{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Mundkurv? {{forumTopicSubject}}

I Det nye hunden fra DKK, er der endnu en artikel om MUSKELHUNDE/KAMPHUNDE.

DKK har tidliger udtalt at de synes alle hunde af ovenstående type skal have mundkruv på når de færdes offentlig tilgængelige steder.

I denne artikel siger de at det IKKE er SYND for hunden at have en mundkurv på.

Hvis det ikke er synd, er det nemmeste så ikke at der kommer sådan et mundkurvspålæg på ALLE hunde?

Så er os med søde muskelhunde/kamphunde også beskyttet fra aggressive individder af andre racer, når vi kommer gående ned af gaden, men vores hund pacificeret af en mundkurv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mundkurv?
  • #1   14. jun 2007 Rræcis har jeg også tænkt på, det er ikke fair for os m muskel hunde

• #2   14. jun 2007 HØRT!

• #3   14. jun 2007 Jo.. Det var vel kun rimeligt

• #4   14. jun 2007 Det er nu ikke synd at give mundkurv på sin hund, men det ville være ganske forfærdeligt at ens hund så blev overfaldet, da den jo absolut ikke ville have en chance for at forsvarre ig selv.

Jeg syns i stedet politikerne burde give politiet midler til at bruge de lovgivning vi allerede har, og muligvis udvidde hundeloen med nogle restriktioner på avl af visse racer.

• #5   14. jun 2007 For mig viser en mundkurv en ansvarsbevidst hundeejer, der ikke vil rissikere noget med sin hund der måske laver udfald i angst/usikkerhed. Det vil give en sådan hund en frihed forstået på den måde at den ikke får muligheden for at bide og derfor bliver frataget 'ansvaret.

• #6   14. jun 2007 Jeg har prøvet en mundkurv på mine hunde, og De så bestemt heller ikke ud som om de synes det var rart.
    Stod med hoved mellem benene og ville ikke gå.

Hvis det ikke er synd i DKK's øjne, så ved jeg ikke hvad er?

Men de skal vel bare 'tilrides' -ligesom hestene.

• #7   14. jun 2007 Når hunden ikke er vandt til mundkurv vil det jo ikke være forbundet med noget rart, men hvis den nu forbinder det med NU skal vi ud og gå, træne e.l. så vil den nok hurtigt blive forventningsfuld når man finder den frem, ligesom den gør når snor og halsbånd bliver fundet frem.

Men nej, enige bliver vi nok ikke smiley og gudskelov for det, sikke trist verden ville være hvis vi alle var ens.

• #8   14. jun 2007 Jeg er dog enig med Miss FIch i at hvis alternativet er at hunden angriber og bider en anden hund, så er mundkurven bedre en risikoen for den smerte den angrebne hund vil føle.

Hvis man har en aggressiv hund, så er det bedre at tage ansvar og give hunden mundkurv på -dette gælder så alle racer!

• #9   14. jun 2007 jo... enten er det alle hunde med mundkurv eller kun dem som er aggr. individer som får pålæg om det...

• #10   14. jun 2007 desuden, hvis DKK siger det ikke er synd for hunden, er det vel ikke noget problem for at alle hunde har det på....?????!!!!!!! små som store

• #11   14. jun 2007 My Dog Jessie -Dreamdog:
    Jeg er helt enig, mine hunde skulle ihvertfald ikke hilse på en med mundkurv.

• #12   14. jun 2007 Fairy tales:
    "desuden, hvis DKK siger det ikke er synd for hunden, er det vel ikke noget problem for at alle hunde har det på....?????!!!!!!! små som store"

Præcis min pointe.

• #13   14. jun 2007 Jeg tror sgu jeg ville ha svært ved at finde en mundkurv til Mogens................

• #14   14. jun 2007 Jeg syntes det er unødvendigt med mundkurv. I øvrigt tvivler jeg på at dem der har problem hundene ville overholde et påbud om mundkurv, politiet har jo alligevel ikke ressurcer til at efterleve det.

De har jo ikke engang ressurcer til at efterleve den hunde lov der allerede eksistere, hvordan skulle de så kunne efterleve yderlige regler.

Nope det kommer ikke til at virke.

• #15   14. jun 2007 Nu er der jo en grund til at det kun er omtalt at muskelhunde skal bære mundkurv......
    Men nej jeg synes heller ik det er fair, så hellere påbud om at de skal være i snor hele tiden

• #16   14. jun 2007 Pernille, ja hvis en hund bider, så skal den vel aflives helt enig.

