1.356 visninger
|
Oprettet:
8. sep 2006 Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
unge med muskelhunde? {{forumTopicSubject}}
godeftermiddag:) tænkte på hvorfor ældre folk altid ser ned på unge med muskelhunde altså jeg er selv ved at anskaffe mig en amstaff blanding a noget ligegyldigt.. jeg skal da begynde til hundetræning med den og den blir opdraget som familie hund og hjemme hos os har vi altid haft hund og det jo ikke alle som bruger dem som potens forlænger det er jo muligt at nogen unge syntes godt om race ligesom ældre folk gør det... det da trættende at høre på i længden undskyld mit sure opstød:)
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
men det er højst sandsynligt fordi at en muskel som fx en amstaff ikke er en god 1. gangs hund, da man helst skal have noget erfaring.. Mange unge (ikke alle) anskaffer dem kun som potensforlænger, og aner ikke hvordan den skal opdrages, hvilket hurtigt resultere i frustrede hunde som det slår klik for, og tja, så kan man læse i de fleste medier hvad der så kan ske..
sep 2006
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
sep 2006
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
nov 2005
sep 2006
Happydyret J syntes nu ikk det jævnligt muskelhunde skam bider børn vis jeg skal være ærlig det sket men ikk jævnligt
aug 2006
aug 2006
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 228
Jeg ser på samme måde med det potensforlænger-halløj, men alligevel kunne jeg godt selv se mig selv med én, uden det var sådan.
Dobbeltmorale er dobbelt så rart, haha
Så skid nu bare på hvad folk mener, og lad det ligge
aug 2006
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 205
Ratster Zoo giver jeg sgu ret
nov 2005
Nå men jeg vil da gerne fortælle om mit syn på det.... set udfra de typer jeg ser her, hvor jeg bor:
De har nemlig udelukkende hundene for at se "smart -i -en- fart" ud......det er så tydeligt i deres omgang med hunden, at de ikke aner hvad de har med at gøre........udstyret.....altså halsbånd, snor og sele har større betydning end selve hunden, som bare skal holde kæft og gå ordentligt.........for det ser jo ikke sejt ud, hvis den kryber for meget eller, hvis den trækker helt vildt........næææ........den skal nærmest "køre" ved siden af dem, som lilleper´s elefant........jeg korser mig og syntes det er sørgeligt.
Ved godt alle ikke er sådan, men skriver bare hvad jeg ser her.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.653
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Det er så også det billed jeg ser her, der er kun et par få ejere der falder udenfor billedet.
mar 2007
Ja jeg har da selv en dejlig labrador blanding og er "kun" 20, jeg ville gerne have en amstaff, men da jeg kun har trænent hund og haft hund sammen med andre vidste jeg at jeg ikke var erfaren nok til det.. Derfor lægger jeg ud med en labradorblanding, som er den blanding jeg har mest haft med at gøre, så jeg kan samle nogle dagligdags erfaringer..
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 222
MEN så møder man pigen i sit liv, hun er bare dejlig og har en feeed lejlighed, men desværre er hun allergisk og man må ikke have dyr... puuuha, hvad gør man så ?
eller man møder pigen og flytter sammen får barn... lige pludselig kan man måske ikke overskue at have hund også..
Eller man færdiggøre skolen og vil gerne tage ½ år i udlandet?
Eller man skal starte på et krævende studie hvor der er studiegrupper 40 - 50 timer om ugen?
Eller man har færdiggjort studeierne og vil kæmpe for at komme op af ranglisten i det nye firma hvor der iøvrigt er pisse travlt og bliver tvunget til at arbejde til kl 19.00 hver dag?
Eller , eller , eller,
Der hvor de fleste unge på 18 år er i livet aner de ikke hvordan deres liv skal forme sig de næste 5 - 6 år, der kan ske SÅ mange uventede ting som er mere spændende end at have hund...
er du f.eks klar til at droppe de ugentlige byture og gøre dem til mådentlige, ? er du klar til den extraudgift som det nu engang er ? er du klar til at ferier skal planlægges efter hvem der nu kan passe din hund, osv osv osv...
