{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Ann-Sofie P
Ann-Sofie P
Tilmeldt:
18. mar 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24

Tilskud af b vitamin / gigt, spondylose, ældre hund {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogle der har erfaring/ læsestof omkring at give b vitamin (tror hun sagde især 6 og 12) i forbindelse med ældre hund der har diverse led problemer.

Har en 10 årig lab med gigt, slidgigt og spondylose som driller, han får Cartrophen, Flexadin advanced ucii, og lige nu et nsaid pga smerte. Han er startet i fysioterapi behandling igen, så vi arbejder på at få mere muskler på hans bagben, da de er forsvundet lidt under sidste genoptræning af forparten.

Jeg har fået anbefalet at starte ham på b vitamun og leder efter noget læsestof omkring det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud af b vitamin / gigt, spondylose, ældre hund
  • #1   23. sep 2019 Har du overvejet anden behandling end fys?

    Kent Ravn kunne være et forsøg værd... evt Frigast?



  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #2   23. sep 2019 Jeg bor i Slovenien, så har ikke mulighed for behandling i DK. Hvad tænker du af behandling der kunne bruges? smiley

  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #3   23. sep 2019 Hende jeg bruger dækker over hydrotherapy, osteopati, massage, laser, ultralyd og så øvelser smiley

  • #4   23. sep 2019 Ja så er det selvfølgelig ikke nemt.

    Jeg foretrækker kiopraktor, dyrlægeudd, fremfor fys, men tænker det du har nu lyder fornuftigt.

    Har han været holdt i ro.. dette kan ofte gøre det hele lidt værre. Tænker at styrke muskulaturen er vejen frem, som I også er i gang med.

    Er vægten hvor den skal være?

    Ang tilskud, så har jeg ikke styr på B vitamin i forhold til gigt osv.


  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #5   23. sep 2019 Tak for svar, ja vægten er heldigvis super fin og generel muskulatur også. Men efter en dobbeltsidet albueoperation og lang genoptræning og så spondylose, er musklerne bagtil desværre svundet lidt ind.

    Men ja afventer dyrlægens dom på torsdag og så beslutter han og genoptræningsdamen hvad han skal igennem så vi kan få ham på toppen igen.

    Jeg har fundet lidt omkring det, så giver det et forsøg med det andet smiley


  • #6   25. sep 2019 Jeg har selv lidt problemer med B-vitamin, og tager forskellige tilskud, for at holde mine tal normale. Men jeg har aldrig hørt at B-vitamin er relevant for led og knogler. D-vitamin er vigtig, og kan give ledsmerter, hvis man mangler.

    Jeg har også prøvet at google, men finder stadig ikke troværdige kilder om B-vitamin og led.


  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #7   25. sep 2019 Jeg har kunne finde noget om, at forskellige B vitaminer er gode at give hvis hunden har været ude for en skade. Det kan blandt andet styrke knogle og nervevæv og cellerespiration. For en hund der skal komme sig efter en skade kan det være en hjælp.

    Hun nævnte, at de bruger det nogle steder i Østrig til sportshunde, som har haft en skade, eller ældre hunde som døjer med bevægeapparatet. Hun bruger det også selv til hendes ældre schæfer efter han fik en skade.

    Jeg giver det et forsøg, jeg er ret villig til at prøve ting af, og b vitamin kan ikke skade, så har bestilt noget hos hestens helse. Jeg tror det er især med tanke på at hans refleks på højre bagben er ikke særlig god og fordi der er et eller andet i nervesystemet der driller. Tror jeg.

    Jeg tænker om han måske har en mild diskusprolaps, og ikke spondylosen der driller? I morgen finder vi forhåbentlig ud af mere.


  • #8   25. sep 2019 B-vitaminer er co-enzym for andre vitaminer og mineraler og nogle af dem er essentielle i forhold til nervesystemet.
    B6 er specielt vigtigt i forhold til magnesiums transport til lagre i knoglevævet og dermed knoglevævets styrke.

    Om det er hos hunde som hos mennesker ved jeg ikke, men netop fordi B-vitaminer er Co-enzymer for hinanden er det vigtigt at man tager alle i et kompleks, hvis man tager et af dem smiley


  • #12   25. sep 2019 Ja men han er Osteopat.

  • #14   25. sep 2019 No clue... det må du finde selv smiley

  • Ann-Sofie P
    Ann-Sofie P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #17   26. sep 2019 Nå kort lille Update, Cooper skal i CT scanneren for at finde ud af diagnosen. En måneds ventetid, pyhhhh

Kommentér på:
Tilskud af b vitamin / gigt, spondylose, ældre hund

Annonce