{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

welsh corgi cardigan, welsh corgi pembroke {{forumTopicSubject}}

Jeg går lidt med en drøm om at få en welsh Corgi nogle år ude i fremtiden. Hunde drømmen er dog slet ikke aktuel lige nu, da der hverken er plads eller tid til en hund, men derfor kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre om de to typer alligevel, og hvad forskellen er på dem? Jeg hælder selv mest til welsh corgi cardigan, da jeg ønsker en lidt større hund, men vil gerne være sikker på de passer i sindet ifht min dagligdag - Så hvor stor forskel er der egentlig på de to typer? smiley

Jeg selv er en aktiv pige som vil elske at gå til noget agility, eller andet mental træning på hobbyplan, samt have hunden med i stalden og selvfølgelig gå lange ture dagligt. Vi bor pt i lejlighed, hvilket vi nok vil blive ved med en del år, så det skal være en hund der har både størrelsen og psyken til dette.

Derudover vil jeg høre om i kan anbefale en dygtig opdrætter? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  welsh corgi cardigan, welsh corgi pembroke
  • #2   9. okt 2019 Vi har en cardigan og denne forklaring passer faktisk ret godt på ham smiley

    http://www.frederiksen.bz/kennelaasteds/sa-du-tror-du-vil-have-en-corgi-.html

    Pembroken kan være noget mere skarp i attituden end Cardiganen.


  • #3   9. okt 2019 Her er Svende, som er hentet ved kennel Cardax i Sverige smiley

    profilbillede
  • #5   10. okt 2019

    Her er vores Rubi. Hun er fra Kennel Rasseman på Mors. Ting der kendetegner hende er: temmelig gøende, kræsen, sindsyg intelligent og lærenem, energisk, hun elsker husstandens mennesker og kan godt være lidt reserveret over for fremmede. 
    Hun er en Cardigan



    profilbillede
  • #8   11. okt 2019 Det er ikke bare to typer af samme race,men to separate racer.
    Det bedste du kan gøre er at holde øje med hvor der holdes træf eller tage ud og besøge nogen af hver race for at få din egen fornemmelse af hvilken der passer bedst hos dig. Det skal opleves, det kan man ikke læse sig til.
    Hvad opdrætter angår så har vi mange dygtige opdrættere i dk. Men vi er alle forskellige som mennesker og gør tingene forskelligt. Og enhver der er tilfreds med sin hund vil anbefale sin egen opdrætter = 20 forskellige anbefalinger. Du er nødt til at tage kontakt til flere forskellige for en snak/besøg og så vælge at skrive dig op hvor du synes kemien er rigtig. Din hunds opdrætter vil være din hotline i hele hundens levetid, så det skal være en du kan stole på. Og den kemi kan man ikke overtage fra andres gode eller dårlige oplevelser.
    Find opdrætteres kontaktoplysninger på corgi.dk og købhund.dk


  • #9   11. okt 2019 Jeg forsøger altid at folk til at specificere, hvad den store forskel er på pembroke og cardigan. Og dem der er bedst til det, henviser til et skriv på et sted på nettet (er det mon også Tina der har skrevet det?), men kan faktisk ikke sådan helt beskrive forskellene, når det kommer til stykket.

    Mit forsigtige bud er, at der er kortere mellem pem og cardi, end der er mellem lab og golden.

    Jeg synes egentlig at det er dejligt, at vi har to racer, som begge er så gennemavlede og som begge er endt næsten samme sted.

    Som Maj-Brit skriver, så skal man for guds skyld gå uden om den "opdrætter" der er på Ærø, som laver "Hawaii-corgi" smiley Manden laver pem med bluemerle, og da den farve ikke findes i pem, er der åbenlyst avlet noget andet ind (sikkert cardi). Sundhed er heller ikke noget han bekymrer sig om...

    Og når så alt det er sagt, så ....... smiley Corgi er den mest fantastiske hund, man kan finde. Det er et krav at man har bunker af humor, og at man evner at grine og sige pyt, i stedet for at blive sur over at hunden nu laver en eller anden narrestreg.

    Det er en meget, meget kærlig hund. Glad, udadvendt, omgængelig. Meget (!!!!) stædig. Krævende, når det gælder om at få nus/mad/whatever. De siges at være kloge, og jeg må bare sige, at der bestemt også findes individer som ikke er (*host* sådan en har jeg smiley *host*).

    Jeg kommer aldrig til ikke at have corgi smiley


Kommentér på:
welsh corgi cardigan, welsh corgi pembroke

Annonce