Det kan da ikke passe! Helt ærligt?! {{forumTopicSubject}}
jeg har lige været ude og gå med Felix, og så kom en mand med 4 mastiffer!! 2 af dem gik løse pga. han mente han ikke kun have 4 hunde i snor på engang.. (Vi spurgte ham ..) og så kom de 2 løs gående mastiffer hende til Felix, og begyndte at gå, og de bed ham også læidt ;-( Surt! Så sagde jeg til ham: "Undskyld, men kan du ikke godt liige holde styr på de hunde, tak?" og så svarede han tilbage "hold dog kæft, jeg skal fandme nok selv bestemme om mine hunde skal styres eller bestemme selv!" det kan da ikke være rigitgt at han bare er ligeglad? Er rigtig sur! Heldigvis kom Felix ikke tilskade da de bed.. De bed heldigvis ikke så hårdt.. Men er bare SÅ sur over det! Det kan da ikke være rigtig at man må have hunde løsgående når man ikke kan styre dem, og da ikke i en lille by .. ? Eller hvad? ER BARE SÅ SUR!
jun 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 195
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.423
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 385
Mine bliver luftet hver for sig, da mine små 60kg ikke kan hamle op med 90 kg(begge to). Jeg er godt nok udlært mekaniker og har da nok også en del flere kræfter end de fleste på min størrelse, men jeg er sgu da ikke superwoman...:-)
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.436
Nej spøg til side.
Ka´ sgu godt forstå dig, jeg var nok ikke nøjes med kun at blive sur.....Men SINDSYG RASENDE!!!!!!
Det ka´ bare ikke passe!!
Men efterhånden må man jo så ta´ affære selv, hvis dette sker igen.
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
aug 2006
Kan så udemærket forstå dig. Og dem findes der sgu for mange af.
dec 2006
Hmm.. Måske skulle nogen opfinde "Gratis kursus i kampsport/forsvar for hundeejere" Haha ;D
aug 2006
Det var ikke en dårlig idé
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men det kræver self at man ved hve manden er, for tror ikke ligefrem de gider at skulle til at finde ud af det selv
aug 2006
dec 2006
Så må der jo bare være et ekstra kursus med, "BONUS: Lær at være LYNhurtig!"
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
aug 2006
Jepper...
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Var også ude for noget lignende forleden.
Men for ikke at "spamme" din tråd har jeg oprettet en selv:)
Håber din hund og du er ok.
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Normalt henvender jeg mig til ejere som der har deres hund løs og beder dem kalde deres hund til sig, men det er langt fra alle som respekterer dette.
Så har besluttet mig for at afprøve denne metode næste gang jeg står i situationen.
Altså simpelthen stille mig foran min hund, så jeg kan beskytte den og derpå "knurre" og vise tænder af den hund som er løs og på vej hen til min hund.....
Tror nok det skal virke - om ikke andet på ejeren, som sikkert vil tro at jeg har en skrue løs, men hellere det end et møde med en hund, som er ude på ballade....
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.105
Jeg fik engang et godt råd:
Når du er ude og gå og der kommer en løs hund mod dig, så tager du og får din hund bag dig og enden af snoren og begynder at svinge den som en propel foran dig.. Du skal bare stå stille.. Vil den anden hund virkelig gerne hilse på din hund, må den gennem din propel, og det kommer til at gøre ondt på snuden..
Der kan ske to ting ved dette;
Ejeren af den løse hund kan gå helt amok over at du har ramt hans hund. Fortæl ham da at du ikke ramte den, den valgte selv at stikke snuden frem.. Og iøvrigt ville dette ikke være sket hvis hunden gik i snor som er LOVPLIGTIGT.
( der er meget meget meget meget få steder, i hvert flad i kbh, hvor det er tilladt at gå uden snor på hunden. Og der står det også klart og tydeligt på store skilte)
Eller:
Ejeren bliver forbløffet og de næste par gange du møder ejeren vil han sansynligvis gå med hunden i snor..
Skulle det være helt galt, så tager du et kamera og går stille bag ham mens du tager billeder af han løse hunde.. Ligeledes følger du ham pænt hjem (uden han opdager det self, for ellers kan det virkeligt gå galt) og derefter melder du det til hans boligforening...
Det har jeg været nødsaget til at gøre da en dame ikke fattede at jeg ikke ville ha hendes hund rende over til mig..
Det kan da ikke passe! Helt ærligt?!