Ja det er ikke altid lige let at have husdyr .-)
mar 2007
Der er mange voksne der vælger at vidre uddanne sig.. Og man kan som voksen også få børn..
Så børn, rejser og uddannelse er ikke en undskyldning for hvorfor unge ikke skal have hund
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 222
Der kan altid i hele ens liv ske uforudsigelige ting der kan ændre tingens gang...
Inden jeg fik micky besluttede jeg mig for at det var "slut" med byture, det kan jeg gøre fordi jeg ikke gider det pjat mere, kunne forestille mig at en på 18 ikke vikke kunne det, ellers skulle man selvfølgelig have nogle gode forældre som vil passe hund hver weekend...
Der er MANGE aspekter i det at få hund,
Det med at der er mange voksne der vælger at uddanne sig og vidreuddanne sig sker tit i en etableret familie hvor der enten er børn hjemme eller en anden partner hjemme,
Jeg har ikke alle svarene prøver bare at beskrive nogle af de tanker jeg var igennem inden jeg fik hund..
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 228
Alt det der kan jo ske for selv voksne som unge :b
Jeg synes problemet ligger der, som Smilende Susie Aalborg C siger, at det er for at se smart ud.
og hunden er taget ud fra udseendet end dens egenskaber.
nov 2005
jun 2005
Følger: 31 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 402
Ja min mening er lidt blandet ang. det med muskelhunde, for jeg er os selv ung og har en rotte, som mange os bruger til potens forlænger.. Men jeg har en rottweiler fordi den er en af de bedste hunde jeg nogen sinde har mødt. Efter min mening er den mere rolig end en labrador, og med den rette opdragelse, er den os nemmere og ha med og gøre end mange andre hunde. Jeg er vokset op med hunde, da min far er jæger, og derfor har vi haft mange forskellige racer op igennem min vækst, men jeg har aldrig været i tvivl om at jeg ville ALDRIG ha en labrador, for den sys jeg simpelthen er for kedeldig.. og den har alle. ved måske det lyder underligt, men det er min mening.
Det var et tilfælge at min x og mig fik min første rottweiler, og det har gjort at jeg simpelthen elsker den race.
Men der er vitterligt mange som bruger muskelhunde forkert, og jeg kender sandelig os selv nogen som gør det, og jeg sys det er latterligt... Forbinder det med dem som får børn, fordi de sys det er søde, i en al for tidlig alder... man glemmer alt arbejdet med det hele... forskellen er kun at hunden kan sælges igen, det kan barnet bare ikk, når man vågner op og ser at et barn både kræver tid, penge og en fandems masse andet.. men så ender barnet jo bare tit i et forkert miljø, hvor det blir udsat for omsorgssvigt... ligesom en hund som bor i et forkert hjem bliver udsat for..
ANg det med at en amstaff ikk er en begynderhund, den sys jeg er lidt dum.... en rottweiler siges os ikk og være en begynderhund, men jeg har det os sådan at man er sku nød til og starte et sted for at blive erfaren hundeejer... man ser jo altså os at hunden får den rette opdragelse, og bliver alletiders hund.. det sys jeg bare tit bliver glemt... med den rette indstilling og råd og vejledning mange steder fra, sys jeg man kan ha alle hunde, som førstegangshundejer...
måske er mange uenige, men sådan har jeg det...
mar 2007
Jeg har personlig aldrig ville på byture, jeg kan ganske enkelt ikek se meningen i dem
Be Nice:-) R - Jeg ved ikke helt om dit indlæg er ironisk elelr ej, så tilgiv mig at jeg ikke tager den på den ironiske måde
Bare fordi man er voksen betyder det ikke at man har tænkt tingene igennem.. Jeg ser ligeså mange voksne som jeg ser teenagere sælg ehunde pga der er kommet hverdags problemer..
