535 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Lømmel alder hvornår? Lømmel alder hvornår?

Hejsa alle sammen.

Hvornår starter lømmel alderen? Kali er lidt over 4 måneder og hun er begyndt at være VIRKELIG træls hun høre OVERHOVED ikke efter når vi siger noget til hende.

når vi er ude og gå så går hun fint og stille ind til hun har lavet det der skal laves så hopper hun op og bider efter og og bider efter snoren hun er total ureagerlig. vi kan slet ikke få hende ned når hun er helt oppe og ringe. og det er begyndt at være på hver gåtur vi er på at hun bliver så HYPER og er fuldstændig uregerlig.. vi aner ikke hvad vi skal gøre for at få hende ned på jorden igen..

når vi tager god bider med og giver hende dem så spiser hun den når hun får den og så er hun ellers bare umulig igen lige bagefter...

nogen der kan hjælpe os lidt her?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eletriker to disconnect washing machine and install plug 1.090 kr.
  • Vandafløb (E:36-10) på Bosch vaskemaskine (WAT2869ISN/54) 1.010 kr.
  • Bolten på garageporten skal genmonteres 4.000 kr.
  • Fjerne æbler som ligger på græsset og fjerne ukrudt på terrassen 1.100 kr.
  • Montering af frontlåge på opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hæk mm 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lømmel alder hvornår?
  • #1   28. maj 2007 det er lidt forskelligt hvornår ubghundealderen starter men omkring5-6 mdr. alederen siger man generelt. du skal til at belønne hende kraftigt for det stykke vej hun går pænt så hun finder ud af at det er det i ønsker. træn hende vet. op med klikker, og klik så hver gang hun har den adfærd i ønsker

• #2   28. maj 2007 vet = evt.

• #3   28. maj 2007 hold da ferie med stavefejl jeg lige lavede der :0)

• #4   28. maj 2007 tak tak smiley vi har godt nok meldt os til hunde træning men har ikke hørt noget fra dem endnu.

• #5   28. maj 2007 lømmel aldren er noget mærkeligt noget, for nogle starter den når de er 3 mdr. andre når de er 7mdr. og nogle kommer i den igen når de er et par år..
    Jeg ville være meget konsekvent(staves) og sætte hende på plads når hun gør det.
    Vores dober gjorde det også en overgang men hver gang sagde vi nej, og fik ham ned, og så måtte han gå pænt i snoren.. det var hans "straf" hvis han hoppede op når vi gik tur. . og en masse pølser som godbider..

• #6   28. maj 2007 Det med snoren lyder ikke til at være et "lømmelalder-problem"!
    Det er vist mere hvalpe-tosserier.

Stop op hver gang hun starter med at være hyper. Tag hende om snuden og få hende til at slippe snoren med et vredt NEJ. Når hun slipper og er rolig er der godbid.
    Start så med at gå igen stille og roligt.
    Hvis hun tænder af igen..samme procedure igen..og igen..og igen..........

Hvis i kan finde en godbid hun er helt vild med, så få hendes opmærksomhed ved at gå med snoren i højre hånd, så venstre hånd er fri til en hel håndfuld godbidder, som hun så får af for hver 5. meter samtidig med et dygtiiiiii.
    Sådan lærte vi vores Hector at gå pænt i snor.
    Vi brugte pandepølser i bittesmå bider, som han hurtigt kune sluge og med masser af smag.

• #7   28. maj 2007 Og du skal selvfølgelig rose meget når hun gør, som i gerne vil have ,så hun kan se forskel..

• #8   28. maj 2007 jeg ville aldrig kunne få mig til, at tage min hund om snuden,synes det er synd, da jeg er overbevist om at man kan få hunde til mange til ved at være konsekvent på en god måde,det taget et stykke tid men tror stadig på det er det bedste smiley

Bare lige min mening:-)

• #9   28. maj 2007 jeg siger NEJ når hun gør noget forkert og dyyyygtig når hun gør noget rigtig. men det ligesom om det ikke siver ind smiley

• #10   28. maj 2007 Min hundetræner siger, at når hunden gør de ting som du beskriver, skal man stå stille og TOTALT ignorere den indtil den stopper med den uønskede adfærd. Når den så stopper er der selvfølgelig en godbid og ros.
    Det var da værd at prøve:)

