{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

vandskræk {{forumTopicSubject}}

min hund er totalt vandskræk, kan godt få ham ud at soppe, men lige så snart han ikke kan bunde og skal til at svømme, går han i panik og og løber med høj fart ind til stranden igen. kan man på en eller anden overvinde den frygt, eller er det bare noget at man skal tage med? jeg vil så gerne ha ham med på stranden og bade, men det sjove går af hvis han ikke tør at komme med i baljen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vandskræk
  • #1   9. jun 2007 Lad ham klare det i eget tempo..

Karla har heller aldrig villet længere ud end hun kunne bunde, men pludselig her for nogle uger siden overvandt hun sin frygt og svømmer nu en meter ud. Men længere tær hun ikke endnu, og vender så om.

Jeg har bare gjort det når vi har leget med pind i vandet at (forsøge) kaste den hvor hun stadig kunne bunde. Nu kaster jeg den lidt længere så hun lige skal tage et par svømmetag for at nå den og sådan bliver hun langsomt modigere..

Ikke lokke og ikke tvinge ham. Han styrer selv hvor langt han vil..

• #2   9. jun 2007 Gå ind og hold ham under maven,så han falder til ro,stør ham,samt ha en anden hund,der kan svømme med...han panikker,fordi han nok har forbenene over vand og derved får vand i hovedet og synker ned med bagkroppen.. Ellers ta i en svømmehal 3 gange og få hjælp til få ham tilvænnet til vand smiley

• #3   9. jun 2007 Fie var også meeeget lang tid om at turde svømme og det hjalp intet der var andre hunde ved vandet.

Til sidst fik jeg "kørt" hende så meget op på en pind at jeg kunne tale hende ud efter den, siden da har jeg kun haft problemet med at få hende op igen *GG*

• #4   9. jun 2007 Stine, det prøvede min far med Karla sidste år.. Hun kravlede helt op på ryggen af ham istedet for at få "grund" under fødderne *GG*

• #5   9. jun 2007 Cali kunne heller ikke lide vand i starten, hun var frygtede bare hun skulle i bad. Så jeg valgte at gå med hende i bad, så sad hun der på skødet af mig og så at vandet ikke var farligt. Siden da har hun elsket vandet, uanset om det er bad eller havet.

Har dog en veninde som har en rottveiler, den har haft meget frygt for vand, og de prøvede på alle måder, lokke med grene, legetøj, godbider. Intet hjalp! Heller ikke at de selv gik ud først.

Så blev den lidt over 1 år og pludselig en dag hvor de faktisk nærmest har opgivet at få den i vandet og stod optaget af noget andet,så vupti var ´hunden ude i vandet og har elsket det lige siden.

Så måske kan det med badet hjælpe, eller så lad den gøre det i sit eget tempo, som flere også har skrevet smiley

Men held og lykke

• #6   9. jun 2007 min hund gider af en eller anden grund ikke at løbe efter en pind, men har overvejet at bruge en bold. synes også at det er lidt synd at slæbe sin hund med på stranden når der er så varmt, og han ikke tør at komme ud i vandet og blive kølet ned. Man kan jo heller ikke hoppe i vandet når hunden ikke vil med.

• #7   9. jun 2007 Man kan få redningsveste til hunde.. Måske kan det hjælpe ?

• #8   9. jun 2007 puha han bliver helt underlig hvis han får noget på som ikke skal være der, han prøver alt for at få det af, men det er da forsøget værd. Tror bare ikke at det gør ham mindre bange.

• #9   9. jun 2007 Det ender nok også sådan med min, bare sørgeligt.
    Han er meget bange af en amstaff at være, ved ikke hvorfor, men håber det bliver bedre med årene.

• #10   9. jun 2007 Sommetider er man nød til at hjælpe dem og vise dem at det er ok og at de dør altså ikke.. Vesten er osse en god ting. Mine blir lokket til et vist punkt og så går jeg ind og siger nu er det nu.. Har til dato altid haft hunde,der glemmer alt om deres ellers udemærket opdragelse,når de møder vand.. Jeg kender mine hunde og ved hvor meget jeg kan tillade mig at presse smiley ellers må man lade hunden,nyde stranden uden badetur smiley

• #11   9. jun 2007 Luna har også været meget lang tid om det, og hun er stadigvæk ikke "stabil".

Hun har også kun soppet længe.. Det hjalp heller ikke at der var andre hunde med... Pinde har hun aldrig været hooked på.. Det er så småt ved at komme.. Og er vi alene, kan jeg godt få hende til at hente en pind et par gange..

Men jeg ville lade det komme i hans eget tempo

• #12   9. jun 2007 tusind tak for rådene allesammen.

Kommentér på:
vandskræk

Annonce