mar 2007
Hvad er det for noget fis at sige at bare fordi man er ung er man ikek klar over problemerne? Hvis du læser højre oppe vil du netop se at jeg (en ung) venter med at få en amstaff
desuden er en muskelhund ikke en race, men mange, og den mindste muskel hund er så vidt jeg husker en fransk bulldog, så der er stor foreskel på bare at snakke om muskelhunde eller at snakke om en race..
mar 2007
- Min hund er i brejning fordi der er sket noget som også kan ske om 20 år når jeg er 40, nemlig at jeg blev smidt ud.. Istedet for at dumpe min hund et elelr andet sted, har jeg fundet et midlertidligt sted til jeg finder lejlighed, hvor hun skal hjem igen..
Jeg havde ordenlig bolig forhold da jeg anskaffede hende, men blev uvenner med dem jeg boede hos..
Ligesom man kan blive hos boligselvskabet når man bliver voksen.. Jeg har hørt om folk der har måtte flytte ikke nødvendigvis pga deres hund, men andre kæledyr de har haft.. Og det er ikke unge, men voksne der er tale om..
mar 2007
mar 2007
Side 1 af annoncen: (link fjernet)
Side 2 af annoncen:
(link fjernet)
mar 2007
Jeg havde fået lov at dem jeg boede med, og regnede at bo der i et stykke tid.. Om det så er hos venner, hos familien, elelr i en blogforening hvor naboene er nogle sure starutter, så kan man sagtens være seriøs,...
Hvis jeg ikke havde været seriøs vile jeg ikke ha brugt mange penge på at transportere Joy til og fra trænning og til sidst stoppe da vi ikke kunne nå det.. Så ville jeg ikke bruge penge på at betaler foder og dyrlæge tilhende, eller legetøj..
Så ville jeg ikek gå op i om hun blev passet så tæt på mig at jeg kunne besøge hende i weekenderne, så hun ikke glemmer mig..
Hvis jeg ikek havde været seriøs ville jeg bare som du siger så mange andre ugne gør, sælge når hverdagens problemer kom.. istedet ofre jeg en masse penge og tid på min hund.. Hvilket er billgiere og bedere end at anbringe hende i et intanat...
Så at sige at jeg ikke er seriøs et noget fis.. Man kan ALDRIG vide hvad der sker i sit liv.. Du kan få blodprop i benet i morgen og ikke være i stand til at gå tur med hunden, er det så der jeg skal sige "Ej hvor useriøst og umodent du har hund når du vidste du kunne ricikere at få blodprop og ikke kunne gå tur med hunden"...
Nej det er det ikke.. Så drop det..
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
jeg vil lige indskyde at jeg syns det handler mest om modenhed...... og der er ikke ret mange unge der er modne nok.......
jeg er selv ung...... men har "villa, volvo og vovhunde" eller hvad man nu skal kalde det......
i hvertfald en god grobund for mine drenge......
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det, der er en rød tråd (og klud) gennem hele tråden er, om forskellen på ung og mindre ung.
Der vil aldrig være en tyveårig, der betragter sig selv som uerfaren og hvis jeg skruer tiden tilbage, så brugte jeg væsentlig tid på at overbevise mig selv om, at jeg var lige så moden og fornuftig som dem, der var ti og tyve år ældre end mig selv.
Det ved jeg nu, at jeg ikke var og jeg ved også, at det er en meningsløs diskussion. Ihvertfald så længe man ikke diskuterer det med sin egen generation ;o)
En anden ting - muskelhundene... For det første ryger jeg for anden gang i dag op i det røde felt, fordi det endnu engang "er så synd for dem med muskelhund".
Helt ærligt, hvis I er glade for jeres hunde hvorfor så ikke være snothamrende ligeglad med, hvad andre tænker?
Hvis ikke hunden skal være eller er en potensforlænger, så er der jo ikke noget problem. Hold hunden væk fra andre hunde og put den i snor, når du er på offentlige steder, fuldstændig som os med schæfere, dobberman og rottweilere har gjort i alle de år, vi har været udskældt.
