{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
355 visninger | Oprettet:

Kræsen hund {{forumTopicSubject}}

Tyson gider ikke at spise...
Han har prøvet at få arion's lam og ris
nu får han rega'sl Adult Bites Large Breed
Men jeg skal nærmest tvinge foderet i ham, hvad skal jeg gøre for at få ham til at spise?
Jeg får en hund mere d. 16. juli, kan det medvirke til at han begynder at spise (det har jeg hørt)?

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe for det er virkelig belastende at han ikke spiser...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræsen hund
  • #1   6. jun 2007 Hvad siger dyrlægen??

• #2   6. jun 2007 Hun gav mig en smagsprøve på hills adult with chicken... Hun siger at han er i pæn stand, men at han ikke må blive tyndere...
    Men jeg gør virkelig oz alt hvad jeg kan for at få ham til at spise...

• #3   6. jun 2007 Giver du foderet i en skål eller arbejder han for det? Altså evt spredt ud over et areal hvor han skal snuse sig frem til maden el.l.

• #4   6. jun 2007 ...der er ikke nogen tæver i nærheden
    der er i løbetid?
    og jo...det kan bestemt hjælpe på en hund til at ville spise bedre ..når der kommer een mere i flokken...
    ellers er det om at være om sig...har selv en ultra kræsen vap...og det næsten en daglig kamp at få mad i ham....

• #5   6. jun 2007 jeg blanede torskerogn i xentas mad og så kan jeg ellers lige love for sg hunn er begyndt at spise igen.. smiley

• #6   6. jun 2007 prøv til at starte med...meget små portioner...
    en micro sejer...ER en sejer...når der blir spist op...og husk at rooooooooooos dyyyyyygtig. *SS*

• #7   6. jun 2007 Miss: Han får det i en skål... Jeg har prøvet det at han skulle snuse frem til det, men han lader det bare ligge...

Annette: Ja jeg tror da at der er nogle løbske tæver i nærheden, bor nemlig inde midt i byen...
    Ja det er nemlig en kamp at få ham til at spise, og det er faktisk lidt træls... Det ødelægger ens humør lidt at han ikke vil spise:o(

Jeg kommer alt muligt i hans foder for at få ham til at spse, men det er bestemt ikke altid at det virker...

• #8   6. jun 2007 ...vi blander kogt okse/ svine/ kalkun kød blandet med lidt fløde i hans tørfoder...Hills
    Harley spiser ikke dåse mad...ej heller leverpostej..eller indmad..eller noget der er råt!
    han får ved siden af dette alle sine vitaminer... og andre mineraler...men det er drøjt at ha en kræsenpind..og på en gd er ser man det meget hurtigt...at de sultestreker..

• #9   6. jun 2007 Annette: Uha det gør jeg næsten hver dag... Roser og roser ham langt op over skyerne når han spiser...

• #11   6. jun 2007 Jeg ville (og har gjort det) droppe alle guffere, alt det ekstra i maden, give en faste dag hver uge, og tilbyde mad to gange om dagen i 15 min.

Monique havde sidste år en periode hvor hun bare ikke gad det keeedelige foder jeg tilbød hende (i følge hende selv) men efter en fastedag, og efter foderet blev fjernet efter 15 min 1 gang, så spiser hun når maden tilbydes, uden der puttes alt mulig ekstra i.
    Hver anden dag bliver hendes foder spredt ud over græsset.

• #12   6. jun 2007 Annette: Tyson gider heller ikke dåsemad... Leverpostej kan bruges en gang imellem... Men det hjælper da lidt at blande noget kogt kød i hans foder... Men men men, jeg vil jo gerne hvis jeg bare kunne hælde tørfoderet op og han så bare spiste:o(
    Kender det kun alt for godt at det bliver kendt ligeså snart at hunden ikke spiser... Jeg høre flere gange om han ikke er lidt for tynd... Men det siger min dyrlæge og min hundetræner at han ikke er...

• #14   6. jun 2007 Har prøvet aktiveringsbold, den gider han ikke når hans normale foder er i den...

Miss: Har prøvet det der, det holdt jeg en hel uge og Tyson spiste ingen ting... Det er hårdt at se til at han ikke spiser, så jeg kunne simpelthen ikke mere efter en uge...

• #15   6. jun 2007 Miss Fich;
    ..vi bruger ikke godbidder herhjemme...
    og har heller aldrig gjordt det.. vi træner osse uden...som den eneste på banen...vi roser..og får de andre godbidder er han så bedøvende,,,han har ingen interresse i noget med mad-.,,,
    så det er ikke alle hunde man kan skære over een kamp..der er nogen skøre særlinger imellem-..suk

• #16   6. jun 2007 Ok, det er jeg så ikke, er nok lidt en skrap tante!

