1.364 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Nu ringede JEG til politiet! Nu ringede JEG til politiet!

Efter endnu en episode med min mormors nabo har jeg valgt at ringe til politiet. Jeg talte med vagthavende fra ringkøbing politi og fortalte sagens kerne og sagde også at jeg godt kunne forstå at han var nervøs efter den medieomtale muskelhunde nu engang har fået. Sprugte hvordan jeg stod i forhold til at naboen ville melde mig...

Politiet siger:
Ingen grund til panik. Så længe hunden er i snor fra bilen og til huset og indhegnet i haven er der ingen ko på isen. Hvis naboen endelig ville ringe ville politiet fortælle ham at der ingen hold var i sagen før der virkelig opstod person eller dyreskade. Hvis naboen blev ved med at overfuse os skulle vi endelig ringe igen så vi kunne indgive klage pga chikane. Og da jeg spurgte om de ville tage sådan en klage seriøs og komme ud og konfiskere hunden så svarede han at de ville ikke bruge tid på sådan noget nabostrid og sket ikke konfiskere en hund pga bundløse anklager, men de kunne da godt komme forbi hvis vi havde kaffe på kanden, politimanden slutter med et smil. Mit hjerte er lettet og jeg glæder mig til næste gang vi skal ned til min mormor.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu ringede JEG til politiet!
  • #1   5. jun 2007 Lige et link til tråden igår
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=104311

• #2   5. jun 2007 Hvor godt! F***** en sær nabo din mormor har. Er glad for at politiet tog din henvendelse seriøst smiley
    Held og lykke med din momors sure nabo

• #3   5. jun 2007 Det var bare super at høre! Godt du selv ringede!

• #4   5. jun 2007 Det er godt at høre Vivi smiley Måske du skulle inviteret landbetjenten forbi til kaffe i haven, mens naboerne kan se det smiley

• #5   5. jun 2007 Sikke da en klaphat din mormor har til nabo...

Godt du fik ringet og fik dit på det tørre *S*

• #6   5. jun 2007 Rilou's pink cow: Det var da en fed idé!
    Vivi: Jeg synes du skal gøre det! Nøj mand hvor ville de få ondt i måsen - hvis de ikke har det i forvejen! hahahaha

• #7   5. jun 2007 Rilou :

Hehe det havde jeg sgi godt nok gjort og havde håbet på at nabo'en var tændt af som han har gjort før han så politiet kunne se hvordan han teede sig..
    Han minder mest af alt om en 2 årig der har fået stjålet sin slikkepind...

• #8   5. jun 2007 Når jeg er på besøg med cæsar tager han seriøst deres hunde i bilen og kører ud for at lufte dem, de må ikke komme i haven når vi er der....

• #9   5. jun 2007 Det beviser da bare at han har hjerne på størrelse med en ært....

• #10   5. jun 2007 Tja jeg tror at inderst inde ved han godt at han er gal på den og det er hans egne hunde den er helt gal med....

• #11   5. jun 2007 Jeg har det samme problem med en her i området hvor vi bor...
    Når jeg kommer gående med Naja og hun ser os rykker hun sin puddelhund rundt og løber den anden vej...
    På trods af jeg har forgæves forsøgt at fortælle hende at Naja ikke gør noget...

• #12   5. jun 2007 Hvis naboen endelig ville ringe ville politiet fortælle ham at der ingen hold var i sagen før der virkelig opstod person eller dyreskade.

Se der synes jeg jo så, at det er for sent!

• #13   5. jun 2007 Siff - Det er svært at give en hund af den kaliber en chance hvis man selv har mindre hunde som har attitude. For angriber naboens, ved vi jo godt hvem der går af med sejren.

Jeg synes du skulle inviteret landbetjenten over, så naboerne kunne se at han bestemt ikke er bange for Cæsar og at de nok ikke kan regne med støtte fra ham. Hvis den ubehagelige så går amok, så kan landbetjenten være vidne til chikane smiley

Det ser ud som om du vinder nabostriden, Vivi smiley

• #14   5. jun 2007 jeg passerer heller ikke en muskelhund.
    der har været mange grimme episoder med dem.
    Gør det mig til et dårligt menneske? Jeg er jo bare...og damen med pudlen med...glad for hunden ligesom I er for jeres!