• #11   28. maj 2007 Dennis du skal huske at du ikke kun skal rose når den forkerte adfærd har været der, husk at rose mens den gode adfærd står på, og ignorer så den uønskede. gav det mening :0) altså ros når hun af sig selv går rigtigt pænt

• #12   28. maj 2007 Stine K :Det var da værd at prøve ja smiley det vil jeg klart gøre smiley

• #13   28. maj 2007 dennis hehe kender det godt... meen på et tidspunkt kan man se at aaalt det arbejde man har lagt i det begynder at give pote, og så bliver man glad smiley

• #14   28. maj 2007 ja det håber jeg da man kan se på et tidspunkt smiley

• #15   28. maj 2007 Min træner anbefaler at vi ikke bruger ordet NEJ fordi man tit bruger det i hverdagen, i stedet for siger vi højt EJ og det virker altså kanont godt.. Jeg ville heller ikke tage fat om snuden på den, det burde slet ikke være nødvendigt...

• #16   28. maj 2007 Dennis: vil anbefale dig at få fikset det med snoren nu

det er ikke sjovt når hun vejer omkring de 30 kg og stadig gør det

tabu gør det, og hans er frustration, det er overspringshandlinger han laver

• #17   28. maj 2007 Janne >H : Hvad er oversprings handlinger?

• #18   28. maj 2007 handlinger man foretager sig for at udskyde det man virkelig burde gøre og sandsynligvis i udgangspunktet havde sat sig for at ville gøre.

Tabu gør det når han ikke må komme over og hilse, så bliver han frustreret og begynder at hoppe op og bide i snoren og i armen hvis han kan komme til det

det er først inde for de sidste 2 måneder jeg endelig fik et råd der hjalp, så nu er det sjældent han gør det

• #19   28. maj 2007 hvilke råd var det du fik som hjalp?

• #20   28. maj 2007 ikke et råd jeg vil anbefale til så lille en hvalp

• #21   28. maj 2007 det med snoren kan du prøve ( råd fra min egen træner) at stoppe op og inorere hunden når den endelig kigger på dig så er der godbid og dygtiiiiiiiiiii, kontakt øvelser er meget vitige for uden dem kan man ikke lærer sin hund noget- citat fra hundetrænerene.. en god kontakt øvelse er at du starter med at sætte dig ned tager en godbid op mellem øjnene på dig selv og siger kig til hunden, hvis den så ser dig i øjnene så får den godbiden og ros selvfølgelig efter noget tid kan du som regel bare sig kig til hunden og så kiggger den dig i øjnene, det kan du bruge når du går tur også når den laver unoder kan du sig nej og bagefter kig, så skulle den gerne falde lidt til ro...

• #22   28. maj 2007 ikke altid det lige gælder

Tabu har jeg trænet kontaktøvelser med fra den dag jeg fik ham

han slår helt fra når han gør det, duer ikke at ignorere ham, så bliver han værre og ender med at snurre dig rundt om dig selv, og flere gange springer han bare op i ryggen på dig.

så man skal finde det råd der netop duer til en og ens hund

• #23   28. maj 2007 Jeg bruger også hellere en "ERRH" lyd fremfor nej - når jeg husker det smiley Det hjælper på min uvordne hund. Ellers hjælper det at tage det i opløbet. Han starter meget forsigtigt med at prøve at få ordentlig fat i snoren med tænderne, så jeg ikke opdager det - så er det nemmere at svinge mig rundt :S Men et hurtigt NEJ eller "EEERRRRHH", får ham til at slippe, og så får han ros. Så du må være opmærksom på de små ting lige op til at hun flipper smiley

• #24   28. maj 2007 Klap hunden,....... så den kan lære det..

• #25   28. maj 2007 Babett : Du mener altså at jeg skal slå hunden?

• #26   28. maj 2007 Det har jeg ikke udtalt mig om...sagde: klap hunden. det gør jeg, når den laver noget rigtigt positivt.

• #27   28. maj 2007 Babett:

Jeg vil nu sige jeg misforstod det du skrev så, for i MINE øre lød det som om han bare skulle slå sin hund... Men er glad for at høre at jeg misforstod dig

• #28   28. maj 2007 Dennis. Mange år siden jeg har oplevet det som du beskriver med snoren.
    Men det er en hvalpeting lig med den fortæller dig, nu skal vi snart lave noget sjovt sammen ik.
    Jeg ville tage en bold med reb igennem med på turen, og lade hvalpen blive afledt med den, håber så også i kan komme dagligt hen hvor den kan løbe løs og lege med jer
    Træn 5 min ad gangen flere gange om dagen med godbvidder, lær den at komme på plads at sidde og at dække, så har du lagt grundtræningen, og samtidig fået et samarbejde op og stå med din hund.

