{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Ku' du virkelig det? {{forumTopicSubject}}

Søde Bellen startede sit liv med at blive beskyldt for at være lidt af en blondine, men vi gjorde regning uden vært.

En af hendes mere pudsige er hendes evne til at sætte sig i Coffeys sted.

Det foregår således:
Vi leger i haven, basserne har hver deres chuck-it bold, som vi tosser rundt med.
På et tidspunkt aftræder Coffey på naturens vegne og går ind i skoven et tilfældigt sted.
Bels og jeg venter pænt på at han kommer tilbage - Bels optaget af at forsøge at lokke mig til at tage hendes bold.

Coffey vender tilbage - uden bold. Den ligger et eller andet sted i skoven, lige der hvor han efterlod den for at forette sin nødtørft smiley

Jeg siger: "Find bolden". Cof kigger sig omkring, kigger på mig, hvis han kunne, ville han trække på skuldrene....
Bels - løber sporenstregs direkte ind, hvor Coffey lige har været og finder bolden.
Hun tager en tur rundt om den og vender tilbage - hun samler den ikke op, hun har jo stadig sin egen med sig.

Og så kan jeg sende Cof ind efter bolden i minefeltet smiley

Det pudsige er, at hun ikke bruger næsen til den manøvre før til allersidst.
Jeg synes det er møgpudsigt, at hun kan forestille sig at bolden ligger der, hvor Coffey lige har været og så omsætte det til handling....

Hvad blev du overrasket over at din hund kunne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ku' du virkelig det?
  • #2   20. aug 2019 Lige i tiden er jeg meget imponeret over mine hundes evne til at lade katten få fred. De er jo ikke just de stille typer, men det er som om de forstår at hun bliver bange, og at det er skidt at hun bliver bange, for nu skal hun bo her.

    Bella kan også det med bolden. Hun smider den hvis hun skal tisse eller snuse, og kommer tit til at gå videre uden. Nogle gange opdager jeg det først noget tid senere, og beder hende hente sin bold. Så står hun lige og tænker et øjeblik, inden hun løber hen til hvor hun har lagt den, Og er meget stolt af sig selv smiley


  • #3   20. aug 2019 Sejt smiley

    Stens mest imponerende trick er vist at skaffe sig adgang til havedammen uanset hvordan den indhegnes (hvilket pt er med elhegn med 10 cm mellem trådene - han kommer stadig ind, og uden at få stød).
    - problemløsning på højt niveau smiley


  • #4   20. aug 2019 A - ja den med at finde bolden hvor de har lagt den ser imponerende ud - de tænker lige et splitsekund - hvor var jeg sidst jeg havde den - og så afsted.
    Coffey kan slet ikke det der, vores øvrige har kunnet. Og så er der lige Bels, der kan gøre det på andres vegne også *GGG*


    Whaaat, Michelle, er han isoleret eller har supermotorik eller sådan noget?
    Det er dælme da en evne! En lidt irriterende en smiley


  • #5   20. aug 2019 Det handler bare om at lukke øjnene og løbe hurtigt nok CH smiley
    Det her er den indhegnede havedam https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215416849556620&id=1298704254

    Nu har han så fundet ud af, at det er nemmere at hoppe over end løbe igennem... så Nu har jeg lovet at komme ud med ham i lang line og få lært ham at det ikke er en hundepool smiley


  • #7   20. aug 2019 Årh, det er dælme flot!
    Men - det SKRIGER jo på hundepool det der *GG*

    Selv for en aussie *GG*


  • #8   20. aug 2019 Altså Sten var vandskræk indtil for få uger siden smiley

  • #9   20. aug 2019 Det er alligevel nogle gange praktisk... smiley :D



  • #10   20. aug 2019 Jeg er imponeret over hvordan de altid får deres vilje. smiley da min forlovede mødte hundene første gang, var vi et sted hundene ikke kendte og med ret glat gulv, så rosa mente ikke at hun selv kunne gå og satte sig til at pive. Jeg er vant til hende, så jeg bærer hende jo bare derhen hvor jeg selv er, men det mente han bestemt ikke var nødvendigt, hun lærte det nok når vi bare gik. 5 minutter efter rendte han rundt med hende på armen smiley

    For at være lidt mere seriøs. Jeg er imponeret over det bånd Lucky og rosa har fået, hvor stærkt deres flokinstinkt er.

    Jeg er imponeret over hvordan hundene ved, ligeså snart de hører min mors bil ude på vejen, at nu kommer hun. Det er kun hendes og vores egen bil de reagerer sådan på, de står vitterligt henne ved døren inden hun overhovedet er steget ud i bilen, og venter. Ikke noget med at gø eller noget, som de ellers gør når nogle nærmer sig døren.

