, men mange tak for info smiley

• #21   30. maj 2007 Lindgren - Har lige været inde og se alle de dejlige billeder af Baily.
    Han er GODT NOK lækker og har en farve og udssende man ikke ser så tit. Han ville sikkert trives med mine 2 "høns"
    3 væsentlige ting gør at jeg vælger ham fra.
    1.) Han har været overfaldet af en anden hund - så hvad nu hvis legen bliver for voldsom og han føler sig presset.... ???
    2.) Han har været omplaceret for mange gange
    3.) Allergien

Du skal være MEGET kritisk med at vælge hans nye ejere, når du nu holder fast ved han ikke skal aflives. Du skylder ham at stille spørgsmål til den nye ejer omkring kendskab til det at have en hund som ham. Det ville jo være synd for Baily, hvis han kommer i forkerte hænder, så han ikke mere formår at være så sød, nem og rar. Det virker som om du er meget knyttet til ham, og han til dig, så for ham vil enhver adskillelse fra dig været utroligt hårdt for ham. Du kan jo heller ikke være sikker på at vedkommende vil fortsætte med hans behandling og tage hans allergi lige så alvorligt som du. Og du vil hade dig selv for det, hvis det går galt...

• #22   30. maj 2007 .... Og lige én ting til - har set på "salgsannoncen" at Baily er gratis for de rigtige mennesker.
    Jeg syntes du skal tage noget for ham en tusse eller 2, for så sorterer du en del useriøse fra....

Det er jo din bedtse ven det handler om :o)

• #23   30. maj 2007 Jeg er ikke interreseret i penge for ham, men et sted han har det godt, jeg mener godt at kunne sortere fra og føle om det er noget for ham. MEn ja man kan jo blive overrasket, men nåde og trøste dem som ikke behandler ham pænt som jeg beder om, det fortjener han trods alt.

Men der jo nok agumenter for ikke at tage en hund som ham kan jeg hører, nu vil jeg så gerne hører noget mere positivt.

Desuden kan alle hunde føle sig presset om de er blevet overfaldet eller ej, og ja allergi er desværre udbredt hos den type hunde, og vil man have sådan en ved man også risikoen er der, eller hunden har det i forvejen. OG det jo så i forskellige grader.

Men jeg vil hellere være ærlig om hvad han har af små skavanker istedet for at virke desperat og bar få ham afsted til den første og bedste.

Jeg har været væk fra ham i 2mdr før, og han kytter sig meget hurtigt til andre, mig skænkede han ikke et blink efter 2mdr. Der gik lidt med min stemme osv. Før han var tilbage som jeg kender ham.

Der var faktisk en som sagde at hunde glemmer sin ejer efter noget tid, selvfølgelig kan hunde kende mennesker på duft osv. Men hvem der er ejeren glemmer de på et tidspunkt, hvis ikke ejeren er der. Om det rigtigt ved jeg ikke, men følte det selv sådan med mig.

Men jeg ser tiden an, og måske der dukker nogen op som tør tage sig af den spoleret hund her som nok ender med at æde hele familien og komme på forsiden af dagen aviser smiley

• #24   30. maj 2007 Lindgren - mine indlæg er absolut ikke ment som kritik. For jeg syntes virkelig du viser dit ansvar. Du skal huske på, at mange af dem som IKKE ville kunne magte en hund som Baily - de læser også med her, så forhåbentlig har vi fået skræmt nogen af dem væk.

Han er virkelig en køn hund, og jeg må sige, jeg faldt for ham med det samme.
    Hvor om alting er - så ønsker jeg dig det bedste held med at få ham omplaceret.

• #25   4. jun 2007 Når man er sårbar er det ikke nemt med for meget kritik, og slet ikke at høre om at ens bedste ven skal sove stille ind.

Men kan godt se logikken i det, vil bare ikke helt være ved den.

Var med ham hos Flemming http://www.vethudklinik.dk/ i torsdags. Og fik en snak om det hele her. OG han sagde også til mig at man må passe på med ikke at lave hele sit liv om og miste alle de værdier man normalt har. "bare2 fordi hunden har allergi eller man ikke kan give den de optimale forhold man nu ønsker sig.

Og det lyder hårdt at aflive sinh hund siger han, men han har altså en del patienter hvor deres ejer har stået i min situation og måtte træffe den beslutning så deres liv også kunne komme igang med at fungere som det har gjort før igen.

Men det skal så også siges at det jo ikke sikkert hunde er uhelbredelig, nu får han bare noget hø feber medicin nogle måneder hvor behandlingen står stand by. Indtil græs pollen har lagt sig og man kan fortsætte hvor vi slap.

Men helt sikkert mit syn er blevet anderledes efter samtale med en person som intet forhold har til Bailey, og som ser tingene udefra, til min og hundens fordel.

Men gu det hårdt og også¨den sidste udvej lige nu syntes jeg, fordi kommer de rigtige mennesker og har det rigtige sted. Så skylder jeg ham den chance at få et trygt og rart sted at trives resten af sine dage.

Kenneth

• #26   5. jun 2007 Lindgren: jeg mener det var dig jeg skrev med angående hans allergi og jeg anbefalede jer Flemmeing. Du siger at i ikke vil aflive ham, og når jeg ikke kan overbevise jer om at det er det rette, lige for denne hund her, må jeg skrive på anden vis. Han har allergi og det er ikke bare, men det ved du jo!! det er jo ikke sikkert at hypomobilliseringen virker, når han har fået hele sin kur, dvs at du skal finde nogle ejere som vil ofre MEGET af sin tid og MANGE af sine penge på denne hund. I skal finde en ejer som har kendskab til denne race, da det ikke er en race til hr. hvem som helst. I skal finde en ejer som vil være hans & hjem. OG dette mener jeg ikke er rimeligt!!! Den hund har og er for meget igennem, en hund med allergi er i ubalance med sig selv, og af denne race er det ikke optimalt efter min mening!!

• #27   11. jun 2007 Ja der mange faktore der spiller ind, men hvordan tvinger man sig selv til den beslutning. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig på det...??

Når jeg tænker tanken får jeg tårer i øjnene og aner ikke hvordan jeg nogensinde skulle kunne gøre det.

Så hvis nogen kender en god måde at forberede sig på at aflive sin bedste ven lytter je gerne..

smiley

• #28   21. jun 2007 Hej
    Har du ham stadig?

• #29   23. jun 2007 Der er fundet et nyt hjem til ham på Fyn. så der håber jeg han må trives, han er dog meget meget savnet allerede.

Kommentér på:
Jeg kan ikke have min hund mere.. :-(

Annonce