urenlighed hos voksen hund {{forumTopicSubject}}
jeg har jo lige fået rosa hjem, og viste at hun har problemer med urenlighed,fordi hun har haft hvalpe.
hun er 3år og dværgpinscher.
hun tisser hele tiden ,når vi går tur,6-8 gange,og tilsidst kun dråber.
når hun kommer ind ,gik der igår kun 15 min så havde hun tisset inde.
i nat har hun ligget i min seng og vi gik i haven kl 4.så blev hun i køkkenet 5 min før hun kom op i seng,der havde hun lavet.
nu har vi gået tur og hun har leget i haven, og der har ingen uheld været,endnu :O)
hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende,hun burde jo ikke skulle tisse så meget.
hun blev tjekket ved dyrlægen dagen før jeg købte hende,ellers ville jeg sige blærebetændelse.
jeg har selvfølgelig snakket med sælger om problemet,og vi er enig om det gå over,nu hvor hun ikke har hvalpene og jeg giver mad 2 gange pr dag,men jeg har aldrig set en hund tisse så tit.
nogle gode råd?
ellers går det supert,mollie og rosa leger vildt i haven, og går tur så fint sammen.sover begge i sengen hos mig.mollie er meget roligere når vi har en voksen hund i huset,og rosa er helt ligeglad med kattene,bare dejligt.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Ellers mener jeg ikke blære/urinvejssygdomme kan konstateres
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.265
feb 2007
men jeg er usikker på om det er normalt at skulle tisse hver 10-15 min om dagen
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Kan der være sket noget under fødslen?
Jeg ved da kvinder kan få slappe muskler efter en fødsel, men aner som sagt intet om hunde i den retning.
Jeg ville selv personligt starte med at aflevere en urinprøve. Der er svar med det samme og den er ikke dyr. På den måde kan sygdom da udelukkes.
feb 2007
rosa har fået tranebær piller fra 2. dag hun var her, og hun tisser ca 2 gange ,højest 3 gange på lange ture nu.hun har ikke tisset inde siden torsdag nu, hun er bare såå dygtig,hun har en avis når jeg er på arbejdet,og plejer at tisse på den 2 gange, meen ikke siden torsdag nu.
jeg regner ikke med hun er helt renlig endnu,men bare det at hun ikke tisser når jeg er hjemme,eller når jeg kun har været væk 1 time.det er herligt.
hun har 2 gan´ge tisset i deres seng,men det var 3 og 4. dag(nat) hun var her.
mollie og rose er ved at være perle venner nu,mollie har været meget jaloux ,men nu hygger de sammen, og leger meget både inde og i haven.
lige nu sover begge i min datters seng,numse mod numse.:O)
rosa bestemmer,men mollie driller tit *GG*
det er supert med 2 hunde.
urenlighed hos voksen hund