Mundkurv? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg vil starte med at skrive at det ikke blot er fordi jeg er ejer af to kamphunde at jeg skriver dette indlæg, men fordi jeg i en længere periode har tænkt på noget, og tænkte at i måske kunne fortælle mig om jeg er helt galt på den eller ej.
Derudover skal det siges at jeg ALTID har mine hunde i snor, idet jeg føler at folk omkring mig er mere trygge og hvis det skulle blive lovpligtigt at nogle hunderacer skal bære mundkurv i det offentlige rum - jamen så må jeg følge det.
Når men det jeg har tænkt på er følgende: De overgrab der desværre har og forsat finder sted hvori der er kamphunde er indvoldveret, sker disse overfald som regl ikke når kamphundenes ejere ikke har snor på hunden ? - eller sker det både når ejerene har snor på hunden og når de ikke har snor på hunden.
Min pointe er, det er lovpligtigt at føre sin hund i snor, selv denne regl er for nogle mennesker meget svær at overholde - hvis man laver en regl hvor det bliver lovpligtigt at ens kamphund skal bærer mundkurv, hvormange vil så gøre det, og rent faktisk følge reglerne? Og vil det komme problemet til livs?
Jeg siger på ingen måde at folk der går med deres hund uden snor, er dårlige og uansvarlige hundejere. Men jeg spørg blot - hvordan kan en lov der siger at hunden skal bærer mundkurv fungere hvis nogle af hundeejererne til kmphunde den dag i dag ikke tager deres hund i snor?
Forstår i hvor jeg vil hen?
Derudover - ja jeg ved godt at jeres hunde er rigtig søde og kan med alle hunde - det kan Oliver også. Men problemet er nok ikke så meget os der er herinde.
Til slut skal det lige siges at jfr. Dansk Kennel Klub ønsker Lene Espesen ikke at stramme hundeloven. Men Dansk Kennel Klub ønsker at stille forslag i folketingssalen.
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 73 Svar: 318
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 37
jun 2005
jun 2005
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
Så er den skid slået ...
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 104
Hvis ikke dette bliver overholdholdt, bør der straffes med bøder og som sidste konsekvens en fjernelse af hunden.
Og så synes jeg, at man skal lade være med at lege ordkløveri - om det er en kamphund eller en muskelhund..
At det er en kamphund, behøver jo ikke betyde, at man bruger den til kamp, men at den er opdrættet til det formål, da racen blev dannet..
Om man kalder hunden det ene eller andet, tror jeg ikke, ændrer folks indstilling til hundene..
Potato - potato
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
de andre som amerikanske bulldog og frans bulldog og rottweileren er muskelhunde.. har jeg glemt nogen ?? *SS*
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 421
Jeg ville mene at begrebet "Kamphund" ikke er styret af racen, men af hvad den enkelte hund bliver brugt til. Jeg mener altså heller ikke at racer som engang blev brugt til kamp, eller racer som nogle steder stadig bruges til kamp, alle bør skæres over en kam og betegnes som "Kamphunde", betegnelsen gælder kun for de enkelte individer som desværre bruges til kamp.
Muskelhunde derimod, beskriver en mængde af racer med nogle fællestræk i form af bygning og muskelmasse.
Hmm, kan man overhoved forså min kringlede deffinition. Anyway, er selvfølgelig bare min mening...
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 421
Jeg er helt enig i at krav om mundkurv på alle muskelhunde ikke ville gøre nogen forskel, andet end for de individer som allerede følger loven og fører hunden i snor og som sikkert har en hund hvor det slet ikke er nødvendigt med mundkurv. Det er et typisk eksempel der bare vil ramme de forkerte, jeg mener kun krav om mundkurv skal bruges i de sager hvor enkelte tilfælde udpeges og dømmes til at bruge mundkurv på veldokumenteret baggrund af deres opførsel og temperament.
jun 2005
Mundkurv?