Agility - hvor meget? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Har godt nok også spurgt om dette i en anden tråd, men overskriften til den gør nok, at nogle springer den over. Trådens oprindelige emne var nemlig noget lidt andet. Derfor prøver jeg lige at spørge igen her
Jeg skal til efteråret starte til agility med Caesar, og er kommet til at tænke på, om man kan træne for meget?
Er det noget, der vil kunne skade hunden?
Jeg er klar over, at man nok ikke skal starte for hårdt op - sådan er det jo også med os mennesker
Og det bliver næppe noget problem at tage det roligt det første lange stykke tid, eftersom vi er begyndere
Men er der et maks antal gange/timer om ugen, som jer erfarne og øvede agility-folk træner?
Hilsen
Katrine
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Det var sent
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.019
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
I andre klubber må du godt dyreke AG inden da, men ikke på konkurrence plan. Spørg i din klub, de har forhåbenligt både erfarent og uddannet trænere *ss*
God fornøjelse med det, de fleste hunde elsker hurtigt Ag
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 63
Men agility begynder ikke med forhindrings træning. agility starter når hunden er helt ung. Der er en masse forskellige ting som man kan forberede hunden på, fx handling og tryk til felttræning.. I DcH og DKK skal hunden være 12 mdr. ved træningsstart og 18 mdr ved konkurrence.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 11
Og ja, det er en hovawart, og han er 2 år nu. Jeg har ikke ville starte før, da racen, som *søster snedig* skriver, først er mentalt færdigudviklet, når den nærmer sig de 3 år.
J.K.: Ja, det er der, jeg skal starte
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.019
Agility - hvor meget?