{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Kirsten P
Kirsten P
Tilmeldt:
30. nov 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Hundepension {{forumTopicSubject}}


Jeg har et spørgsmål angående pension. Jeg overtog en Shiba Inu fra en kennel, da han var over 3 år. Han har ikke været en ”rigtig hjemmehund” – men tilbragt tid alene, da de havde mange avlshunde. Han har fra første dag, fulgt mig rundt, ligger i det rum, hvor jeg er, går først i sin kurv i soveværelset, når jeg har lagt mig – og er i det hele taget meget knyttet. Min mand er irriteret over, at vi ikke kan rejse udenlands en tur, men hvor gør jeg af hunden. Jeg har haft hund i 50 år. De har alle været vænnet til pension, først ½ dag, så en hel, så overnatning så 2-3 osv. Fra de var små. Ham her har jo aldrig været i pension, og jeg synes, det er synd at afleverer ham.
Hvad vil det gøre ved ham, jeg er folkepensionist og er derfor meget hjemme hos ham, - jeg har haft ham passet nogle få dage tidligere, hos min søn. De har en steriliseret hund. Desværre havde deres barn tabt noget på gulvet ved spisning, og deres hund lå under bordet og tog maden, det ville min ikke finde sig i, så den bed deres hund – (det blødte ikke – men deres blev naturligvis bange) og efterfølgende turde den slet ikke gå forbi min hund, men lå under sofaen og nu vil de (naturligvis ) ikke passe ham mere ? - dette sidste problem, kan jeg nok ikke gøre noget ved.
Muligvis er der nogle, der kan passe ham privat (man kan jo søge på nettet) måske er det bedre, han kommer ud i et privat hjem, men det vil jo være forskellige hver gang. Hvad siger han til det. Jeg bliver nødt til at finde en løsning. Hunden MÅ ikke komme før ægtefællen. Det går altså ikke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundepension
  • #1   6. okt 2019 Find en god pension og aftal et besøg hvor du tager hunden med, læg mærke til hvordan ejer hilser på sin hund og omgås de hunde som er i pensionen.
    Aftal evnt et par korte ophold for at se hvordan det går og vurder din hunds opførsel når den kommer hjem, samt hvordan den opfører sig når i kommer anden gang.


  • #2   6. okt 2019 Hvorfor er det mere synd at aflevere ham her, end det var med dine andre? Har han separationsangst eller erfarede I at han slet ikke kunne passes?

    For ellers handler det jo om tilvænning som med alt andet, også selvom han er ældre. Om det er pension, privat eller andet ville jeg ikke lægge mig så meget fast på - jeg ville da bare finde et sted, jeg var helt tryg ved.

    Jeg kan iøvrigt slet ikke se, hvordan det handler om, at hunden "kommer før ægtefællen". Både du og manden var vel klar over hvad I gik ind til. Du prøver blot at tage hensyn til din hund - det andet er lidt for paranoidt.


  • #3   6. okt 2019 Måske du kan finde en der kan bo i dit hus sammen med hunden?

  • #4   6. okt 2019 Led i god tid efter en der kan passe hunden. Der er mange derude, der gerne vil, og fungerer det, så kan det jo sagtens være, at det bliver den samme hver gang.
    Hunden kan passes hos dem, eller hos jer selv.

    Jeg har fundet min hundesitter på nettet. Det er dagspasning i mit hjem. Ved ferie, vil hunden nok komme i pension, da hun sikkert tilpasser sig.

    Min gamle hund var som din, den var førerfikseret. Meget nem at passe, hvis bare den kunne være sammen med et førermenneske, hele tiden. Der blev den passet ude, i et privat hjem, og indgik i dennes flok (fra tidl. alder). Pension ville hun ikke holde til psykisk.

    Når min hund er voksen, så regner jeg med, at passe hunde for andre, i perioder. Men jeg ville ikke tage en hund ind med ressourceforsvar, som jeg ikke kendte i forvejen.

    Der er rigtig mange hundeglade personer, der gerne vil passe hund, men sæt tid af, til at finde den rigtige smiley


  • #6   7. okt 2019 Jeg ville da finde en god hundepension til ham. Jeg har selv engang overtaget en 3 år gammel hanhund fra en opdrætter. Han havde heller ikke været indehund, men boet i en boks med løbegård. Han vænnede sig hurtigt til livet indendørs med fri adgang til seng og sofa og massere af træning. Men tog det fint at komme i pension når vi skulle rejse et sted hen hvor hundene ikke kunne komme med. Jeg bruger en helt traditionel hundepension hvor hundene er indkvarteret i bokse med adgang til løbegårde og en daglig gåtur. Hundene har det godt når de er der og de bliver passet fint og de er ikke kede af at blive afleveret dernede, så jeg tænker at de har det OK med det.

  • #7   7. okt 2019 Jeg har en ordning med mine hvalpekøbere at de er på en mailing liste sorteret efter postnummer først, køn af hund og derefter kontakt info, dem der er på listen vil gerne passe hinandens hunde, måske at du via opdrætter kan finde frem til søskende og høre om nogle af ejerne har lyst til at passe, så kender de jo også racen.

  • Kirsten P
    Kirsten P Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #8   7. okt 2019 Tak for alle jeres mange svar. Jeg ved at hunden bliver passet godt i pensionerne. Det er kun fordi jeg vil det bedste for ham. Jeg tror jeg vil starte med en halv dag, og så se hvordan det går. Jeg kan se, der er mange hundepassere på facebook, så det er også en mulighed, men kan også se, at nogle har en aftale, og vedkommende bliver syg/skilt /springer fra, og så står de med flybillet m.m. og mangler akut hjælp, så pension, tænker jeg. Vi var ikke helt enige om ny hund !! Valget blev så en voksen 3-årig - der kunne være alene hjemme og var renlig m.m. Betingelsen dengang var at vores søn passede ham, og det var en klar aftale, men nu hvor de har meldt fra, er det jo et stort problem at opfylde det, som jeg lovede.

Kommentér på:
Hundepension

Annonce