{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Møg gåtur.. {{forumTopicSubject}}

Har lige været ude og gå med begge mine hunde og på vej hjem møder jeg naboens grimme blandings(HAN)hund ude på vejen, og ingen ejere er til at se nogen steder. Jeg stopper op og venter på at den foresvinder, men det gør den ikke. Jeg tager lille Meyer op på armen, da han er meget agressiv over for andre hanhunde, og et godt greb i Sidney's snor. Da vi er ret tæt på, begynder den at løbe hen mod os, og ejeren kommer luntende efter den og kalder og kalder.. Men den løber med halen lige op i luften og meget målrettet mod os. Jeg begynder at bakke med en meget ophidset hund på armen og en tæve i løb, da jeg håber at den dumme ejer havde tænkt sig at sætte farten lidt op.. Men der går bare lang tid inden hun får fat i kræet... :o( Da hun får fat, siger jeg bare "Du må altså se at få bedre styr på den hund - det kan ikke hjælpe noget at den render løs ude på vejen"! Og hun siger "ja, det er nok rigtig"..
Og jeg går meget rystet hjem.......

Den hund har før angrebet 2 andre hanhunde, og ejeren går tit tur med den uden snor...

Sidder stadig og ryster... Hvad gør jeg hvis det sker igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møg gåtur..
  • #1   27. maj 2007 Hmm... ikke for at træde i det.. men hvad filan laver den i live når den har angrebet 2 andre hunde før ?
    Og så bare det at den render løs og uden ejer... ja det er da endnu mere utilgiveligt i denne sag.......

    Kan godt forstå du er rystet og at du passer på dine egne hunde...


  • #2   27. maj 2007 Du gør det at du melder det. den må ikke løbe løs, hvis den er agressiv!

  • #3   27. maj 2007
    Naja nu med Tosafoto ;o) ¨˜”°º Tina º°”˜¨ A


    Jeg ved det virkelig heller ikke... Er altid nervøs når jeg går med min lille hanhund, hvis jeg skulle møde den..


  • #4   27. maj 2007 seriøst.. det kan jeg godt forstå.. og jeg vil sige det samme som Malene P siger.. Meld det hurtigst muligt..

  • #5   27. maj 2007 Hvis jeg var dig ville jeg ha råbt, at din tæve er i løb og om hun ikke lige kunne få fat på hunden i en fart.



  • #6   27. maj 2007 Naja : Jeg kan ikke forstå at du vil aflive en hund fordi den har angrebet en anden.
    Og hvad lægger du i ordet "angrebet"
    Hvis den har slået 2 andre hunde ihjel, så ja... Her kan man overveje at aflive, men ski da ikke bare fordi den har været oppe at toppes med et par andre ( han) hunde

    Omvendt, som ejer af en hystade, kan jeg heller ikke forstå at ejeren lader hunden rende løs.

    Meld det til politiet og håb at de ikke har for travlt


  • #7   27. maj 2007 For at definere "angrebet", så er den umotiveret (på en gåtur i mørke) løbet ind på privat grund, og bidt en hanhund i hovedet, mens ejer var på vej ud på gåtur med denne...

    Synes bare ikke at den skal være løs nogle steder, medmindre det er bag indhegning.



  • #8   27. maj 2007 Alex :
    Jeg tænker mere på at den har bidt en gang før.. hvor slemt skal det blive inden den bliver stoppet ??

    Jeg kender ikke hunden overhovedet og vil ikke sidde som dommer på at den skal leve eller dø, men har den klare holding at har den bidt før og hvad enten det er hunde eller mennesker det er gået ud over, så vil jeg godt nok overveje det seriøst om den skulle være til på denne jord for har den gjort det en gang kan den også godt gøre det 2 - 3 og 9 gange...
    Det er min holdning..


    "Omvendt, som ejer af en hystade" ?? please forklar..ss.. den forstod jeg ik lige *SSS*


  • #9   27. maj 2007 Sabine : Det ville min tæve også gøre, så derfor er hun altid i snor ( undtagen til træning)
    Hvis det sker gentagne gange kan man aflive hunden, men det er jo ejerens uansvarlighed der er skyld i det

    Det jeg lige har skrevet er min mening... ikke noget juridisk


  • #10   27. maj 2007 Naja : Jeg har en hysterisk tæve, som hellere end gerne placerer tandsættet i andre hunde, men jeg giver hende ikke mulighed for det da hun altid er i snor... Jeg forstår ikke at man som ejer af en "agressiv" hund lader den gå løs....
    Eller i det hele taget som ejer af en hund lader den gå løs... Det sker jo også at de bliver dræbt i trafik


  • #11   27. maj 2007 *host host* en tæve i løb????
    så ville min sq nemt kunne komme ud af hundegården hvis han virkelig ville......
    og vil lige indskyde en bemærkning om at det kan smutte for enhver... at hunden løber altså......


  • #12   27. maj 2007 Ja det kan ske.... Men det må bare ikke ske gentagende gange, som jeg har indtryk af her

  • #13   27. maj 2007 nej det er rigtigt....
    men folk med tæver i løb, må da være klar over at en hanhund er ret så umulig at kalde til sig, når de først har fået færten.......


  • #14   27. maj 2007 Tine H

    Jeg ville ikke skrive dette indlæg, hvis jeg var i tvivl om at det skyldes min tæve i løb. DEN hund løber alt for tit løs (ex. gåtur uden snor) og hun har altid problemer med at kalde den til sig! Nu er det bare første gang at jeg møder den med min hanhund!! Og jeg ved at DEN er i farezonen! Den har flere gang hilst på min tæve, men har altid en underlig adfærd! ( Ørerne lige frem og halen stiv lige op i luften) Den viser aldrig signaler for, hvordan dens sindssteming er!


  • #15   27. maj 2007 okay fair nok.... kan jeg så bedre forstå....
    hører bare så tit folk med deres lille fifi pive over at der kommer en stor styg hanhund løbende.......*gg*

    sorry my bad


Kommentér på:
Møg gåtur..

Annonce