• #15   5. jun 2007 Ok Birthe og hvad vil du så i denne tråd? Forsvare naboens chikane på privat grund eller forsvare naboens ret til at bestemme hvem og hvad der skal komme hos min mormor.

Ja vi kan godt blive enige om at det er for sent når der først er sket noget, men til gengæld hvad har det så med min hund som er indhegnet og i snor at gøre....

• #16   5. jun 2007 Vivi - du er en dygtig pige er du... ;O))))

Kan du se.. nu har du det allerede meget bedre ;O)))

• #17   5. jun 2007 Griner Fru B ja der skal ikke meget til

Jeg har selv fordomme og lader ikke min hund lege med andre muskelhunde hanner eller voksne hanhunde generelt....Går selv over på den anden side af vejen hvis der kommer en med sin rotte eller anden stor hund...

• #18   5. jun 2007 Vivi ...ingen ting.

Men kunne ikke lide dn med, at der ikke er fare før der sket skade.
    ØV
    Der skulle gerne gribes ind før skade..så jeg ville bare udtrykke at det var ualmindelig dumt sagt af politiet.

• #19   5. jun 2007 Birthe: Muskelhund eller ej, den er indhegnet på privat grund. Så er det ikke andres hovedpine og han har ikke gjort udfald mod dem... så er det slet ikke deres hovedpine...
    Jeg er da heller ikke helt tryg ved muskelhunde altid men den behandling vivi får er 100% uretfærdig uanset hundens race.
    Synes det er fedt du ringede Vivi

• #20   5. jun 2007 Aaaah Birthe, der var jeg for hurtig... ved hvad du mener..

• #21   5. jun 2007 Ih uh inden vi hakker birthe ihjel ;-D

Den udtalelse er vi enige om. Ja det er meget for sent når skaden er sket. Men en ting er en løs og farlig hund en anden er en indhegnet hund på privat grund....

• #22   5. jun 2007 Tror Birthe bliver misforstået her (misforstod det selv i hvert fald)
    Hvis jeg ikke tager fejl, mener Birthe at når skaden er sket er det for sent.. Politiet burde komme forbi og se hunden an inden skaden sker (det har de så også tilbudt egentlig)
    Er det rigtig Birthe?

• #23   5. jun 2007 Heidi N..præcis *smil*

• #24   5. jun 2007 Godt så hehe. De skrevne ord bliver hurtigt misforstået, man kan ikke bedømme trykket og måden det "siges" på smiley

• #25   5. jun 2007 Super Vivi.......så må vi da egentlig håbe, at han ringer til politiet.......så kan de lige fortælle ham, at de har drøftet sagen med dig og de afventer en anmeldelse for chikane........*S*........ej så bliver han nok mere gasblå i hovedet ;o)

Men kan hans mand ikke tale ham lidt til fornuft ?.......jeg mener.....det må da være pineligt, at han opfører sig sådan........plejer din mormor, at have problemer med ham......altså flipper han over andre ting eller er det kun hunden ?.......måske er han bare et brokøre, som elsker at skælde og smælde på andre........som en sagde i den anden tråd.......han får for lidt *GG*

• #26   5. jun 2007 Susie
    Min mormor siger at ham den ene altid er så opfarende, men de har altid passet hendes katte hvis hun var væk en dag eller to og omvendt...

• #27   5. jun 2007 Birthe B>>>> Vil det sige at du er bange for dem????

Ja, jeg er bange for dem.
    Men jeg er bange for alle store hunde. Og med store mener jeg alt, der er større end cairn terrier *smil*

• #28   5. jun 2007 Jeg har selv en hund de andre ikke altid må lege med og folk går ofte langt uden om os, og jeg forstår dem sådan set godt. Med det man ser i medierne, der sker jo mange forfærdelige ting og man frygter for der skal ske noget for én selv, og jeg respekterer at folk bliver skræmt.

