{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmeslagtning
  • #1   8. sep 2019 Det har Mille med Sif nok.
    Smider lige tråden til hende på FB.


  • #2   8. sep 2019 Kommer vel an på om det er med salg for øje..

  • #3   8. sep 2019 Hvad er formålet? Og slagter I selv eller får i en hjemmeslagter ud?

  • Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 9 Emner: 4 Svar: 3
    #4   8. sep 2019 Det er ikke med salg for øje, det er udelukkende til vores eget forbrug smiley
    Planen er, at en jæger kommer og skyder og afbløder, og så klarer vi selv resten.


  • #5   8. sep 2019 Det er der ikke noget galt i. smiley

  • #6   8. sep 2019 Det gør i bare

  • #7   8. sep 2019 Hvilket dyr er det tale om?

    Så længe det er til eget brug, er det primært dyreværnsloven der kommer i spil.


  • #8   8. sep 2019 Der er i hvert fald ikke noget fødevarelovgivningsmæssigt der skulle være et problem. smiley

  • Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 9 Emner: 4 Svar: 3
    #9   8. sep 2019 Fantastisk, det var en rigtig god nyhed smiley
    Ville bare så gerne, hvis han kunne lade livet på marken, og vi så selv klarede resten, i stedet for at skulle betale en mindre formue for det på et slagteri.

    Hvordan med bortafskaffelse af de biprodukter der vil komme? Kender i reglerne for dette?


  • #10   9. sep 2019 vi har altid smidt det ud til mad i .skaldepanden og pakket godt ind. smiley

    vi har altid selv orde dyrene som råvildt fasan and gæs. det er godt nok lidt mere sejt og vildt og gør det selv- det kan virker ret banske og gør det selv og man skal os passe godt på. der nogle af som fanser godt kan skærer knoglerne smiley


  • #11   9. sep 2019 slagteriaffald skal hentes af Daka, også selv om det er fra privat.

  • #12   9. sep 2019 OBS: Der er kommet nogle nye regler, der forbyder at man slagter dyr på marken med mindre det er udelukkende til eget brug.
    Og ja, slagteaffaldet skal hentes af DAKA. Hvis der er tale om noget større end en kylling eller en kanin bliver det lidt svært at få proppet affaldet i den almindelige skraldespand til husholdningsaffald smiley



  • #13   13. sep 2019 det snakkes jo ikke om ret meget. der er tilbage på dyret. man kan sådan set spise det helle på dyret, og det må gerne komme i biprodukter i skaldespanden. det er jo ikke et helt dyr man komme i skaldespanden det er jo kun noget pels og små knogler vores skaldemand har snak det må vi gerne. så lad tid det ikke er et helt stort dyr men det er jo kun små ting smiley en jæger har ret til og slagte og give privat. til ejeren brug det er lovlig men hvis det skal sælges til fremme så skal der være papir og godkendelse og alt mulig smiley

  • #14   13. sep 2019 Man kan altså ikke bare smide i containeren hvis der er tale om større dyr.

  • #15   13. sep 2019 ikke hvis det er bonde dyr som køer grise og får nej- smiley men ben for pels fra råvildt og fanser og andre små dyr det må godt komme i biprodukter det ender samme sted (:

  • #16   13. sep 2019 Affald fra slagtning af dyr størere end fjerkræ, det må ikke bare smides i en affaldsspand smiley måske kan du få lov at aflevere det hos nærmeste landmand, ben, ører m.m kan bruges til hunde, så det er nok kun tarme, m.m som skal væk.



  • #18   13. sep 2019 normal bliver et dyr skudt på en mark smiley os råvildt, men der er ikke ret meget tilbage når man har ordet dyret., måske kun pelsen og et par små ben sådan set kan man næste spise det helle på mange dyr smiley Det kræver jo os et jagtegn og orde og skyde dyr

  • #19   13. sep 2019 Hvis det er et "husdyr" så er der vel nogle helt klare regler for bortskaffelse af disse/slagteaffald af hensyn til smittefare. Det duer jo ikke at sådan noget suser ukontrolleret rundt i landet ??

  • #20   13. sep 2019 Jeg synes det er en anelse skørt at blande vildt nedlagt på en jagt ind i en tråd om hjemmeslagtning. Der ligger lidt noget andet i det her. Men heldigvis kan man altid slå op i bekendtgørelsen for biprodukter 1069/2009 og læse hvordan forskelligt affald skal afskaffes. Så uanset hvad en skraldemand siger er ok eller ej, så har man selv et ansvar for at leve op til fødevarelovgivningen. Det er ikke skraldemandens opgave. Og nej, tingene ender ikke nødvendigvis samme sted.

    https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/lovstof/Sider/Biproduktforordningen-nr.-1069-2009.aspx


  • #21   14. sep 2019 Tarme o.lign fra en slagtet gris fx må altså ikke bare smides i en skraldespand. Og et dyr skudt på en jagt, brækkes ofte på stedet og rester efterlades til andre dyrs fornøjelse. Det er 2 forskellige ting

  • #22   15. sep 2019 jeg ved der godt der er meget forskel på de to ting. smiley vi har altid ordet dyrene hjemme. for det noget værre svineri og efterlade det på en mark . der snakkes om råvildt og fanser og andre som duer og andre fugle smiley

  • #23   15. sep 2019 og når hun skriver en jæger så kender jeg på skov dyr og ikke land dyr smiley da ved jeg godt der er stamme regler os med jagt men der min far er jæger så ved jeg os en del om det smiley

  • #24   15. sep 2019 Sådan noget tror jeg ikke man ville blande skraldemændene ind i der hvor jeg kommer fra.
    Grav hul, benzin, tændstik - puf. Afvent forsvindingsnummer. Dæk let til, vand, plant træ og dæk hul.
    Skovrejsning er så populært. smiley


  • #25   15. sep 2019 #22

    Jeg mener at når en jæger har skudt et dyr er det ok at brække den på stedet. Det kommer rigtig mange andre dyr i fødekæden til gode smiley


  • #26   18. sep 2019 @Garff: Jeg tror altså ikke der er tale om at der skal nedlægges et stykke vildt smiley Hjemmeslagtning lyder lidt mere som slagtning af en stk kreatur, får, ged eller en gris. God fornøjelse med at få plads til tarmsystemet fra en kalv eller et får i husholdningsaffaldspanden smiley Det fylder noget mere end indvoldene fra et rådyr smiley
    Jeg ville bare få DAKA til at hente det; så svært er det altså heller ikke (med mindre selvfølgelig at dyrene er uregistrerede osv). Så skal er der nok ikke så meget andet at gøre end at bruge Ginnes metode smiley


Kommentér på:
Hjemmeslagtning

Annonce