{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Ja indlægget er til jer, der har erfaring med en pivende, stædig, selvbestemmende, gående hanhund....

Det drejer sig om vores cocker på godt 5 år. Det er fars hund, ingen tvivl om det, høre kun hva far siger og vil ski... på alle andre. Han er møg provokerende (hvis man kan sige det om en hund). Han kender f.eks alle komandoere, men høre kun efter, hvis det er far der irettesætter - jeg skal direkte hen og have fat i ham og ta ham i hovede og rø* før det hjælper, og det er mange gange om dagen.
Dilemmaerne er:
*Han dominere (de andre hunde) - Slikker dem og hopper på dem, så man skal hive ham væk.
*Høre ikke efter med mindre det er Far. (min kæreste)
*Gør´- hele tiden!, over alt mulig og vil ikk stoppe før man tar fat i ham.

Jeg har været inde i billedet i 3 år (altså siden han var 2 år), så det er ikk for jeg er "ny" på den måde. Min kærste siger oz, han altid har været ejenrådig og stædig, men a det er blevet værre.
-Jeg tænker på om nogen her har fået kastereret deres hanhund- og om det evt. sku ha hjulpet på nogen af de ovenstående ting, hans gøereri f.eks. der er det største problem for os. Min kæreste er godt nok lidt imod det, men ved han kan overtales hvis det ku hjælpe på nogen af problemerne. Ved ikk hva jeg skal gøre, er bare så træt af ham, når jeg har været alene hjemme en dag med hundene- el rettere Rico, for det er ham man hele tiden hidser sig op over.
Håber virkelig I vil dele ud af jeres erfaring med en kastereret hanhund.... Dorthe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!!
  • #1   7. jun 2007 Du burde overveje at gå til træning m ham for at få opbygget et tillidsforhold. Altså, du, ikke manden, skal træne ham. Man kan ikke bebrejde ham han han ikke lytter til dig hvis du tager ham i hoved og r*v

  • #2   7. jun 2007 Søster særlig - jeg har gået til træning med ham. Jeg gik et år næsten, men stoppede denne sæson fordi vi hver gang kom hjem med dårlige oplevelser, fordi han ikk ville høre. Han elsker f.eks bold, og kan sagtens blive og alt det der og hente og jeg kan stoppe ham på halvvejen med fløjte (i haven). Problemet er bare, at andre steder så lukker han af overfor mig, så snart han er 20 m væk...

  • #3   7. jun 2007 Tror bestemt ik kastration hjælper mod hans gøeri....
    Det skal nok komme at han lytter efter dig hvis i fortsætter med træningen


  • #4   7. jun 2007 jubiiii- det tror jeg ikk, det sidste år er det blevet meget slemt og har næsten opgivet ham, så kasteration vil være sidste mulighed....


  • #5   7. jun 2007 Jeg ville ikke tøve med en kasteration.
    Det kan jo ikke blive værre og hvad skader en kasteration?
    jeg ved godt mange synes det er synd, men det synes jeg bestemt ikke.


  • #6   7. jun 2007 Nej er af samme holdning, men ønskede nok at høre nogen "drømmehistorier" om hvordan folks hund havde ændret sig efter en kasteration...

  • #7   7. jun 2007 Min er kastereret og han er også meget strid, det er blevet bedre, han er faldet mere ned på jorden og har ikke behov for at skulle mande sig sådan op hele tiden og han er bestemt ikke lige så dominerende overfor andre hanhunde, som før.
    Han er stadig en rigtig fræk hun, som også meget gerne vil gø over ingen ting og gerne have det sidste ord, men heldigvis er han mors hund, så vi har ikke så mange problemer med ham.
    Det skal lige siges, at der ihvertfald gik 6 mdr., før vi kunne mærke en lille forskel.
    I kan jo evt. prove med en medicinsk kasteration, så får I "virkningen" med det samme og hjælper det, kan I derfra tage stilling til, om han skal have den endelige kasteration.


  • #8   7. jun 2007 Han er en fræk "hund" og ikke en fræk "hun"

  • #9   7. jun 2007 Altså jeg synes min Kenzo blev mere bestemmende efter han blev kastereret, og han gøede mere af andre hunde... så det er helt forskelligt fra hund til hund... Synes at Kenzo blev alt andet end hvad alle folk havde fortalt mig...

  • #10   7. jun 2007 c-c og channie- ja det er så to lidt modstridende historier og erfaringer. Tror vi prøver det, for det kan næsten ikk blie værre. Snakkede med min egen dyrlæge sidst om medicinsk kasteration, og det var hun slet ikk fortaler for, så derfor er den tanke skudt til side, den har nemlig også været på tapetet....

  • #11   7. jun 2007 Jamen jeg vil altid råde til kasteration hvis man ved at man ikke skal have hvalpe... Så slipper man også for et frustreret dyr når den kan lugte andre i løbetid. Tror vores tilfælde har været eneståendde!

Kommentér på:
Hjælp!!!

Annonce