689 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Tøj til hund Tøj til hund
Hej allesammen.
Jeg har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på pga en kæmpe diskution ..
Er det nødvendigt at give en lille hund (hvalp mops) en trøje eller jakke på når det er koldt udenfor?, hvad er jeres mening om det?
Vi snakker ikke om at pynte ham om, men for at beskytte ham bedre mod kulden.
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 612
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 432
Generelt mener jeg bestemt kun hunde skal have tøj på hvis det er nødvendigt. Jeg har selv to chihuahua'er som behøver en varm trøje om virnteren for at kunne holde varmen.
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
min Moster har en mops og han går ikke med tøj . . men får en Jakke / slag noed på når det er meget koldt og de skal ud . .
feb 2007
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 46
vi tænker på hans lille mavse, han har nemlig ikke ret meget pels der,
men det virker til at han har frosset rigtig meget idag, da han ryster rigtig meget når vi tager ham ud.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.062
når vi tog hende ud for at tisse stod hun bare og rystede som en gal..og frøs helt vildt meget.... hun kunne slet ikke tisse eller ligge en lille snegl....
så besluttede hurtigt at købe hende en lille sweaters, hvilket hjalp gevaldigt !!! der var en verden til forskel....
men det er jo meget forskelligt..hvor lille hvalp...hvor koldt det er...osv...
næste vinter er lola jo meget mere modstandsdygtig mod kulden pga. hendes størelse...så jeg vil vente og se om det overhovedet bliver nødvendigt...men bliver det minus 10 grader og hun fryser...så får hun nok noget på... det syntes jeg er helt ok...
vi mennesker vælger jo at placere disse vovser i alle mulige forskellige klimaer...
for omvendt så elsker lola heller ikke hedebølge, og i varmen beskytter jeg hende også imod den...ved at holde hende afkølet og i skygge...samme service bare omvendt....:-D
feb 2007
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.062
feb 2007
Jeg har også skrevet om det på min hjemmeside for at aflive nogle af de mange mange fordomme som folk og jeg har fået en hel utrolig respons på at jeg har taget problemet op.
Det er her hvis du vil læse det:
(link fjernet)
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 421
Ja så længe hunden synes det er behageligt og rart at have tøj på, så helt fint med mig. Men man oplever altså tilfælde hvor hunden åbenlyst overhoved ikke synes det er fedt at blive "klædt ud"... Er det en nødvendighed pga. vejret, så må den vende sig til det, men hvis det er fordi ejeren synes det er sjovt og nuttet, så synes jeg ikke det er ok at "tvinge" hunden til det. Det kan jo sagtens føle sig ydmydigt og utilpas, og det har selvf. ikke noget at gøre med tekst eller farve, men det fremmede og mærkelige som tøj kan være for dem.. Præcis som når man eks. ser en hund der har fået skærm på, eller løbetidsbukser. Og ja det kan jo være en nødvendighed i mange tilfælde, men når det ikke er, og hunden ikke bryder sig om det, så synes jeg man skal droppe det. Det er de tilfælde jeg ville stejle over det.
feb 2006
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.743
godt skrevet... lige mine ord....
feb 2007
feb 2006
Og som jeg også skrev før, så er det fint nok så længe det er for hundens bedste, og er hunden ligeglad med hætte osv, ingen problemer for mit vedkommende. Men du skrev også at "Hunden er da komplet ligeglad med hvordan det ser ud" og den pointe er jeg så ikke enig i, og i forbindelse med at du skrev noget om "stærke farver", fremhævede jeg bare at det nok ikke var farven hunden bekymrede sig om, men hele konceptet i det. Men som sagt, er hunden ligeglad med det, så fred være med det! Men der ER stadig nogle tilfælde hvor tøj ikke er nødvendigt, hvor hunden ikke synes det er fedt, og dem kan jeg godt forstå folk betegner som tåbelige, og det ville jeg bare gerne tilføje til tråden!
feb 2007
feb 2006
Jeg tror da jeg forstår din mening med at det for nogen er en nødvendighed for hundens tarv at bruge tøj, på samme måde som aktivering er nødvendigt, og du har sikkert helt ret. Men det var slet ikke den del jeg faldt over i tråden, men din uforståenhed over hysteriet omkring tøj, og denne undren forsøgte jeg såmændt bare at uddybe og afklare...
feb 2006
Som jeg har skrevet mener jeg jo lige præcis at hunden er fuldstændig ligeglad med farve og form, men det er ikke sikkert den bryder sig om at have tøj på... Din kommentar "men om jakken er blå eller brun, om der er lommer eller ej er hunden vel bedøvende ligeglad med sålænge det er konfortabelt og den kan holde varmen" kunne jeg ikke være mere enig i, derfor undrede det mig også at der blev skrevet noget med at man havde købt tøj i stærke farver, kunne ikke se pointen i dette da det jo ikke gør forskellen, det der betyder noget er om hunden synes det er ok at have "fremmedlegemer" hængende på sig...
feb 2007
Mht om man køber noget i stærke arver eller hvad man nu synes er pænt handler jo om ejeren og ikke om hunden. Jeg køber da også jakker til mine hunde som jeg synes er flotte for så længe de er rare for hunden at have på så gør det vel ikke noget at vi også synes det er pænt.
feb 2006
Og det kan jeg så sandlig godt forstå, når nu hunden skal bære en jakke, så skal den da også være fed, ligesom det også betyder noget for os om selen er pæn eller ej.
Læste lige mit eget igen, kan godt se at det kan misforstås, når jeg taler om at nogle hunde i nogle tilfælde ikke er ligeglad med hvordan de ser ud, så mener jeg selvf. ikke mht. farve, men "tøj vs. ikke tøj".
Og jeg vil gerne understrege igen, at jeg intet problem har med at folk giver deres hunde på så de kan holde varmen, kan også kun forestille mig at en hund der fryser hurtigt vender sig til og sætter stor pris på en bluse der giver den varme. Men jeg kan godt kan forstå folk som hysser over det og synes det er synd i de tilfælde hvor hunden ikke har brug for det og ikke kan lide det, og det var forskellen mellem de to situationer jeg ville fremhæve og belyse.
Tøj til hund