689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Tøj til hund Tøj til hund

Hej allesammen.
Jeg har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på pga en kæmpe diskution smiley ..

Er det nødvendigt at give en lille hund (hvalp mops) en trøje eller jakke på når det er koldt udenfor?, hvad er jeres mening om det?

Vi snakker ikke om at pynte ham om, men for at beskytte ham bedre mod kulden.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tøj til hund
  • #1   27. jun 2007 Jeg ved ikke, hvordan en mops har det med kulde. Mine hunde fryser rigtig meget efterår og vinter. Så der får de trøje eller jakke/dækken på. Men ja, kun pga. nødvendighed og ikke pynt!!

• #2   27. jun 2007 Det kan vidst være nødvendigt med en mops når den er hvalp. men endelig ikke om sommeren da denne race hurtigt for hedeslag. Men ellers så kig på racen og se om den fryser og bedøm det udfra det.
    Generelt mener jeg bestemt kun hunde skal have tøj på hvis det er nødvendigt. Jeg har selv to chihuahua'er som behøver en varm trøje om virnteren for at kunne holde varmen.

• #3   27. jun 2007 nej ville jeg ikke mene . .
    min Moster har en mops og han går ikke med tøj . . men får en Jakke / slag noed på når det er meget koldt og de skal ud . .

• #4   27. jun 2007 Skiilotte - hvis den går med jakke går den jo også med tøj!

• #5   27. jun 2007 lige i øjeblikket lægger vi meget mærke til om han har brug for det, især idag hvor han simpelthen nægter at komme ud.
    vi tænker på hans lille mavse, han har nemlig ikke ret meget pels der,
    men det virker til at han har frosset rigtig meget idag, da han ryster rigtig meget når vi tager ham ud.

• #6   27. jun 2007 Kiki- Ja man skal ikke kun dømme udfra om hunden ryster. Men man kan jo mærke hvis hunden er kold, og osse se på den om den virker utilpas når det er koldt

• #7   27. jun 2007 den aften vi hentede vores franske bulldog lola (21.1 ) var det snestorm..hun var 8 uger...
    når vi tog hende ud for at tisse stod hun bare og rystede som en gal..og frøs helt vildt meget.... hun kunne slet ikke tisse eller ligge en lille snegl....
    så besluttede hurtigt at købe hende en lille sweaters, hvilket hjalp gevaldigt !!! der var en verden til forskel....
    men det er jo meget forskelligt..hvor lille hvalp...hvor koldt det er...osv...
    næste vinter er lola jo meget mere modstandsdygtig mod kulden pga. hendes størelse...så jeg vil vente og se om det overhovedet bliver nødvendigt...men bliver det minus 10 grader og hun fryser...så får hun nok noget på... det syntes jeg er helt ok...
    vi mennesker vælger jo at placere disse vovser i alle mulige forskellige klimaer...
    for omvendt så elsker lola heller ikke hedebølge, og i varmen beskytter jeg hende også imod den...ved at holde hende afkølet og i skygge...samme service bare omvendt....:-D

• #8   27. jun 2007 Helt enig i at det at hunden ryster ikke altid er tegn på at hunden fryser. Man skal dog være klar over at dette KAN være et tegn. Men se også på om hunden føler sig tilpas ved at være ude - om den ændrer adfærd. Om den prøver at kravle op af benet eller op af vinduet. om den er inaktiv - ikke gider besørge osv. Der er flere tegn på at hunden fryser og jeg at mennesket bør handle hvis hunden fryser og evt give hunden jakke eller andet på således at hunden kan være udenfor og gøre hva der skal gøres derude.

• #9   27. jun 2007 kiki...mennesker ryster også for at holde gang i blodomløbet...men prøv at tænk på hvor meget du allerede fryser når du begynder på det...

• #10   27. jun 2007 It's hard to be humble.... Rigtig godt skrevet. Synes også tit mange har en mening bare for at have den. Synes altid det er nødvendigt at gå i forsvarsposition når man har en lille frysende hund.
    Jeg har også skrevet om det på min hjemmeside for at aflive nogle af de mange mange fordomme som folk og jeg har fået en hel utrolig respons på at jeg har taget problemet op.

Det er her hvis du vil læse det:
    (link fjernet)

• #11   27. jun 2007 It's hard to...
    Ja så længe hunden synes det er behageligt og rart at have tøj på, så helt fint med mig. Men man oplever altså tilfælde hvor hunden åbenlyst overhoved ikke synes det er fedt at blive "klædt ud"... Er det en nødvendighed pga. vejret, så må den vende sig til det, men hvis det er fordi ejeren synes det er sjovt og nuttet, så synes jeg ikke det er ok at "tvinge" hunden til det. Det kan jo sagtens føle sig ydmydigt og utilpas, og det har selvf. ikke noget at gøre med tekst eller farve, men det fremmede og mærkelige som tøj kan være for dem.. Præcis som når man eks. ser en hund der har fået skærm på, eller løbetidsbukser. Og ja det kan jo være en nødvendighed i mange tilfælde, men når det ikke er, og hunden ikke bryder sig om det, så synes jeg man skal droppe det. Det er de tilfælde jeg ville stejle over det.