• #17   14. jun 2007 Ikke enig i aflivning hvis den bider. Der kom en lorteunge over til Mogens og sparkede ham en dag. Han gjorde ingenting hverken før eller efter. Ungen var sur på forældrene og det skulle gå ud over Mogens. Hvis han havde bidt efter at være blevet sparket, havde det været ok med mig. Nu var det så mig der gik amok istedet.

• #18   14. jun 2007 Tina R

Bed du så ikke ungen?

• #19   14. jun 2007 Tina jeg er enig i at der kan være gråzone tilfælde. Men der er bare for mange der ikke bliver aflivet på grund af dårlige undskyldning, det har den aldrig før så det gør den nok ikke igen og hvad folk ellers kan undskylde sig med.

Jeg ved godt at verden ikke er sort/hvid, men lidt mere konsekvens ville være rart.

• #20   14. jun 2007 Jeg var blåviolet i ansigtet med lungerne hængende ud af halsen, så meget råbte jeg. Det var sgu lige før der røg en blodåre...... Nu slår jeg ikke børn men den var fanme tæt på.

• #21   14. jun 2007 Tina R

Hmmm - tror ikke mundkurv ville klæde dig ellers....

Eii kan dælme godt forstå dig! Jeg har sgu hældt folk og deres unger ud for mindre!

• #22   14. jun 2007 Lars M: Jeg ved det godt. Har selv haft en hovawart der umotiveret bed ud efter min 1 år gl datter. Det var en hund der var uden opdragelse og jeg overtog den i den tro jeg var skide dygtig til at ha hund. Den hund ku jeg ikke få mig selv til at aflive, men den blev afleveret til en opdrætter der havde kendskab til racen. Den skulle nok bare ha været aflivet med den adfærd.

• #23   14. jun 2007 det kan administreres i udlandet, at hunde skal bære mundkurv - hvorfor så ikke i DK når der er så stort et problem med mange overfald -

for min skyld burde alle hunde over en vis størrelse bære mundkurv, så er der ingen der kommer til skade skulle 2 aggressive hunde møde hinanden og prøver at bide hinanden -

• #24   14. jun 2007 Pia P, jeg er ked af at sige det, men det Danske Politi pint økonomisk. der er simpelthen ikke ressurcer til at håndhæve helt gængse love, så denne her vil næppe heller blive håndhævet, også er det jo lidt meningsløst at indføre det, for det vil kun komme til at ramme os ansvars bevidste og lovlydige hunde ejere og ikke dem der er problemer med. Desværre trist med sandt.

• #25   14. jun 2007 Karin H: Hendes mor fik også lige et ord med på vejen. Mogens er så tillidsfuld og glad, så han skal bare ikke ødelægges af sådan en snotunge. Fatter ik hvad der sker i hovedet på sådan en AAARRRGGGHHH........

• #26   14. jun 2007 Nope... giver dig 210% ret..

Frida fik smidt sten i hovedet som ung - og så kunne hun ikke lide unger! Sært ik?

• #27   14. jun 2007 Mærkelig adfærd fra ungernes side. De skal da bare ha spændetrøje på når de er ude, for så kan de ikke hærge hundene....... Da jeg var barn boede der en dalmatiner på vejen. Sindssyg sød og rar. En dag var den væk og hvorfor mon..... Den havde fået knust hovedet. Nogle unge mennesker havde kastet store sten på den da den stod ved hegnet og fulgte med i hvad der skete på vejen. Rigtig dygtige mennesker......

• #28   14. jun 2007 Lars M - ja, det er da trist

• #29   14. jun 2007 min hund har... vil ikke til at fortælle hele historien men den havde bestemt sin grund..
    så sys det er lidt sort på hvidt at sige at hunde der har bidt skal aflives...

• #30   14. jun 2007 DKK har tidliger udtalt at de synes alle hunde af ovenstående type skal have mundkruv på når de færdes offentlig tilgængelige steder.

Nu synes jeg så, at man skal læse, hvad de skriver og ikke, hvad man gerne vil have de skriver!!!

Det er nemlig ikke rigtigt, de siger ikke at alle de ovenstående typer skal have mundkurv på!!!!!!

De skriver: Et hvert tilfælde, hvor en (hvilken som helst) hund overfalder en anden hund, så den kræver dyrlægebehandling eller bides ihjel, skal - som et minimum - automatisk udløse et pålæg om, at gerningshunden skal føres i snor og bære mundkurv.
    Altså en stramning af lovens nuværende §6, stk.2

Såååå...det er lige overdrevent nok at påstå, DKK mener alle disse typer skal bære mundkurv offentlige steder!!!!