• #29   28. maj 2007 jar har også et problem med min hund frosty ca 1 ½ år gammel - vi har en flexi line vi brugte for få dage siden, som skulle være iorden til 50 kg hund, min hund vejer ca 30 kg ,men det hjlæper jo ikke hvis at ganver i snoren til sidst er der ikke mere tilbage, de sagde ned i dyrehandleren at sådan en snor ikke er god til en trækhund, så jeg håber den nyde jeg har købt at kraftig lædder skulle holde for den anden var stort set farlig at gå med- den var jo ved at knææe fordi han bed /gnavede i den optil 2- 3 gange på hver gåtur, men er der ikke katte eller al for meget trafik går min hund nogenlunde fint, han kan nok mærke det stresser mig og så skal min hund nok lige bide mærke i min nervøsist og derefter gejler han op, han vil jo gerne fange alle de møg katte og cyekellister kommer både for og bagfra og det bliver jeg irreteret over...

• #30   28. maj 2007 undskyld Sjuskefejl

• #31   28. maj 2007 HELT rolig nu!!!
    Nu sagde jeg jo ikke noget om at vride snuden om på hvalpen eller holde den under hyl og vræl, vel??!!!

Vores nye hvalp på 10 uger er gevaldigt glad for at sætte sine små sylespidse tænder i benene og fingrene på ungerne...og hænger også gerne i snoren, når vi træner hende i det.
    Hun reagerer rigtig godt på et par fingre løst om snuden samtidig med et vredt "NEJ!" I det sekund hun slipper falder der selvfølgelig ros og godbid af til hende.

Så jeg synes bestemt ikke det er synd at ta den om snuden!!!!!

• #32   28. maj 2007 Brug ikke ja/nej før i har trænet det... De er nemlig kommandoer som du får stort gavn af senere hen... Gør i stedet som de andre, brug en *lyd* når du er "sur" i stedet for nej...

• loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 81
    #33   28. maj 2007 den rigtige lømmelalder starter ikk så tidligt. Tror mere på, hun er lidt forvirret, fordi hun ikk ved, hva I forlanger af hende.

• loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 81
    #34   28. maj 2007 når hun hopper op, så vend ryggen til hende og ignorer hende. I samme øjeblik hun ikk hopper op mere- meget ros og en godbid.

• #35   28. maj 2007 Det er en RIGTIG go ide at finde en "nej-lyd", som man bruger til hunden!!!
    Især når man har børn!!!
    Nu er vores børn (mener jeg da selv) sådan rimelig godt opdragede, meeeen der kommer da et nej i ny og næ, og hvis hunden føler sig truffet hver gang, så ender det med en nej-resistens, og det er en RIGTIG træls ting.

Hos os bruger vi et kort "arhh!!!"Og så ser man en grand danois, der fryser total i det, som han nu lige havde udtænkt sig. For derefter at vende ubemærket om og se meget uskyldigt på sin far og mor! ;o)

Hvis den skal ha en tand mere, er det "puuuha!!!" med meget strenge øjne!
    Den har vi brugt ÉN eneste gang til Oscar, og det var da han kanøflede Cecilie, hvilket resulterede i en lille pige der knaldede hagen i klinkerne og skreg som en stukken gris. Det var overhovedet ikke nødvendigt, at vi havde skældt ham ud, for han blev SÅ forskrækket over hendes vræl, så han løb ind og gemte sig i et andet værelse. Efter to minutter kom han ud og overslikkede hendes hånd, og siden da, har han ALDRIG nogensinde prøvet at "mule" nogen af børnene!

Selvfølgelig skal der være plads til at hvalpen får lov til at være hvalp, men jeg vil bare ikke acceptere, at den udser sig børnene som nemme ofre!
    Så dér er jeg konsekvent og streng! Og der har aldrig været problemer med at hundene har jagtet børnene ude i haven osv.
    Der skal ikke mange små nap til med de små spidse tænder, før børnene bliver bange for hvalpen.

Samtidig lærer vi så også børnene, hvordan de skal opføre sig omkring hvalpen, så de ikke opmuntrer til vild-jeg-er-stærkere-end-dig-leg.

Kommentér på:
Lømmel alder hvornår?

Annonce