{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Endnu en Baby tråd. {{forumTopicSubject}}

Baby har idag været ved sin første kiropraktik behandling hos Camilla Gregersen!

Camilla har sjældent haft et tilfælde som Baby's. Han diskusprolaps sidder et meget atypisk sted, så det var en spændende oplevelse for os alle sammen.
Udover Baby's diskusprolaps, kunne Camilla mærke at Baby er hypermobil i ryggen.
Men det er kun en fordel for Baby! For med hans hypermobile ryg får han ikke så mange spændinger, og bliver ikke låst på samme måde som andre hunde, og får derved heller ikke smerter i hele kroppen, pga diskusprolapsen.
Den hypermobile ryg gør så også, at jeg ikke får den mirakel virkning med det samme, som jeg havde håber på at opleve. Derfor skal Baby tilbage til Camilla allerede om 14 dage.

- Derudover blev vi idag interviewet til en artikel i bladet HUNDEN. Så der vil vi være at finde på et tidspunkt, hvor man kan læse om diskusprolapser og lidt om Baby's forløb smiley

Baby var en engel at have med. Han fik stor ros for hans gode ro, at han var nem at håndtere og slet ikke var pylret som andre pudler hun havde haft i hænderne. Derudover fortalte Camilla mig, at mange af hundene med diskusprolapser var meget stressede. Men ikke Baby smiley

Camilla fortalte mig også, at hun desværre ser en stor stigning i diskusprolaps hos pudlerne....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en Baby tråd.
  • #1   15. aug 2019 Søde Baby smiley

  • #2   15. aug 2019 Spændende, glæder mig til at læse om jer i Hunden.. ??
    Sagde hun noget om hvad det kunne skyldes det med at hun så flere pudler med problemet.? Jeg tænker umiddelbart bare at der i det hele taget er flere og flere der benytter sig at den behandlingsform end før. Men jeg ved det ikke, bare meget godt at få det frem hvis det skyldes noget avlsmæssigt.. ??


  • #3   15. aug 2019 Håber bare så meget det hjælper din Baby. Hjalp blokaderene på smerterne ? Milo har også en diskusprolaps.Det er i lænden. Vi fik at vide at en blokade måske kunne hjælpe og at Milo skal have fyseteapi og waterwalk. Rigtig god bedring med Baby smiley

  • #4   15. aug 2019 Camilla kunne ikke give svar på hvorfor. Men jeg har selv googlet og undersøgt det.
    Der findes ingen dansk dokumentation, men jeg har fundet flere sider, der fortæller at pudlerne er genetisk disponerede for intervetebral disc diseas.
    Så det er klart noget man skal til at være mere OBS når man kigger på pudler.
    - Baby har 2 i sine linjer der har diskusprolaps.

    Blokaderne har virket! Især den 3. her han har fået. Den holder stadig, trods det er 3 uger siden nu. De andre har holdt i 10-14 dage..

    Jeg er spændt på det her forløb, og vil løbende opdatere!


  • #5   15. aug 2019 Krøllet.... Hvor gammel er Baby?
    Vi jar Ivdd og diskusprolaps i sealyham. Ivdd er noget rigtig møg. Man kender ikke arvegangen og det dukker oftest op når hunden er 3-5 år og der er de brugt i avl. Der er lavet nogle tests i USA (OFA) men de er kun lidt vejlede de da det er på "kravlestadiet" endnu.
    Jeg ønsker inderligt at man finder løsningen. Det er faktisk det eneste der er i vores race.


  • #6   15. aug 2019 Baby er 6 år.. Men har nok været ramt i nogle år nu, uden jeg sådan rigtig har lagt noget idet. Det eskalerede for 4 måneder siden hvor han ikke ville hoppe i seng og sofa.

  • #7   15. aug 2019 Ja det passer jo meget godt med alderen. Vi vil prøve de tests og så fotografere ryggen. Det er ikke noget man normalt gør og ved ikke om det kan hjælpe, men det er da et forsøg værd. Ud af 30 hvalpe har vi lavet én med diskusprolaps og 2 formodede. Det er ikke sindssygt, men det er for mange!

  • #8   15. aug 2019 Baby har det desværre også i sine linjer. Det er også først blevet opdaget efter avl...

  • #9   15. aug 2019 Noget rigtig møg smiley
    Ja vi kan kun nærstudere stamtavler.
    Vores er i kraft af a det er en dværgrace


  • #10   16. aug 2019 Dejligt at det går fremad med ham smiley Fotsat god bedring med krøllefyren smiley

  • #11   17. aug 2019 Tak smiley det er et super spændende forløb, men også fyldt med bekymringer... smiley

  • #12   29. aug 2019 Så har Baby endnu engang været til kiropraktik hos Camilla og alt går som det skal.

    Baby er blevet mere "bouncy" i hans bevægelser, trods han stadig vælger pasgang fremfor traven når vi går tur i snor. Derudover har Baby selv fundet ud af, at slå ud af passen, ved at lave et lille hop.

    Men det bedste ved det er, at Baby er mere glad. Jeg kan ikke forklare hvad der gør det, han stråler bare meget mere smiley

    I mandags gik vi vores første lange tur siden strandturen ved den første blokade, og Baby klarede det KANON!
    Han løb fri med de andre, kontrollerede selv sit tempo og havde en fest. smiley De sidste 15-20 min af turen kunne man godt mærke han var træt, men ikke mere end, at han godt kunne gå hjem.
    Der var ingen ting at mærke på ham dagen efter, som der har været de andre gange.

    Alt går fremad for den lille dreng, og Camilla håber ikke at se ham igen, før tidligst om 3 måneder!

    Det har virkelig været en mirakel kur, for min lille krøltop, og jeg håber effekten vare ved!


  • #13   29. aug 2019 Det er så dejligt at høre smiley

  • #14   29. aug 2019 Camilla kunne tydeligt mærke forskel i hans ryg, da hun arbejdede med ham idag.

    Hun indrømmede, at hun tvivlede en del på behandlingen ville virke!
    - men me de resultater der er nået nu, er hun ikke i tvivl om, at han kan få nogle gode år endnu smiley

    Jeg har fået en masse redskaber til at hjælpe ham (blandt andet noget med en elektrisk neglefil). Så nu skal jeg selv arbejde, og Baby skal bygge nogle gode muskler op igen.

    Ikke mere RO RO RO! Nu skal vi ud og hygge os, som vi plejer smiley

    Jeg er så glad!


  • #15   29. aug 2019 Hvor er det bare dejligt, at det går så godt med Babyen smiley Det lyder som om, at der er flere god år til jer smiley

Kommentér på:
Endnu en Baby tråd.

Annonce