{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

børn og hunde {{forumTopicSubject}}

vi gik vore sædvanlige aftentur og så kom en ung mor farende efter os og begyndte at skælde ud fordi jeg i søndags havde tilladt mig at bede hendes datter om at samle op efter at den hund hun gik med havde skidt på fortovet ......... og så havde jeg samtidig spurgt hvor gammel pigen er fordi jeg mange gange har set hende komme slæbende med en westie og 2-3 mindre børn - pigen er 10 og hendes mor var rasende fordi jeg havde spurgt til pigens alder .......... mit argument var, at pigen går ved en befærdet vej og alt kan ske for jeg kunne så forstå at hunden tilhørte en nabo ....... hvad om alting er mente moderen at hendes datter var gammel nok til at gå med hunden og hvis der skete noget var der jo en forsikring der kunne dække ? Mon dog - for meget kan ske og et barn på 10 år er ikke gammel nok til at overskue enhver situation - men moderen holdt på sit, at hendes datter var gammel nok - så vi var ikke enige - Hvor gammel mener I, at et barn bør være for at gå med en fremmed hund ? Jeg mener ikke der er deciderede regler eller love for dette - og vil en forsikring dække hvis det er et barn, der går med en fremmed hund ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børn og hunde
  • #1   7. jun 2007 Med hensyn til forsikring, gad vide om der kommer noget af detder besvær med "bisidder" ind i billedet (der er jo nogle forsikringer, der mener at det også gælder efter meget kort tid...)

  • #2   7. jun 2007 Tror ikke forsikringen dækker hvis der sker noget. Mener der lige har været noget med at forsikringen ikke dækker hvis du passer en hund, og er det ikke lidt det samme.

    Det er svært at sætte alder på. Men jeg mener er man så ung som piger er så burde hun gå sammen med en voksen når hund går med hunden.


  • #3   7. jun 2007 Hmmm kender ikke racen helt, hvor meget vejer sådan en fyr?
    MEN jeg synes at man skal være omkring de 12 år i hvert fald hvis det er en nabos hund. Desuden hvis hun ikke samler op efter hunden beviser hun vel at hun ikke helt kan tage ansvaret for hunden selv.


  • #4   7. jun 2007 Synes også det kommer an på hvor "moden" pigen er - og selvfølgelig på hvilken race, hun lufter...

  • #5   7. jun 2007 Jeg synes da også, at hun måske er lige ung nok..
    Omvendt kan jeg ikke forstå, hvorfor du blander dig.. Det er ikke dit barn og ikke din hund. Så mon ikke også det er andres ansvar. Var nok også blevet irriteret, hvis jeg var moderen.. (synes selvfølgelig det er ok, at hun skal samle lort op)


  • #6   7. jun 2007 Jeg tror også at forsikringen ikke dækker, da den jo i og for sig bliver passet af en anden end ejeren. Der var jo en masse om det i medierne på et tidspunkt.

    Jeg synes også det er lidt svært at sætte alder på, det kommer også lidt an på hvor stor hunden er synes jeg. Har set små piger gå med store hunde, hvor de slet ikke kunne holde dem...det synes jeg er helt uacceptabelt.


  • #7   7. jun 2007 Det med forsikringen er således at det ikke dækker hvis skadelidende er besidderen. Der er nok ikke noget problem hvis hunden bider en fremmede.. Eller, jo, der er et problem, men vist ikke med forsikringen

  • #8   7. jun 2007 Egentlig kunne jeg også bedre forstå hvis du var blevet forarget over at hun gik med flere mindre børn...

  • #9   7. jun 2007 jeg tror moderen havde rigtig dårlig samvittighed og så skulle jeg lige være syndebuk - personligt synes jeg ikke, at en spinkel pige på 10 år kan klare en westie hanhund (han er en lille kraftig sag på ca 10 kg +)

    hvad angår forsikring synes jeg det var en lidt søgt undskyldning fra moderens side og ja, der har jo været en masse om hvad en forsikring dækker -

    pigen skal da omgåes hunde, men at få eller tage et ansvar for hunden alene synes jeg ikke er rigtigt når man er 10 år - måske er jeg for gammeldavs, men det fik min datter ikke lov til -


  • #10   7. jun 2007 jeg kender en pige på 8 jeg går til træning med . .
    hendes mor er træner . . og hun ejer min guldhund ( tibetansk Spaniel ) . .
    hun får nye hunde i hånden hele tide ngo render rundt og træner dem . .
    i tirsdag fik hun en ung amstaff i hånden . . som hun skulel træne . .

    men der er selvfølgelig også folk osv . . :o/
    men det er der vel også når den pige går tur med den hund ?? :o/


  • #11   7. jun 2007 jeg ville heller ikke have at nogle gik med nathja... uden jeg var med... og synes det for ungt at en pige på 10 skal gå med en hund.. for hvis ikke de kan styrer dem på den rigtige måde ødelæger de jo hunden...

  • #12   7. jun 2007 Efter som hundens forsikring ikek gælder når den bliver passet hos andre vil den nok heller ikek gælde når fremmede går tur med den..

    Jeg kunne sagtens gå tur med hunde da jeg var 10 år, og ja jeg samlede op, jeg havde nemlig en mor der skældte og smældte hvis jeg ikke gjorde det..