Det er noget klynkeri og jeg er godt nok ved at være træt af at høre på det.
Og lad os så lige slå fast, at det er et modefænomen for helt unge overhovedet at eje en hund. Og dertil kommer at racerne også er blevet et modeikon - enten en muskelhund i kategorierne amstaff, staffordshire bullterrier eller amerikansk bulldog eller en lille taske-hund, chihuahua.
Som alle andre modefænomener forsvinder dette vel også på et tidspunkt - og heldigvis for det, for lige nu går der for mange hundeliv til på den konto. For ikke at snakke om elendig avl for ussel mammon.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
apr 2007
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
Og så spørger du hvorfor ældre ser ned på ynger med en "kamphund" . så er mit spørgsmål HVORFOR SKAL ALLE UNGE HAVE EN "KAMPHUND" SOM BEGYNDER HUND? HVAD KAN DET VÆRE AT ALLE UNGE LIGEPLUDSELIG ER FALDET FOR "MUSKELHUNDE" ER DU HELT SIKKER PÅ AT DU IKKE HAR VALGT EN AMSTAFF FORDI DEN ER STOR, og der er flere i din omgangskræs der sådan en? nogen føler jo de får mere respekt med sådan en hund.
Ja jeg ved godt jeg får på lampen nu, men folk/unge mennesker tænker sig ikke om inden de anskaffer sig hund / modehund
apr 2007
og hvis mine hunde ikke må være der, kommer jeg heller ikke............
(dermed ikke sagt at jeg ikke besøger folk uden hundene)
apr 2007
apr 2006
apr 2006
apr 2007
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
det kommer ski an på så meget . .
HVis jeg skulle have en amstaff nu her ville jeg også gå ud at købe en . .
netop fordi det var en af de første racer jeg havde med at gøre i udstillings verdenen. . . og stadig har med at gøre . . 6 - 7 år efter . .
og en race som betyder meget for mig . .
stod og fik en 6 årig som tilbud hvis jeg ville have ham . .
det var den første Amstaff jeg har haft med at gøre . . hvis jeg havde pladsen havde jeg taget ham . . 100 % . .
og givet de penge for at få ham til Dk igen . .
Men det er en svær race i det jele taget . . op til flere der har anskaffet den race har vist de har haft problemer . .
jeg vil råde dig ti lat kontakte et par opdrættere og snakke med dem de må kunne råde dig . .
apr 2006
sep 2005
sorry . .
Steffen - synes du skal gå efter en ren amstaff med tavle hvis du skal noed . .
og vil give mette ret . .
mener ikk man skal blande den race med noget .
dog er jeg imod blandinger i det hele taget . .
meeen . . jaaaa . .
apr 2007
sep 2005
neeeej . .
jeg kan linke til et par venner som er opdrættere ?!
Hvis det var noget ?! . .
er ikk meget for en blanding af den race . . :o/
du kan ikke være sikker på hvad du får . .
og det er vigtigt du kender til begge racer den er blandet af . . for der kan det godt gå galt hvis det er . .
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 50
Jeg satte mig da ned og læste om racen inden jeg fik hende.. virkelig satte mig ind i det..
Jeg har så været så "u"heldig at hun så har været døv og det har givet mig ekstra meget at kæmpe med, men det er så det..
Hun er nu en hvalp på 5½ måned, forstår håndtegn som jeg selv har lært hende..
Jeg kan selvfølgelig godt se at mange anskaffer sig muskelhunde , for at se store og farlige ud..
men der er ingen grund til at jagte os som virkelig har sat os ind i vores hunde og gøre alt for at de bliver ligeså gode hunde som alle andre..
Det er ikke hunden der er noget galt med, men ejeren! sådan er min holdning..
sep 2005
kan være du får noed senere hen . .
men det håber jeg ikk . . ;o))
apr 2006
apr 2007
min første hund var en lab/cocker blanding..... og verdens dejligste væsen.... men det ku også have gået galt.... var 15 og lige flyttet hjemmefra da jeg fik hende.....