Men selv min venindes lab, der i 2½ år har været vandt til at få kød af enhver slags blandet i sit foder, og aldrig spist 'rent' tørfoder derhjemme, fandt ud af da jeg passede ham, at hvis man ikke spiser det der serveres, når det serveres, så får man slet ikke noget.

Han gik fra sin urørte skål kl.17, den fjernede jeg så, tilbød ham den igen kl.21, den gik han så også fra. Da jeg så tilbød ham det kl.17 næste dag, blev der spist op med stor velbehag!
    Min veninde har så efterfølgende holdt fast i det, og ikke om der er problemer længere, han har ovenikøbet tabt sig lidt smiley

• #17   6. jun 2007 Har I overvejet BARF?

• #18   6. jun 2007 Miss: Jamen Tyson må jeg ikke tabe sig, det er lidt der problemet oz ligger?!

• #19   6. jun 2007 Miss: Ja det har jeg, men jeg synes det er for dyrt og for uoverskueligt...

• #20   6. jun 2007 jesse ville heller ikke spise da han var lille..... hvilket resulterede i at han nu har mad 24/7 (ja ja ved godt at det ikke er fornuftigt) men det virkede her.... hhan går og smånipser hele dagen og får faktisk det han skal have.......

• #21   6. jun 2007 jep...har overvejet BARF
    og prøvet...nope..
    vores dr. dyr har ydermere frarådet os det...
    da det kan være ultra svært at opfodre en GD på BARF
    Og når han så ovenikøbet ikke kan klare at ha råt kød i munden..så den ikke så meget længere...

vi har været til kontrol vejning hos dr. dyr..og på en måned ..tog Harley lidt ovewr 2 kg på så nu er vi meget tæt på de 70 kg..
    og det er ved at koge kød og skære ud over hans tørfoder + piskefløde og vitaminer..
    og hans mad står heller ikke frit tilgængelig for ham...spiser han ikke op...blir det fjernet..
    og faste spisepunkter..

• #22   6. jun 2007 Betina;
    ta måske en snak med din lokale slagter...
    og hør om der er nogen dage..på ugen..du ku komme forbi og hente noget af al det han har som afpuds..og andet..de er som regel til at forhandle med..

• #23   6. jun 2007 Annette: Jeg kommer privat sammen med den lokale slagter, men jeg synes stadig at det virker meget uoverskueligt, jeg har snakket mere om hvordan de gør, og der virker det virkelig nemt, men når jeg så vil til og igang går jeg i stå for jeg ved ikk 100 % hvad jeg skal købe og hvor meget han skal have osv.....

• #24   6. jun 2007 Tine ;
    Hvis det er det...der fungere hos jer..
    så det da det der gælder... *S*
    og så er det total ligegyldigt om det er forkert eller ej...det vigtigste må være..at vores vapper spiser..
    det er bare ikke altid bare sort og hvidt...der er nogen fejlfarver der falder udenfor normen...hi hi

• #25   6. jun 2007 Betina;
    jammen det da fedt... du kender byens slagter..
    du kan da koge det han kan skaffe...
    og bruge det over tørfodret...
    husk at det ikke er godt for en hunde mave at blande...råt og tørfoder...derfor kogt kød..........'s'

• #26   6. jun 2007 Annette: Du har fuldstændig ret, men jeg håbede jo lidt på at jeg bare kunne nøjes med tørkost... Min kæreste er selv slagter, så der får jeg indimellem noget, og han får tit noget kogt kød over foderet...

• #27   6. jun 2007 Betina;
    hvis du overvejer BARF
    så meld dig ind i gruppen herinde...
    de er utrolige gode til at komme med råd om opstart og hvordan man ska grib tingene an...*S*
    piiiiiiiist er selv med i gruppen.. og lytter med på sidelinien..de dygtige.. *SS*

jeg mangler bare hunden der kan li råt kød *GGG*

• #28   6. jun 2007 Annette: Jeg er medlem af gruppen og lytter ofte med fra sidelinjen, men det er nok bare mig der gør det mere besværlig end det i virkeligheden er;o)

• #29   6. jun 2007 Betina ;
    he he..godt så...
    har du prøvet noget så simpelt som olie...over..
    Harley får noget lakseolie...det gir osse en flot silkeblød pels..

• #30   6. jun 2007 Annette: Hvor kan jeg købe det der lakseolie???

• #31   6. jun 2007 Min hund gider heller ikke rigtig at spise, så jeg blander lidt leverpostej i og vupti! Så kører det smiley

• #32   6. jun 2007 Ferdinand har altså heller ingen appetit når der er tæver i løbetid...

• #33   6. jun 2007 Betina;
    det hedder ; Henne pet Food kronch lakseolie..
    du kan købe det i de fleste dyreforretninger.. *S*

• #34   6. jun 2007 Annette: mange tak

Kommentér på:
Kræsen hund

Annonce