    Jeg er imponeret af hvor klog og lærenem rosa egentligt er. Jeg har altid set hende som små dum, men efter vi begyndte til træning hos en der bare kan et eller andet, så er rosa bare blevet en fantastisk arbejdsmakker. Jeg har aldrig før set hende så fokuseret og klar på at nu var det træning. Jeg må nærmest slæbe hende hjem fra træning fordi hun ikke mener at hun er færdig smiley


  • #11   20. aug 2019 Arrrhhh den der med havebassin får mig til at at tænke på en af mine fox'er. Hun var nærmest lige så vandglad som en labrador. Vi kom på besøg hos min farbror for at se hans nye hus - og have. Han og hans kone er sådan nogle lidt pertentlige typer: hus og have er snorlige og meget velfriseret. I den nye have var et STORT guldfiskebassin. Det var jeg ikke vidende om da jeg trådte ind i haven med fox'en løs. Den spottede bassinet med det samme og så nærmest ud somom den klappede i poterne og sagde 'Næææææh de har pool'. Hvorefter den satte i en sprint og landede i bassinet med et stort PLASK. Her svømmede den lykkeligt rundt og var ikke lige til sinds at komme op. Jeg måtte faktisk have fat i en rive og få fat i halsnbåndet med så jeg kunne 'fiske' dyret op af bassinet og sætte en snor i damen. Min kære farbror var ikke vildt begejstret for at fox'en havde plasket rundt i guldfiskedammen.....

  • #12   20. aug 2019 Det er mig stadig en gåde hvordan Perle finder ud af at der skal piskes flødeskum før man har taget el-piskeren eller noget som helst frem.
    .... og hvordan hun finder ud af at det er flødeskum og ikke fx kartofelmos, der skal piskes. Vi har prøvet alle mulige ting og sager og set-ups og er snart der hvor jeg tror hun kan læse tanker smiley


  • #13   20. aug 2019 Jeg tror også hunde har en flødeskumsradar!



  • #14   20. aug 2019 Måske ikke ligefrem intelligent, men da jeg lige flyttede hertil, gik Havanna ind i en mindre boks, kravlede op af nogle plader, der stod der for at komme på høloftet og undersøge. Der er vel ca. 2½ m. op, men det var ikke så meget det, at hun kunne, selv om det ikke kan have været nemt uden mulighed for tilløb, men at hun overhovedet fik tanken, at her er en mulighed for at komme op og undersøge loftet. Der blev ret hurtigt sat en stopper for det, for den del, der er høloft, kan ikke bære, og hun havde da også trådt nogle brædder ned.

    profilbillede
  • #15   20. aug 2019 Min * Lasse * havde en gummi edderkop med små gummistritter på benene … han elskede den edderkop … legede altid med den på terrassen … kastede med den osv.
    En dag kom han ind og hentede mig … hans edderkop var blevet " væk " inde i bedet , som så mange gange før … ha ha .
    Det var sommer mange blade på buske og træer … og jeg ledte … og ledte … og ledte efter den skide edderkop , men kunne IKKE finde den.

    Så gik der 4-5 måneder … jeg samlede alt legetøj sammen for at vaske det af og sagde henkastet til *Lasse * …" hvor ER din edderkop dog henne " ?
    *Lasse * spurtede ud på terrassen og hen til bedet og logrede med halen …. og da jeg kiggede op i min store røde Ahorn ( som nu havde tabt alle bladene ) … kunne jeg se edderkoppen hænge oppe i træet mellem grenene.
    Jeg havde ikke kunnet se den for alle bladene på træet.

    Se DET kalder jeg god hukommelse og forståelse af en hund ---> Cavalier … ha ha smiley smiley


  • #16   20. aug 2019 Der hvor jeg boede før, der havde vi en terrasse med et gelænder på cirka 1.30 meter, og så var der cirka 2-2,5 meter ned til græsplænen fra toppen af gelænderet. Altså alt for langt ned til at min hund ville kunne springe ned i et spring.

    Alligevel var jeg på en uge ude at hente ham ude på vejen to gange.

    Ungenerne de fik naturligvis besked på, at de skulle huske at låse døren (han åbner døre uden problemer).

    Da jeg hentede 3 gang i samme uge, der talte jeg altså med store bogstaver til ungerne. Det var skide irreterende at skulle risikere at ens hund blev kørt ned, eller skulle skræmme andre fordi de ikke låste den skide hoveddør.

