Ny amstaff ejer {{forumTopicSubject}}
Hej... Jeg har tidl. haft en rottweiler, som jeg overtog da den havde været vagthund, men dens ejer døde og jeg overtog den. Dejlig hund, men døde desværre af alderdom... Nu har jeg så invisteret i en amstaff ( uden stamtavle ). Hvorfor jeg har valgt lige den, er fordi dens ejer er død i en motorcyel ulykke, og har ingen steder være. Jeg har læst ALT hvad man kan læse om opdragelse, træning, kost og racens personllighed, samt investeret i flere forsellige bøger. Det eneste jeg vil høre jer om, er hvis den skulle have nogle hofte eller hjerteproblemer hvornår vil det kunne ses?? Jeg får den her om et par dage, og den er ca. 10 uger gammel. Jeg tager den ned til dyrlægen med det samme, og får givet sin vaccine og et sundheds tjek, men er der noget man skal være opmærsom på, og kan i anbefale en hjemmeside, hvor der er mulighed for have løbende kontat "hjælp" hvis man har spørgsmål.... Hilsen Sandy.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Hjertet ved jeg sq ikke, men hvis den alligevel skal ned og vaccineres giver dyrlægen ham et tjek
jul 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 49 Svar: 568
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 557
Mener ikke at amstaff lider af hjerteproblemer altså at det er noget man skal tjekke for hvis man laver amstaff hvalpe med DKK stambog, men ved der er en hjernesygdom som de kan få og det er vist ret mange amstaff i verden der endten har denne sygdom eller er bære af den, sygdommen hedder Cerebellum Ataxia og du kan på denne hjemmeside under sundhed læse lidt om det http://www.kiplers.dk/?idx=sundhed.
Det er en rigtigt møg træls sygdom, jeg har en gang set en video hvor man så en amstaff som led af denne sygdom, det var ikke noget kønt syn..
Christine
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 160
Ny amstaff ejer