{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

Kiropraktor, hundemassør, eller..? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil meget gerne have tjekket hundene igennem - jeg har ikke anledning til at tro der er noget galt.

Især Nicki vil jeg gerne have tjekket, fordi hun jo løber agility.

Spørgsmålet er så: Skal man tage til en hundekiropraktor eller en hundemassør?

Og er der nogen der kan give mig en idé om, hvad sådan noget koster? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kiropraktor, hundemassør, eller..?
  • #1   16. aug 2019 Ville vælge en kiropraktor, som er dyrlægeuddannet. Synes vores er guld værd og kunne påvise min hunds problemområder inden vi havde fået taget røntgen.
    Jeg regnede ikke med hun ville finde noget særligt. Men min hund var meget låst i ryggen. Efterfølgende fik han påvist spondylose i ryggen.
    Vi giver 650kr

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.074
    #2   16. aug 2019 Jeg bruger en dyrlægeuddannet kiropraktor og osteopat til drengene. Sidst gav jeg 750 kr. for behandling af én hund.

• #3   16. aug 2019 Jeg ville vælge en massør. Jeg prøvede både kiropraktik og massør på min gamle hund og massage er selvsagt mere skånsomt og dermed mere behageligt.
    Ved kiroprakteren forsøgte Bobo at komme væk, mens han ved massøren selv valgte det til og satte sig hen til hende. Han nød det så meget mere og det bliver formentligt mit foretrukne valg med fremtidige hunde også.

Prisen kan jeg dog ikke lige huske smiley

• #4   16. aug 2019 Da jeg var usikker på om der var noget der skulle rettes, altså en skævhed eller om han var ordenligt sat sammen, da var det kiropraktor. Ved vedligeholdelse til spændinger der valgte jeg en fys smiley

• #5   16. aug 2019 Eva, vi bor jo i nogenlunde samme område, hvem har du brugt?

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.074
    #6   16. aug 2019 Jeg bruger bruger Ulla Vestergaard. Hun har klinik i Hørsholm men kører også ud. Hun er smadderdygtig, og drengene elsker hende smiley

• #7   16. aug 2019 Tak! Er der nogen der har erfaring vdr. dækning fra sygeforsikringen, når man har tilvalgt fysioterapi, kiropraktik mv?

På min står der, at de dækker, når det er dyrlægeordineret. Hvis kiropraktoren selv er dyrlæge, bliver det mon så automatisk dyrlægeordineret?

Eller dækker forsikringen slet ikke ?

• #8   16. aug 2019 Jeg er slet ikke til kiropraktik til hverken mennesker eller hunde, så jeg bruger osteopati.
    Bruger Magtor eller Kent Ravn - begge med fantastisk succes. Begge to kan findes både på Sjælland og i Jylland.
    Første besøg er dyrt, men derefter er det til at betale.

• #9   16. aug 2019 Kiopraktor til mennesker vil jeg slet ikke sammenligne med den behandling de giver hunden... meget mere blid og ingen knæk.

Jeg vil ikke bruge kiopraktor selv, men Frigast tjekker Junior flere gange om året.

• #10   16. aug 2019 Jeg har prøvet massør til min forrige hund, og han nød det max, men der var ingen forskel at se før og efter.
    Jeg har lige i denne uge, været til kiropraktor med min hund - hos Johanne, som er hestedyrlæge på Faxe Dyreklinik, men også kiropraktor til både hunde og heste - og hold op, DET var godt nok effektivt !

Jeg har ellers brugt Frigast, men .. ja, det kan være et tilfælde - men jeg har så aldrig set en så stor forskel på mine hunde.
    Det er p .. dyrt - 850 kroner - men det er ikke sidste gang, jeg har besøgt hende smiley

Og enig - jeg har selv været hos kiropraktor en gang - av av AV !!! Det gør jeg aldrig mere, men det er jo slet ikke at sidestille med den måde, en dyrekiropraktor arbejder på.

• #11   16. aug 2019 Hvis I har tilvalgt genoptræning/fysioterapi, så kan du få betalt noget af det hos din forsikring, men kun hvis kiropraktoren også er dyrlæge smiley - det afhænger også af årsag tror jeg, hvis det blot er for at tjekke og der intet problem er, så dækker forsikringen nok ikke.

