{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Hvalpen flytter hjemmefr - HVORNÅR !? {{forumTopicSubject}}

Har ringet rundt til flere forskellige kenneler - opfrætter etc - på en bestemt race -

Og oplevet noget MEGET mærkeligt -

"Har haft hende siden hun var 2 uger, - da opdrætter skulle skilles"

"Har haft hende siden hun avr to uger - opdrætter syntes det var ok da jeg alligevel havde hvalpe - så hun blev lagt til i mit kuld"

Og andre historier i den dur -

Er det bare helt normalt - !? !?

Jeg ville aldrig turde købe sådan en hund, - da det er min åbenbare mening at en sådan hund MÅ have oplevet et knæk i livet -
En evt ny mor der ik tager optimalt imod - det kan vi sgu ik altid se udefra -

En opflasket hvalp - uden kontakt til mor - IKKE optimalt - etc etc -

Hvad får folk til at gøre sådan - som det mest naturlige i hele verden - !? !?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpen flytter hjemmefr - HVORNÅR !?
  • #1   18. jun 2007 Lyder vildt. Må man spørge hvilken race du kigger efter?

  • #2   18. jun 2007 Det synes jeg godt nok lyder forkasteligt, når hvalpen er 2 uger er det jo livsnødvendigt for den at være sammen med sin mor, både for at få mælken, men vi mennesker kan jo heller ikke lære hvalpen alle de ting som den lærer af sin mor! Nogle folk skulle skamme sig.

  • #3   18. jun 2007 Pu ha......ikke rart at læse om :o/

    Jeg har gudske lov aldrig stødt på det, og håber da heller ikke jeg kommer til det


  • #5   18. jun 2007 Michelle - Tror nu det forekommer i flere racer -
    Men vil undlade at hænge nogen som helst ud her - Ss... Håber du forstår -


  • #6   18. jun 2007 Helt ok.

    Ja det gør det desværre nok. Men man skulle jo tro at folk der ligefrem har en kennel, ved bedre end at sende hvalpene hjemmefra så tidligt.


  • #7   18. jun 2007 Michelle - ja det skullle man desværre var det faktisk opdrættere -- med mange års erfaring - så man kan undres -

  • #8   18. jun 2007 Jeg håber virkelig ikke at det bliver gjort som den mest naturlige ting i verden..........det kan da skade en hvalp i en grad, som ikke er muligt for os mennesker, at rette op på.
    Jeg vil så lige fortælle om min første hund. Den blev født af en mor som blot var 9 mdr.......det var et uheld og det blev opdaget alt for sent........hun fødte hvalpene, men døde desværre efter fødslen :o(

    Hvalpene blev så flasket op af ejerne......8 stk........de blev solgt da de var 9 uger........vi fik faktisk en super dejlig hund........men hun var meget "menneskelig".......svært at forklare men hun var altså anderledes uden at det på nogen måde var et problem........hun fungerede også super med andre hunde........men jeg mener også, at hvalpene i sin opvækst havde kontakt med andre hunde, som opdrætter kendte.......så måske det har gjort en forskel....

    men at tage hvalpe fra mor som 2 uger er da langt ude............der findes da ingen god grund til det


  • #9   18. jun 2007 Julie.. Jeg syntes da du skal kontakte Dkk hvis det er opdrættere der er med der.. Jeg har aldrig oplevet det eller hørt om det.. så vil ikke betragte det som normalt

  • #10   18. jun 2007 En kammerat af mig har lige købt hvalp et sted og får den når den er 8 uger gammel - men et vennepar af ham skulle have 2 af hvalpene og kunne derfor få dem når de var 5 uger fordi at hvalpene jo gik sammen.... forstod heller ikke helt meningen med dette...
    Jeg kan ikke tage avlere / kenneler alvorlige hvis man bliver tilbudt at få hvalpene før de oblikatoriske 8 uger, det virker på mig som om folk gerne vil hurtigt af med hundene og have penge i lommen.


  • #11   18. jun 2007 - Og er man som avler / kennel bange for at miste køberen fordi han/hun skal vente i nogle uger endnu, tja så var det nok ikke den rigtige køber alligevel.

  • #12   18. jun 2007 Jeg forstår det heller overhovedet ikke -

    Men Stine - kan jo ik så godt meldes - når hunden ik er hvalp mere - Så er det jo ord mod ord - hvad de har fortalt mig -

    Men kan slet slet slet ik se nogen grund til at lade den flytte - heller ik i 5 ugers alderen - det er helt forrykt -


  • #13   18. jun 2007 Julie.. det havde jeg misforstået.. Men derfor kan man jo godt gøre opmærksom på,at man har hørt dette.. så de blir lidt obs på kennelen.. Du er vel ikke den eneste der har kendskab til dette,hvis de fortæller om det.. eller er det køber der siger det ?

    Men de skal ikke flytte før de er 8 uger og længere er den ikke.. alt andet er forrykt


  • #14   18. jun 2007 Alberts mor døde under kejsersnittet, så han er flasket op. De er da mest trygge i deres søskende flok og hos deres menneske moar...Albert skriger og hyler når hans opdrætter kører ind i vores gårdsplads, han kender bilen, trods at han måske møder opdrætteren med flere måneders mellemrum...

  • #15   18. jun 2007 Synesdet virker helt hen i vejret, hvorfor så overhovedet få hvalpe...



  • #16   18. jun 2007 Nadia ..... Opdrætteren til Albert søgte også ammetæver, men af de få der meldte sig, mente nogen vist at de så skulle beholde hvalpene, derfor gik det i vasken, så ja selvfølgelig kan det lade sig gøre, men nok ikke noget man bare skal gøre...

  • #17   18. jun 2007 Det kan sagtens lade sig gøre, at en hvalp på 2 uger kan skifte mor, uden mærker for livet overhovedet. Prøvede det selv for snart 6 år siden. Den ene af mine tæver havde 5 hvalpe den anden havde 11.
    Der var ingen problemer overhovedet, Men det var jo så i mit hus og tæverne passede sammen med far hvalpene da de var gamle nok til at flytte ud af hvalpevær.
    De lever et lykkeligt hundeliv den dag idag. Køberne fik at viden at det var den anden tæve som oprindelig var mor til dem.
    Og endelig var der ikke nogen stamtavle på dem. Hvis der havde været det, så ville det jo være at svindle med stamtavlerne hvis de blev stamnbogsført i det forkerte kuld.
    Er det det du tænker på Julie.??????


Kommentér på:
Hvalpen flytter hjemmefr - HVORNÅR !?

Annonce