• #31   14. jun 2007 Hvis det ikke er synd, er det nemmeste så ikke at der kommer sådan et mundkurvspålæg på ALLE hunde?

Og hvis du nærlæser artiklen vil du se, at det netop er alle hunde....HVILKEN SOM HELST HUND; som overfalder en anden hund, så den enter dør eller kræver dyrlægebehandling.
    Et helt igennem fair forslag!!!!

• #32   14. jun 2007 Så er os med søde muskelhunde/kamphunde også beskyttet fra aggressive individder af andre racer, når vi kommer gående ned af gaden, men vores hund pacificeret af en mundkurv?

Hvad I jo så netop er.
    Nu skal I jo heller ikke føle jer mere forfulgt end nødvendigt

• #33   14. jun 2007 der er i øvrigt i artiklen vist tre billeder af hunde med mundkurv...INGEN af disse hunde er muskelhunde!!!!!!

• #34   14. jun 2007 Jeg er heller ikke kæmpe fan af mundkurv, men jeg studser lidt over, at nogle mener at en hund først skal tvinges til at bruge mundkurv når/ hvis den bider en anden... Vil det sige - at hvis man har en totalt utilregnelig hund, men ikke selv vil erkende det, så SKAL der ske skade på en anden uskyldig hund før det skal påkræves? Hvad så hvis hunden har bidt, men den har gjort det i "selvforsvar"?

Jeg synes dét hænger lidt... Reglerne/ forholdsreglerne skal være klare og FOREBYGGENDE ellers har det ingen rigtig effekt... Efter min mening...

• #35   14. jun 2007 Birthe B:
    "Nu synes jeg så, at man skal læse, hvad de skriver og ikke, hvad man gerne vil have de skriver!!!

Det er nemlig ikke rigtigt, de siger ikke at alle de ovenstående typer skal have mundkurv på!!!!!!

De skriver: Et hvert tilfælde, hvor en (hvilken som helst) hund overfalder en anden hund, så den kræver dyrlægebehandling eller bides ihjel, skal - som et minimum - automatisk udløse et pålæg om, at gerningshunden skal føres i snor og bære mundkurv.
    Altså en stramning af lovens nuværende §6, stk.2

Såååå...det er lige overdrevent nok at påstå, DKK mener alle disse typer skal bære mundkurv offentlige steder!!!!"

Du læser ikke det jeg skriver.
    Jeg skriver :"DKK har tidliger udtalt at de synes alle hunde af ovenstående type skal have mundkruv på når de færdes offentlig tilgængelige steder."
    LÆS der står TIDLIGERE.

Vibeke Knudsen har tidligere i pressen fortalt at de har stillet forslag om at ALLE muskelhunde skal bære en mundkurv, da de ikke mener at loven er god nok som den er.

Det jeg så fremhæver fra artiklen i denne tråd er :
    " I denne artikel siger de at det IKKE er SYND for hunden at have en mundkurv på".

Du kan enten ikke læse, eller også vil du bare skabe splid.
    Måske du skal læse et indlæg og forstå det inden du kommenterer det.

Jeg stiller et hypotetisk sprøgsmål omkring: hvis DKK ikke synes det er synd, hvorfor alle hunde så ikke bare skal bære en mundkurv?

• #36   14. jun 2007 Jeg har i en periode brugt mindkurv til min hund.. Han fór direkte på alle dyr...

At man skal lære dem at lade være, er jeg enig i, men det tager tid.. Og jeg ville ikke risikere, at han skulle lemlæste et andet dyr - hvilket han helt sikkert ville prøve på.

Når man skal lære en hund at opføre sig ordentligt, er man nødt til at gå ture med den og langsomt vænne den til andre indtryk..
    Og så var det helt sikkert det bedste at give ham mundkurv på..
    Især fordi mange mennesker så en "sød" golden og bare lod deres hund løbe løs hen til ham..

Han blev altid glad, når han så den.. Den betød i en periode gåtur..

Jeg brugte den i nogle måneder, men nu er den heldigvis ikke nødvendig..

Jeg vil da håbe, at andre hundeejere med en aggresiv hund ville tage samme forbehold som mig...

Selvom jeg synes, at en i stof ser mindre "farlig" ud, havde han en stor en, så han kunne åbne munden i den og komme af med varme, som han havde brug for..

• #37   15. jun 2007 Du kan enten ikke læse, eller også vil du bare skabe splid.
    Måske du skal læse et indlæg og forstå det inden du kommenterer det.

jamen okay.
    Du kan så godt finde en ordentlig tone overfor mig!!!!!!

Kommentér på:
Mundkurv?

Annonce