{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Ny amstaff ejer {{forumTopicSubject}}

Hej... Jeg har tidl. haft en rottweiler, som jeg overtog da den havde været vagthund, men dens ejer døde og jeg overtog den. Dejlig hund, men døde desværre af alderdom... Nu har jeg så invisteret i en amstaff ( uden stamtavle ). Hvorfor jeg har valgt lige den, er fordi dens ejer er død i en motorcyel ulykke, og har ingen steder være. Jeg har læst ALT hvad man kan læse om opdragelse, træning, kost og racens personllighed, samt investeret i flere forsellige bøger. Det eneste jeg vil høre jer om, er hvis den skulle have nogle hofte eller hjerteproblemer hvornår vil det kunne ses?? Jeg får den her om et par dage, og den er ca. 10 uger gammel. Jeg tager den ned til dyrlægen med det samme, og får givet sin vaccine og et sundheds tjek, men er der noget man skal være opmærsom på, og kan i anbefale en hjemmeside, hvor der er mulighed for have løbende kontat "hjælp" hvis man har spørgsmål.... Hilsen Sandy.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny amstaff ejer
  • #1   21. maj 2007 HD kan du først tjekke for når hunden er 1,5 år gammel, men man kan self holde øje med at den ikke virker øm og sådan.
    Hjertet ved jeg sq ikke, men hvis den alligevel skal ned og vaccineres giver dyrlægen ham et tjek

• #2   22. maj 2007 mht hofter: du kan få undersøgt din hund med PennHip metoden allerede fra 16 uger / 4måneders alderen. Der er en 20-30 dyrelæger i DK der kan udføre denne specielle røntgen teknik. måske er din dyrlæge en af dem? PennHip giver dig oplysning om hofternes løshed og der regnes ud, hvor stor chancen er, at din hund udvikler HD/sligtgigt i hofterne.

• #3   22. maj 2007 Hejsa
    Mener ikke at amstaff lider af hjerteproblemer altså at det er noget man skal tjekke for hvis man laver amstaff hvalpe med DKK stambog, men ved der er en hjernesygdom som de kan få og det er vist ret mange amstaff i verden der endten har denne sygdom eller er bære af den, sygdommen hedder Cerebellum Ataxia og du kan på denne hjemmeside under sundhed læse lidt om det http://www.kiplers.dk/?idx=sundhed.
    Det er en rigtigt møg træls sygdom, jeg har en gang set en video hvor man så en amstaff som led af denne sygdom, det var ikke noget kønt syn..

Christine

• #4   22. maj 2007 Tusind tak for alle jeres indlæg... Glæder mig til få lagt dens profil ind herinde...Knus Sandy

Kommentér på:
Ny amstaff ejer

Annonce