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 123
Mia.
Hvorfor er en labrador kedelig.. den er da vidunderlig. Bare fordi alle har dem. Er alle blondiner også kedeligelige, der er også så mange af dem.
apr 2007
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 328
apr 2007
apr 2007
apr 2007
vi tog en sød lille amstaff på 7 mdr til os (inden vi fik de andre)........
sørgeligt..... hun var allerede ødelagt og vi havde hende ikke længe.......
mar 2007
Især fordi jeg ikke havde tiden til at udvælge en ny famile.. Hvilket jeg ikek vil byde Joy.. Nu er un et sted hvor hun har det godt, har flere hunde venner, er modnet og gennerelt den samme glade hyperaktive hund som hun altid har været..
apr 2007
mar 2007
Joy er da også glad for at være sammen med mig, når jeg kommer på besøg erdet kun mig der gælder.. Og nej det er ikke fordi jeg er besøgende, for sådan er hun ikek ved fremmede, der skal hun lige se dem an, ved mig hopper hun nærmest op i favnen på mig, og følger mig overalt hvor jeg går
apr 2007
personligt ville jeg hellere bo på gaden så......
det ved mine venner..... så derfor er jeg ikke et sekundt i tvivl om, at hvis vores hus brændte ned(eller noget) ville det ikke være et problem at finde et setd til både mig og hundene.....
mar 2007
apr 2007
mar 2007
apr 2007
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
mar 2007
mar 2007
mar 2007
ja det kan du tro jeg gør.. enormt kedelig. gab( er selv blondine)
apr 2007
mar 2007
Så bare fordi man er ung betyder det ikke at livet går mere i ged end man er voksen..
mar 2007
apr 2007
rutiner er også vigtigt for en hund......
apr 2007
mar 2007
tine H nej han stod ikek på gaden han flyttede tilbage til sine forældre indtil han havde fundet noget nyt, præsis som jeg har gjort (bortset fra jeg ikek flyttede hjem til hans forældre, men min svigerfar)
Lea N _ jeg syntes selv jeg tackler situationen ret godt, jeg gør hvad jeg kan for at alle mine dyr incl mig har mad på bordet/i skålene, plus vi har tag over hovedet, jeg ofre pænt mange penge på at hodle kontakten ved lige med mine dyr samtidigt med.. Jeg leder og leder efter et sted at bo, og skynder på kæresten at han ligeså godt også kan lede på hans fridage istedet for bare at spille computer.. Jeg gør hvad jeg kan for vi alle hurtigst muligt kan være samlet igen..
mar 2007
øhhh. hvor længe har hunden boet et andet sted og hvor gammel er den?
Siger ikke at du ikke tackler din situation, en at man altså bliver bedre til den slags med alderen.
mar 2007
Det var enten det eller hun skulle sendes til sjælland i en pension, og det vil jeg ikek byde hende.
Joy er blevet meget moden i løbet af den tid hun har været hjemmefra da hun har lært at omgået fler emennesker og flere hunde..
mar 2007
mar 2007
mar 2007
overvejer du at lade hende blive der hvis der går meget lang tid?
mar 2007
Og jeg kender ingen her i byen..
Men når du har et "sikkerhedsnet" så komemr den jo også hen til en ny familie..
Da Joy kom op til Louise havde hun mødt både Louise og Asya op til flere gange... Det var kun fordi Louise ikke kunne have Joy mer eat hun kom videre til en som Joy havde været hjemem og besøge i en weekend, så det var heller ikke fremmede for hende..
mar 2007
Hun har jo ikek glmt mig i og med jeg besøger hende, og som jeg skrev tidligere, når jeg er der så er det mig der gælder, og sådan er hun ikke hos nye folk.. Det er først når hun har kendt dem i en uges tid..
apr 2007
mar 2007
unge med muskelhunde?