    Stor var min forbavselse, da jeg med egne øjne stor ude i forhaven, og så at han simpelthen hoppede op på gelænderet, derfra sidesprang ned på den lille afsats (flisebredde), for så at tage den sidste meter ned.

    Det betød jo, at han kan dreje sin krop 90 grader i et hop op til 1.30 med cirka et bræts bredde og lande, for så at hoppe ned og lande på hvad 30 centimeter flise for så at hoppe den sidste meter ned til græsplænen.

    Altså jeg har aldrig oplevet en så relativt stor hund, kunne det.

    En Broholmer ville aldrig kunne gøre den slags, ej heller andre store hunde vi har haft.

    PS: Han er jo den mindste hund jeg har haft, men 49 kilo er da stadigt en relativt stor hund.

    PPS: Det kostede is og undskyldning til ungerne! smiley


  • #17   20. aug 2019 Fede historier!
    Nogle gange bliver man lige nødt til at nive sig i armen smiley


  • #18   20. aug 2019 Vores allerførste hund, fandt ud af at hvis man løb alt hvad man kunne ned af trappen kunne man ikke nå at dreje fra så man kunne komme ind i stuen hurtigt

    Så det løste han da ved at løbe alt han kunne ned af trappen, hvorefter han sprang det sidste stykke og hoppede ind i væggen med siden så kroppen drejede i den rigtige retning inden han løb videre.


  • #19   20. aug 2019 DET lyder som et syn for guder, Henrik smiley

  • #20   20. aug 2019 Hver torsdag er jeg til træning kl. 9 til 10. Hver eneste gang jeg kommer hjem, så ligger Tucker oppe i sengen og snorksover, han kommer mig slet ikke i møde - venter bare på jeg kommer og nusser ham.
    2-3 gange er jeg blevet lidt ekstra til træning, fordi jeg er faldet i snak med en og det er stensikkert - når jeg så kommer hjem, så står Tucker og venter nede ved døren, sådan lidt "nå, så kunne du være her"-agtigt smiley

    Han husker ret godt på nogle punkter også. Min mor har et pindsvine tøjdyr som sidder i en kurv på gulvet til pynt. - Hver evig eneste gang Tucker kom på besøg, så var det første han gjorde at gå hen og stjæle den.
    Da de flyttede fik den så ny plads - Tucker fandt hurtigt ud af hvor og fortsatte.
    Til jul kom der nisser op og en bestemt ville Tucker gerne have poterne i. Der gik så en måneds tid inden vi var forbi igen, så nisserne var pakket ned. Tucker gik dog stadig hen til præcis det sted den havde siddet for at tjekke om den var der. Dét synes jeg altså er flot husket smiley


  • #21   20. aug 2019 Henrik - klog hund, det gad jeg dælme godt have set smiley
    Min barndoms fox var ikke så snu. Den drønede bare ind i væggen med hovedet først, rystede sig lidt og tog så de næste trin - vi var enige om, det var sådan boxere blev lavet smiley


  • #22   20. aug 2019 Jeg har virkelig tænkt og tænkt, men jeg kan ikke komme på en situation, hvor Atlas har kunnet noget ekstraordinært smiley

    Til gengæld var jeg imponeret over min gamle Queenies evne til at kopiere mig. Da hun var unghund, syntes jeg, at det var sjovt at løbe alt hvad jeg kunne væk fra hende, for så at smide mig ned på jorden og vente på, at hun kom hen og hoppede rundt ovenpå mig. Som hun (og jeg smiley ) blev ældre, holdt jeg op med at gøre det, så Queenie begyndte i stedet, når hun gerne ville lege. Hun løb væk fra mig, smed sig ned på ryggen eller siden og lå og ventede på, at jeg kom hen, så vi kunne have brydeleg.


  • #23   20. aug 2019 Elsker de her historier smiley

    Det med at kunne skelne biler fra hinanden og vide hvilken bil der er min, hvilken der er min søsters og hvilken der er Davids bil, det kan han bare!
    Han kan ikke se dem, men hører dem, vi holder jo på en stor parkerings plads, da vi her hvor jeg bor ude på landet, har hestepension, så der skal være plads til mange biler, og han rearger aldrig på pensionærenes biler, kun vores egne smiley
    Det kan heste tilgengæld også, kende ejernes biler smiley

    Og det der med at hunden ikke kan kl. Sam ved jeg kommer hjem efter 15:30, så er han klar, men kommer jeg hjem ved 14 tiden i stedet, bliver han altid meget overrasket og er sådan lidt "hva laver du her allerede", på det tidspunkt sover han altid lur smiley


  • #24   20. aug 2019 Flødeskumsradar - det er da det de har smiley smiley smiley

  • #26   20. aug 2019 Klunte har også bold evner. Hvis vi er på tur og hun har fået lov at gå med sin bold så kan hun finde på at lægge den fra sig, når jeg ikke kigger. Så skal vi jo gå tilbage efter den, hvis hun ikke mener vi er færdige med tur. Dermed forlænges turen.