  • #13   7. jun 2007 Pia P: SÅ er jeg vel lige så gammeldavs som dig. For jeg mener heller ikke en pige på 10 år burde gå alene med en hund, uanset race.

  • #14   7. jun 2007 ***Helle * - jeg blander mig eller kommenterer det fordi jeg har set pigen nogle gange gå med hunden (en westie) og 2-3 småbørn på slæb uden voksne i nærheden og når man kommer med egne hunde (og jeg er ikke den eneste) hidser westien sig op, de små græder og pigen kan ikke overskue situationen - derfor tillod jeg mig at spørge hvor gammel hun var - at det faldt i dårlig jord hos moderen er bare ærgerligt - Derfor blander jeg mig som en ansvarlig hundeejer og mor -

  • #15   7. jun 2007 Skiilotte - Vil ha en Aussie (: * - jeg tvivler på at den 8-årige pige går ture med hundene alene - ikke hvis jeg kender Kirsten ret !

  • #16   7. jun 2007 Ratster Zoo . - så har du en fornuftig mor

  • #17   7. jun 2007 altså hvis men ikke kan styrer hunde og når det ikke engang er ens egen så skal man ikke gå med dem og synes man burdte vendte til mindst 12 år. eller sådan der omkring, min lillebror blir 11 på tirsdag og han går ikke med nathja fór han er ikke erfaren nok..,. det skal man jo være..hehe.. man skal i hvet fald kunne styrer hunden. har set mange små børn på 1o år som ikke kan styer hunden og hiver og trækker i den.. og det så syndt, hader at se hunde der har kvalerhalsbånd....:-(

  • #18   7. jun 2007 Pia - neej dog ikek der er folk jo hele tiden . .

    men er der ikk også det når den pige der går ?!
    der er vel folk omkring . .

    jeg ved ikk hvad jeg synes om det . .
    kommer an på modenhed . .
    er enig med Pia J . .


  • #19   7. jun 2007 Igen: Jeg fatter ikke, at man skal blande sig i alt, hvad andre gør..
    Fint at du ikke vil lade din egen datter gøre det, men synes ikke, du kan tillade dig at kræve en frklaring fra moderens side om forsikring osv..
    Jeg kan slet ikke følge det....


  • #20   7. jun 2007 Pia P - Jeg havde helelr ikek voksne i nærheden da jeg gik tur med vores hund, som på det tidspunkt var en blanding, som må ha været labreador størrelse, men for mig var den jo stor *g* Men jeg er så også næsten født med en hund i skødet, så har fra en tidlig alder lært at omgåes hunden og fra jeg var gammel nok til at gå med en snor med mor ved siden af lært at tackle hvad jeg skal gøre når hunden møder en anden hund..Min mor er ikke en mr som tænker "pyt det går nok" hun er en der i laaang tid hodler skarp øje med hvad man laver og hvis det så er forkert for man en skideballe så det gør noget.. Så hvis hun ikke er sikker på jeg kan klare det sendt ehun mig ud alene (i starten kun hvor hun kunne se mig fra vinduet og til sidst måtte jeg så gå længer eog længere væk..

    Og må indrømem at der er en enkelt gang jeg ikke kunne styre den, det var da vi havde en ren labrador tæve i løbetid, og som så så en villgi hanhund der stod bundet og tja hun trak mig bare hen af jorden.. Men jeg fik råbt så meget at min mor kom stormende, så der skete heldgvis ikke andet end jeg fik et par hudafskrabninger mer etil samlingen smiley

    Efter det har jeg lært at hvis hunden trække skal man ikke lne sig forover *g*


  • #21   7. jun 2007 hmm ved egentlig ikke rigtig hvad jeg mener SS et eller andet sted tænker jeg, at jeg luftede andres hunde da jeg var 10 uden problemer, men dengang var det heller ikke trend at samle op GG så det er rigtig mange år siden SS En ansvarlig 10 årig kan sagtens gå med en lille hund som en westie, men det lader til, at hun også babysitter andres børn . og hvis man kan se hun ikke kan overskue situationen, så er det vel ikke ok lige for denne her pige, men generelt synes jeg ikke man kan sige, at børn skal være så og så gamle for at kunne lufte en hund, det afhænger af situationen SS

  • #22   7. jun 2007 pia j
    syntes også det med de små børn var værre.
    jeg gik med vores rottweiler hver dag dag jeg var 9 år.


  • #23   8. jun 2007 ***Helle * - godmorgen - altså hvis du læste indlægget ville du vide, at det IKKE var mig, der krævede noget som helst, men moderen, der var sur over at jeg tillod mig at spørge til alderen på hendes datter !

    jeg blander mig fordi jeg ser en situation op til flere gange hvor man som voksen bør blande sig - ellers er man et uansvarligt menneske -


  • #24   8. jun 2007 * Skiilotte - Vil ha en Aussie (: * - regnede heller ikke med at du var enig - men det er ligemeget - jeg gjorde hvad jeg synes bedst i den givne situation - at moderen så blev sur tyder på at hun har dårlig samvittighed

Kommentér på:
børn og hunde

Annonce