{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

er i tvivl, kasteration. {{forumTopicSubject}}

Bobo skal nu have sin årlige vaccination, hvor jeg nu hvor han er 2 år også vil have taget billeder af hofter og albuer, mit store problem kommer så ved spørgsmålet om kasteration.

Skal Bobo kastereres?
På ja siden har jeg:
Letter utrolig meget ben, og når han er i et hus med store rum opfatter han det ikke som et hjem og kan finde på at lette ben, han pinker tæver i dan grad, hvis de ikke siger fra(hvis de siger fra, kan han godt holde snuden for sig selv, han pinker kastererede hanhund.

På nej siden har jeg:
Han er jo en så dejlig og frisk hund, hans mandom ryger.

På ved ikke siden har jeg:
Han kan godt finde på at slås med andre hanhunde, men han gør det i angst. Han blev, da han var ½ år overfaldet af en hanhund og siden da har han haft det svært med andre hanhunde, dog kan han godt enes med de hanhunde som selv er meget underlegne eller som har et meget tydeligt hundesprog. Jeg er så bange for at han, når han er blevet kastereret, bliver endnu mere usikker på sig selv, så han kommer ud i flere hundeslåskampe.

Hvad ville i gøre? og hvad er jeres erfaringer med han hunde som ikke kunne med andre hanhunde, har det hjulpet at de blev kastereret?

Hilsen Marianne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er i tvivl, kasteration.
  • #1   23. jun 2007 Altså jeg fik Felix kastereret fordi han ikke kunne koncentrere sig om at lege med tæver og kastrerede hanhunde, og det syntes jeg var dybt frustrerende.

Det har så også hjulpet fuldstændigt, der er ingenting af det mere - ikke engang med højløbske tæver.

Felix er heller ikke en super sikker hund, og er ikke altid så sød mod unge hanhunde, af bestemte racer. Det har det ikke hjulpet på - det er det samme og regnede egentlig heller ikke med at det ville ændre noget.

Men jeg ved ikke hvad du skal gøre, jeg gik også og tænkte over det i meget lang tid, men besluttede mig så for at få det gjort.

Men nogle hunde kan jo godt blive mere usikre når de bliver kastereret og andre ikke....det er ikke til at sige på forhånd.

• #2   23. jun 2007 Ja, du ved hvad jeg synes! *S*
    Jeg synes han skal miste bollerne!

Mon ikke din kæreste kommer sig over hans tab??? *GG*

• #3   23. jun 2007 jeg oplever ikke at Bobo herhejmme er påvirket af at der er løbske tæver i nærheden, det er kun på træningspladsen, hvor han kan blive noget forelsket engang i mellem.

Det største problem er faktisk at han har svært ved samværdet med andre hunde, tæver som ikke siger fra bliver pinket og hanhunde er han faktisk bange for og kommer dermed nemt op og slås.

Det jeg er bange for, er at han bliver endnu mere usikker på sig selv i forhold til andre hanhunde og dermed vil slås mere, end han gør nu(det er ikke alle hanhunde han ikke kan enes med)

Hilsen Marianne

• #4   23. jun 2007 He he Rikke!

Det er ikke Jesper som har et problem der, det er da mig...

Men det ender nok med kasterationen, selv om det skære i mit hjerte smiley

Hilsen Marianne

• #5   23. jun 2007 Hej

Jeg overvejede også at kastrere Bobby, men det var nu pga sekret. Jeg snakkede med dyrlægen om det, og kom til den konklusion, at han ikke skulle kastrers. Bobby er ikke stresset af sine hormoner, og kan faktisk lege med en hunhund der er i løbetid.

Brutus skal tilgengæld kastreres, og det af den grund, at det går så fantastisk imellem hundene at jeg vil undgå evt magtkampe.

• #6   23. jun 2007 Marianne.

Jeg synes at du bare skal se at få bestilt tid til den kastration.
    Som Charlotte også skriver, så nedsætter du hans stessniveau og han bliver garanteret ikke mindre dejlig og frisk!
    Og hvad er der med folk der syntes det er synd at en hund skal miste sin mandom?? Jeg forstår det simpelthen ikke... Sådan tænker din hund jo ikke! Den vil jo ikke gå og være trist over at de to små boller mangler! Come on, du gør din hund (og dig selv!) en tjeneste ved at kastrere den.
    Vi fik Meyer kastreret for et par måneder siden, og han letter ikke ben inden døre mere..

• #7   23. jun 2007 Jeg kan sagtens følge dig.....overvejede selv i en periode at kastrere min hund, men han er også meget usikker og det tør jeg simpelthen heller ik.
    Synes det er fint at kastrere i dit tilfælde, men mener også at mange vælger det som den lette løsning

Kommentér på:
er i tvivl, kasteration.

Annonce