• #12   27. jun 2007 >>Og stavefejlene kan INGEN se<< ;P

• #13   27. jun 2007 it´s hard to be humble
    godt skrevet... lige mine ord....

• #14   27. jun 2007 Vil lige tilføje at man også skal huske at stimulere små hunde. OGSÅ SELV OM DET ER EN CHIHUAHUA;)

• #15   27. jun 2007 Jamen langt hen af vejen er vi skam også enige, min respons kom primært pga. sætningen "Der virker på mig, nogen gange som om folk helst SKAL have den holdning at hunde ikke MÅ have tøj på uanset hvad! For så er man dyreplager." Jeg ville bare udpensle for dig hvad en holdning også kunne være, og hvorfor nogen ser det som dyreplageri...
    Og som jeg også skrev før, så er det fint nok så længe det er for hundens bedste, og er hunden ligeglad med hætte osv, ingen problemer for mit vedkommende. Men du skrev også at "Hunden er da komplet ligeglad med hvordan det ser ud" og den pointe er jeg så ikke enig i, og i forbindelse med at du skrev noget om "stærke farver", fremhævede jeg bare at det nok ikke var farven hunden bekymrede sig om, men hele konceptet i det. Men som sagt, er hunden ligeglad med det, så fred være med det! Men der ER stadig nogle tilfælde hvor tøj ikke er nødvendigt, hvor hunden ikke synes det er fedt, og dem kan jeg godt forstå folk betegner som tåbelige, og det ville jeg bare gerne tilføje til tråden! smiley

• #16   27. jun 2007 Ann-Mail K jeg forstår ikke helt, mener du at hunden "går op i mode" altså at hunden ikke er ligeglad med hvordan det ser ud? for de fleste hunde er det jo en vanesag at gå med tøj. selvfølgelig kan hunden føle sig ydmyget hvis den ikke er vant til det, men om jakken er blå eller brun, om der er lommer eller ej er hunden vel bedøvende ligeglad med sålænge det er konfortabelt og den kan holde varmen.

• #17   27. jun 2007 Ja, vi er sikkert enige, og det er meget muligt jeg ikke forstår hvad det er du mener, men jeg svare på hvad jeg læser at der står i din tekst. smiley
    Jeg tror da jeg forstår din mening med at det for nogen er en nødvendighed for hundens tarv at bruge tøj, på samme måde som aktivering er nødvendigt, og du har sikkert helt ret. Men det var slet ikke den del jeg faldt over i tråden, men din uforståenhed over hysteriet omkring tøj, og denne undren forsøgte jeg såmændt bare at uddybe og afklare... smiley

• #18   27. jun 2007 Tina
    Som jeg har skrevet mener jeg jo lige præcis at hunden er fuldstændig ligeglad med farve og form, men det er ikke sikkert den bryder sig om at have tøj på... Din kommentar "men om jakken er blå eller brun, om der er lommer eller ej er hunden vel bedøvende ligeglad med sålænge det er konfortabelt og den kan holde varmen" kunne jeg ikke være mere enig i, derfor undrede det mig også at der blev skrevet noget med at man havde købt tøj i stærke farver, kunne ikke se pointen i dette da det jo ikke gør forskellen, det der betyder noget er om hunden synes det er ok at have "fremmedlegemer" hængende på sig... smiley

• #19   27. jun 2007 Ann-Mai K ok så er vi enige. Jeg forstod bare ikke lige hvad du skrev.
    Mht om man køber noget i stærke arver eller hvad man nu synes er pænt handler jo om ejeren og ikke om hunden. Jeg køber da også jakker til mine hunde som jeg synes er flotte for så længe de er rare for hunden at have på så gør det vel ikke noget at vi også synes det er pænt.

• #20   27. jun 2007 Tina
    Og det kan jeg så sandlig godt forstå, når nu hunden skal bære en jakke, så skal den da også være fed, ligesom det også betyder noget for os om selen er pæn eller ej. smiley
    Læste lige mit eget igen, kan godt se at det kan misforstås, når jeg taler om at nogle hunde i nogle tilfælde ikke er ligeglad med hvordan de ser ud, så mener jeg selvf. ikke mht. farve, men "tøj vs. ikke tøj". smiley

Og jeg vil gerne understrege igen, at jeg intet problem har med at folk giver deres hunde på så de kan holde varmen, kan også kun forestille mig at en hund der fryser hurtigt vender sig til og sætter stor pris på en bluse der giver den varme. Men jeg kan godt kan forstå folk som hysser over det og synes det er synd i de tilfælde hvor hunden ikke har brug for det og ikke kan lide det, og det var forskellen mellem de to situationer jeg ville fremhæve og belyse. smiley

Kommentér på:
Tøj til hund

Annonce