Vi kommer hos K9 Performance hos Rikke (hun har speciale i sportshunde) hun er smaddergod. Det koster 650kr hvis jeg husker rigtigt. Hun bor nær Ringsted.

Har også prøvet massør og lign, men synes kiropraktor er bedst.

• #13   17. aug 2019 Jeg bruger også kun Kent Ravn til mine tre smiley

han kommer forøvrigt ret tit til Lolland ,:)

• #14   17. aug 2019 Vi kører til Magtor. Christian er ikke dyrlægeuddannet, men er der brug for sådan en, er der en i huset.
    Vi har intet at udsætte på behandlingen der - hverken af mennesker eller hunde smiley

Det koster 600 kr.

• #15   17. aug 2019 Helene hvor på Lolland? Jeg bor på Falster nemlig smiley

• #16   17. aug 2019 Kiropraktor smiley (Og man kan ikke være kiropraktor til dyr, medmindre man er dyrlægeuddannet - Det er en beskyttet titel. Så hvis du ser en der kalder sig det, uden at være dyrlæge - Så løb væk).
    Jeg har Agria, og de har dækket uden problemer for Jesses behandlinger.

Jeg bruger Thomas Ingvorsen. Han giver sig virkelig god tid til hunden, så hunden slapper godt af. Han er både i Højelse og Ringsted. Han laver også akupunktur.

Brugte Charlotte Frigast til min gamle hund, hun er også god smiley

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 95
    #17   17. aug 2019 Mine hunde løber også agility og de kommer fast en gang om måneden (eller efter behov) ved fysioterapeut (veterinærsygeplejerske med efteruddannelse i fysioterapi) og så fast et par gange om året (eller mere ved behov/skader) ved kiropraktor, som selvfølgelig er uddannet dyrlæge. For mig er det vigtigt, at dem der behandler mine hunde har en baggrundsviden om fx sygdomslære og ikke “bare” bevægeapparatet og derfor bruger jeg altid nogen som også er uddannet enten dyrlæge/veterinærsygeplejerske. Det giver mig en tryghed at vide, men det er jo selvfølgelig smag og behag. Jeg holder mig så også til de samme to mennesker, da det er dem der kender mine hunde smiley
    Jeg har ALDRIG oplevet at hundene ikke har brudt sig om behandling ved kiropraktor eller udvist tegn på smerte som sådan ved det, min den ene er meget utryg ved fremmede mennesker, men hun acceptere fint behandlingerne og kender efterhånden begge behandlere.
    På Sjælland vil jeg ligesom Buch anbefale K9 Performace ved kiropraktor og dyrlæge Rikke Wriedt, hun er skidedygtig og har omfattende viden om sportshunden.

• #18   17. aug 2019 Jeg har haft brugt Ulla Vestergaard til Bassen,hun er rigtig sød og tålmodig med hundene. Men kunne ikke se forskel på da hun havde haft fat i Bassen og når Bassen's normale fys har haft fat i ham

• #19   17. aug 2019 Louise, han kommer til Kettinge smiley

Han har en facebook gruppe der hedder justering af hunde kynoosteo smiley der kommer datoer for hvornår han kommer.

• #20   17. aug 2019 Tusinde tak smiley

• #21   17. aug 2019 Jeg bruger Birgitte Langvad, som er dyrlæge og uddannet med osteopati.
    Hun arbejder kun som behandler på fuldtid.
    Hun bruger også akupunktur og laser behandling, hvis det er nødvendigt.
    Hun er meget dygtig, også til at håndtere de hunde som kan være berøringsangste og "bide fra sig".
    Sam har gået mange gange hos Birgitte, hun er meget tålmodig, god til at forklare hvorfor hun gør hvad osv.
    En behandling koster 650 kr, hvis jeg husker rigtigt, genbehandlinger er billigere.
    Hun holder til i Helsinge med sin klinik, akupunkturhuset Nucleus smiley

Agria har altid dækket Sam's behandlinger, når der skrives årsag på, f.eks. Ondt i ryggen .

• #22   17. aug 2019 Louise, Kent kommer den 2.9 smiley

• #23   17. aug 2019 Ja jeg så lige opslaget smiley

Kommentér på:
Kiropraktor, hundemassør, eller..?

Annonce