{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

HD -igen {{forumTopicSubject}}

Nu synes jeg der har været rigtig mange tråde om HD, og nu er jeg altså nødt til at spørge.

De forskellige betegnelser A, B, C osv -hofter , hvad dækker de over?
Altså en hund med f.eks. C-hofter, hvor hårdt "angrebet" er den?
Går ud fra at A-hofter = ingen HD overhovedet og alt dårligere end det er HD i større eller mindre grad.

Og det med indekstal, hvad går det ud på. Er det noget med arveligheden? Altså status på far, mor bedsteforældre osv?

Måske dumme spørgsmål, men nu er jeg altså træt af at undre mig, så håber nogen vil være så søde at skære det ud i pap for mig :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD -igen
  • #1   27. jun 2007 Hvorfor læser du ikke den anden tråd.... men du kan læse meget mere om det her...
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/639

• #2   27. jun 2007 Har skam læst temmelig mange tråde om HD efterhånden. Men eftersom vi i familien aldrig har haft en hund med HD, og min familie ikke har gået op i avl/stamtavler/arvelige sygdomme osv har jeg aldrig helt fundet ud af det.
    Ved godt hvad HD er, men kan ikke helt finde ud af hvor syg/hvor ondt hunden har når den f.eks. har D.

Takker for linket, vil jeg lige kigge nærmere på

• #3   27. jun 2007 man kan heller ikke vide hvor ondt en hund har med D .:)

• #4   27. jun 2007 Nej det er self rigtigt, men hmm altså det er jo ikke så nemt at forklare. Men en hund der har HD er jo normalt berørt af det, dårligt gående, smerter osv.
    Og tænkte så at en HD status måske kan sige noget om hvor slem HD hunden har? (hvis den har)

• #5   27. jun 2007 Ok, jamen så er jeg helt med:o)
    Og det med index fik jeg jo lige styr på da jeg læste på Babetts link :o)

• Kevin F
    Kevin F Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 50
    #6   27. jun 2007 Nu har mine forældre haft schæfer hund i 30 år og den skulle være ret udsat mht. HD men lige hvad hvor dårlige hofter de har haft har vi aldrig nogensinde haft en der fik HD så efter min mening kan folk også gå for meget op i det

• Kevin F
    Kevin F Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 50
    #7   27. jun 2007 Australsk nøgenhund - det er de og det var ikke for at starte en diskution da jeg slet ik gider diskutere HD smiley men blot lige fortælle at nogle folk går alt for meget op i det

• #8   27. jun 2007 Synes nu det er en god ting at gå lidt op i hvis man har en race der er disponeret for det. Så kan man da sikre sig bedst muligt.
    Og self hvis man vil avle.

Overvejer at få hund nr 2 om 1-2 år og har set mig lidt lun på den islandske fårehund. Ved at racen har problemer med HD og vil da sikre mig så godt jeg nu kan mod at min kommende hund får det.

• #9   27. jun 2007 Men ja, man kan self ikke kun kigge på tavlen og så regne med man er sikret. Har jo osse noget med miljø at gøre

• #10   27. jun 2007 Australsk nøgenhund: Er det ikke noget med at små hunde ofte ikke er så mærkede af det selv ved svær HD, som større hunde? Synes jeg jeg har læst

• #11   27. jun 2007 Kevin ....Mange racer skal HD fotograferes for at må bruges i avl, så derfor er der nok meget interesse omkring dette

Kommentér på:
HD -igen

Annonce