Men at han beskylder dig på dem måde er da ubegribeligt flabet. Han er i sin gode ret til at være nervøs, men han kan holde det for sig selv. Bare det han tillader sig at overfuse Jer på den måde er simpelthen for langt ude.

• #29   5. jun 2007 Kanon Vivi!

Så behøver du ikke bekymre dig over det.

• #30   5. jun 2007 Jeg kan sagtens følge alle der er bange for den slags hunde, men ja flere gange verbalt overfald på privat grund har ingen steder hjemme. Og slet ikke når det bliver af en kaliber hvor han siger at han ikke vil finde sig i at den hund kommer på besøg...

• #31   5. jun 2007 Jamen, jeg er 100% enig. Han skal opføre sig ordenligt. Og hvis han nu havde udtrykt sin bekymring på en mere normal måde, ville han komme meget længere ved det.

Kedeligt i skal have sådan en hystade rendende :S

• #32   5. jun 2007 Jeg er bange for Dober og Amstaff, men kender heller ingen der har de to racer.....

• #33   5. jun 2007 Jeg synes godt nok det er sær opførsel af 1. grad... at han ikke er flov over sig selv, det fatter jeg ikke.. og hans mand må da finde ham totalt pinlig når han står der og skaber sig..

• #34   5. jun 2007 Synes helt klar naboen overreagerer...der er da intet hold i det. Der er jo intet sket.
    Nu ved jeg ikke hvor gammel din mormor er, men tænk at HAN kan være bange for den, når din mormor ligefrem passer ham indimellem :):)

• #35   5. jun 2007 Jeg kan så ikke forstå at han tør skælde og smælde sådan på dig hvis han er bange for Cæsar - du havde ham vel med dig?

• #36   5. jun 2007 Heidi N
    Ja han er meget flov og de kommer slet ikke ud som normalt når min mormor er ude i forhaven. Hun er desuden mere end rasende ;-D

Pia og Rasmus
    Min mormor er kun 62 og arbejder stadig, meget ung i det smil.

Rilou
    Første gang han flippede ud havde jeg cæsar i snor, hunden stod da bare og gloede alle mulige andre steder hen, den hund er så ligeglad med mig griner....

• #37   5. jun 2007 Vivi - Hvis det havde været mig, ville jeg da ikke verbalt angribe en med en så stor hund - det kunne jo væres ens fordomme var rigtige og hunden hoppede i flæsket på en.

Dejligt at ast'erne er sådan, Caiser ville være på samme måde smiley Men ville aldrig turde have truende kropssprog overfor en med en rotte :|

• #38   5. jun 2007 Rilou, ja jeg skulle nok også kunne holde min mund overfor en med en farligt udseende hund. Tsk tsk de ved nok ikke de har nogle uhyggelige fordomme de skal leve op til...

• #39   5. jun 2007 Jeg synes, det værste der kan ske for muskelhundene er, at deres ejere begynder at bagatellisere de overfald, der har været i medierne. det gavner ikke hunden. det skaber frygt fra mange mennesker. Og begynder denne trækken på skulderen holdning fra muskelhundejere at brede sig, så er det medvirkende til, at folk tager endnu mere afstand fra denne gruppe hund.
    Man skal ikke negligere folks angst. For den er fuldt forståelig.

selvfølgelig ved muskelhunde ikke en dyt om deres ry, de er dyr, og tænker slet ikke i de baner.

Indlægget her er ikke skrevet til nigen bestemt person, men er bare et udtryk for mine tanker omkring disse hunde.

• #40   5. jun 2007 hi hi hvor godt =o)... ja jeg tænker at det nærmest ville være "fedt" hvis det skete igen, så i kunne anmelde ham for chikane... sikke en idiot altså!! tsk tsk tsk...

• #41   5. jun 2007 Neeeiii hvor er det godt Vivi ;-))

Hatten af for dit initiativ smiley Det syns jeg sq er godt gået;-)

Du må da lige fortælle hvordan det er gået, næste gang du besøger mormor ;-))))

Kommentér på:
Nu ringede JEG til politiet!

Annonce