    På samme måde kan hun og jeg lede LÆNGE efter en bold, der er "blevet væk" i højt græs. Indtil jeg opgiver og begynder at gå videre. Så går hun direkte hen og samler bolden op. Den skal jo trods alt med hjem.

    Hun kan også regne ud, hvis vi er på stranden og jeg ikke har gummistøvler på, så kan hun finde på at sætte sig ude i vandet, hvis hun ikke vil hjem. Der ved hun jeg ikke kan komme ud og hente hende.

    Jeg ved godt A ikke synes hendes Bodil er den kvikkeste, det kan jeg ikke genkende i Klunte.
    Svend derimod (den unge) han skal leve af sin charme og gode udseende smiley


  • #27   20. aug 2019 Jeg er mest imponeret over, hvordan Lulu kan vække os midt om natten, fordi hun pludselig kommer i tanke om, at Myrna da vist ikke fik tømt sin madskål til aften. Såk!

  • #29   20. aug 2019 Den yngste af mine er rockersej til observationslæring. Hvis hun sidder og kigger på at en af de gamle øver et trick de allerede kan - så vil hun kopiere det af sig selv når hun bliver givet fri fra sin position, i håbet om at få en kage for det samme.

  • #30   20. aug 2019 #28
    Der ødelagde du din mulighed for at tjene en FORMUE, på et kuld, designerhvalpe! smiley


  • #31   21. aug 2019 Nøj, med hyggelige historier!

    De er fantastiske, de hunde smiley


  • #32   21. aug 2019 Med to af mine gamle - for længst hedengangne hunde - havde jeg også en oplevelse hvor jeg tænkte 'OK - smart fundet på'.
    Jeg trænede frit søg med Carlson i noget buskads. Daffy var med og var bundet af ved et træ; hun syntes at frit søg var en jævnt intetsigende aktivitet. Jeg kunne godt fornemme at hun denne dag ikke var helt tilfreds med arrangementet (normalt var hun OK med det for lige bagefter gik vi skovtur). Pludselig laver Daffy 'egernkaldet' (en ganske særlig lyd hun kun brugte når hun havde fært af egern) og hopper og og ned af den stamme hun er bundet til. Resultater er at Carlson totalt dropper sit frie søg, ignorere mig totalt og pisker rundt og kigger op i træerne (han vidste jo også godt hvor egern holder til smiley ). Daffy sidder nu pænt og siger ikke et kvidder, men har sådan et lidt 'tøhøøø så kan du lære ikke kun at lave noget sjovt med Carlson'-agtigt ansigtsudtryk.


  • #33   21. aug 2019 # 28: Sådan en lignende oplevelse har jeg også haft med Sam, dog ikke med løbetids tæve!

    Det var ved at være aften og jeg lukkede ham i haven, da han ville ud, jeg når kun lige hen i sofaen igen, før jeg kan hører ham hamrer på døren, jeg lukker op og han er elle vild og har sådan et udtryk "kom og se hvad jeg har opdaget"!!
    På med sko, jeg går med ham ud, han løber over til havelågen som så står åben smiley
    Damn... Det er første gang den har stået åben og vovse vælger ikke at stikke af, men skynder sig ind og sladrer, puha smiley


  • #34   21. aug 2019 den sjoveste var næsten da vores rotweiler var ca 6 måneder gammel flækkede han en klo mens jeg var på arbejde. Konen kunne bare ikke få lov til at kigge på den lige meget hvor meget hun prøvede. Det endte med at han lagde sig i sofaen. Så satte bull mastiffen sig over på ham så han ikke kunne flytte sig og konen kunne se kloen.

  • #35   22. aug 2019 Lobo har lært at åbne kummefrysere ved at kigge på mig gøre det...
    I en periode troede jeg simpelthen jeg var begyndt at miste forstanden, fordi jeg gentagne gange kom ud og fandt fryseren med åbent låg.
    En dag stod jeg så og lavede mad med døren lukket ud til køkkenet, og pludselig kunne jeg høre sådan et dunk gentagne gange. Da jeg så går ud for at se hvad det er, så står Lobo med forpoterne på kanten af fryseren og hele knolden nede i fryseren for at hapse mad....

    Det var så heldigvis den fryser vi kun havde ben til hundene i, men alligevel.
    Han havde simpelthen luret at hvis han smækkede lågen op med næsen, så ville den på et tidspunkt blive oppe, så man bare kunne tage for sig. Møgkøter smiley


  • #36   22. aug 2019 Sikke nogle sjove historier smiley
    Jeg kan ikke komme på noget Iroh gør, men til gengæld har jeg en lidt pudsig historie fra hans opdrætter.
    De fortalte, at de flere gange havde oplevet, at deres dengang 3 hunde, ofte fik alarmen i huset til at gå af, når ejerne var lige ved at være hjemme. Det var altid når de nåede et bestemt sted på villavejen, måske 0,5-1 km fra deres hus, så vågnede de 3 hunde op til dåd og tonsede rundt, fordi nu var de snart hjemme. Dét synes jeg er ret skægt smiley


  • #37   22. aug 2019 Bella er også en sladrehank, og hvis nogen laver ballade, kommer hun og sladrer eller fikser problemet selv smiley

    Jeg passede en venindes hund, som er af den type der synes det er sjovt at skride, når man fx skal til at gå tur, i bilen eller lign. Jeg gider ikke den slags, og blev lidt skrap, med det resultat at Bella strøg efter møghunden, og fik den gelejdet hen til mig smiley

    Og så er hun selvfølgelig ekspert i det der med at løbe hen til døren og sige vov-vov-vov, hvis nogen har noget hun selv vil have. Når så de anden render til døren, napper Bella det med sådan et “ha, jeg snød dig”-udtryk smiley


  • #38   22. aug 2019 Queenie var god til at sladre om sig selv. Vi havde kanin, da vi også havde hende. Kaninen var et år ældre end Queenie, så hun var vokset op med den, og var helt med på, at man ikke måtte jage den. De fik derfor også lov til at være løse i haven sammen uden opsyn. Indimellem blev fristelsen dog for stor, og hun jagtede kaninen en enkelt runde i haven, imens hun hylede, som om at hun fik tæsk, for derefter at løbe direkte indenfor og lægge sig i sin kurv smiley

  • #39   22. aug 2019 Jeg lavede blåbær cheesecake til at have med på arbejde i dag. Der var rester, så jeg smuttede forbi mine bedsteforældre med kagen. Sten var seks måneder før han endeligt kunne komme i sofaen ved egen hjælp og han kan stadig ikke selv komme op i sengen, men et spisebord er åbenbart en smal sag for en ninja som ham, så mens vi sludrede snuppede han da lige kagen... og det var HELT klart skideballen værd smiley

    Her er hvad ædedolken (mod sin vilje) efterlod til de tobenede - for det tilfælde de ikke har noget imod hundesavl i desserten


    profilbillede
  • #41   22. aug 2019 Tror lige jeg holder Sten for øjnene så tænk ikke læser med - SÅ seje tricks behøver han ikke lære smiley

  • #42   22. aug 2019 @Kennel H...
    Åbne køleskabet (mareridt)? Orv, kunne min det, så havde jeg aldrig mad i huset. smiley


  • #44   22. aug 2019 Min kusines gamle grosser var et mareridt med køleskabet.
    De måtte sætte lås på.


  • #45   22. aug 2019 @KH.
    Giver mening!

    Altså alle døre hvor min hund ikke må få adgang, er der lås på. Et normalt hundegitter det hopper han bare over. smiley


  • #47   22. aug 2019 Haha, Michelle, jeg er vild med Stens påfund smiley “Kage? Hvaffor en kage? Tandmærker? Hvad SNAKKER du om??” smiley

  • #48   22. aug 2019 Jan er en møgkøter - mega kreativ og entusiastisk hvad angår ca alt andet end det jeg rent faktisk skal bruge til noget smiley

    Han har i øvrigt været ved at tage livet af sin ven Max.
    Max er en JRT. De leger meget trækkelege, og Max synes det er drønskægt at lægge sig med legetøjet og så lade Sten slæbe sig omkring (Max er ret fantastisk smiley ).
    Så da min mor ser Sten trække en liggende Max forbi var der jo ingen grund til bekymring... Altså indtil hun opdagede, at Max ikke havde enden af snoren i munden men viklet om halsen smiley
    Max blev reddet og synes mærkeligt nok det stadig er sjovt at lege med Sten smiley


Kommentér på:
Ku' du virkelig det?

Annonce